خبر

برنامه ۵ ساله ایمیدرو برای افزایش صادرات زنجیره معدن

برنامه ۵ ساله ایمیدرو برای افزایش صادرات زنجیره معدن

به گزارش بازار، سمیه خلوصی در گردهمایی مدیران ایمیدرو افزود: ایمیدرو در راستای برنامه هفتم توسعه، راهبردهای مختلفی را در قالب ۲ برنامه شامل برنامه ۱۰۰ هفته‌ای و برنامه توسعه‌ای ۵ ساله، تدوین و عملیاتی کرده است.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به راهبردهای ایمیدرو در برنامه هفتم توسعه گفت: تمرکز بر توسعه محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تمرکز بر سرمایه گذاری در اکتشاف حلقه‌های مفقوده در زنجیره تامین و سرمایه گذاری در خارج از کشور با هدف تامین مواد اولیه و توسعه بازار محصولات، از جمله این راهبردهاست.

وی افزود: تمرکز بر توسعه فناوری، نوآوری و بومی سازی در راستای توسعه پایدار، تمرکز بر سایر عناصر حیاتی و راهبردی، تمرکز بر افزایش صرفه مقیاس با استفاده از ادغام‌های افقی و عمودی در شرکت‌های موجود در زنجیره و غیره، از دیگر راهبردهاست.

خلوصی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه، توجه خاصی به ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن دارد، گفت: با فرض تحقق ۵۰ درصد اهداف برنامه مذکور، ۵۷ میلیارد دلار ارزش فروش زنجیره را خواهیم داشت. وی ادامه داد: در این برنامه، توجه ویژه‌ای به توسعه نوآوری و فناوری شده است که در برنامه‌های قبلی، چنین امری دیده نمی‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به این که ایران از نظر حجم و تنوع مواد معدنی از جمله کشورهای پر ظرفیت در حوزه معدن است افزود: ایران از ۱۱۲ ماده معدنی موجود جهانی، ۸۱ نوع ماده را داراست که در حوزه مس، رتبه پنجم جهانی، در سنگ آهن رتبه نهم و نیز در روی رتبه ششم هستیم.

وی افزود: پارسال ۱۰۵ میلیون تن سنگ آهن، ۵۴ میلیون تن کنسانتره، ۵۳ میلیون تن گندله، ۳۲ میلیون تن آهن اسفنجی، ۳۰ میلیون تن شمش فولاد و ۳۲ میلیون تن محصولات فولادی تولید شد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی