خبر

بازار سرد آهن در فصل گرم سال

بازار سرد آهن در فصل گرم سال

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، هفته گذشته در روز چهارشنبه قیمت آهن آلات غالبا ثابت و برخی مبادی فروش نیز کاهش جزیی داشت و با رسیدن به عید قربان و تعطیلات پایان هفته روز چهارشنبه نیز بازار نیمه تعطیل بود.

نرخ دلار در ساعات پایانی روز چهارشنبه ۴۹هزار و ۲۵۰ تومان بود و در شروع هفته جاری شنبه دهم تیرماه نرخ دلار ۴۹هزار و ۷۰۰ تومان می باشد.

بررسی نرخ محصولات در بازار آهن
قیمت میلگرد در آخرین روز هفته گذشته در برخی از کارخانه ثابت بود اما برخی از کارخانه ها نیز محصولات خود را با کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی اعلام کردند و قیمت میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان ۲۵۶۵۰ تومان بود.

قیمت تیرآهن در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان و ظفربناب در برخی سایزها کاهش قیمت ۵۰ الی۱۰۰ هزارتومانی را اعمال کردند.

قیمت روز نبشی، انواع ناودانی و قیمت سپری هم در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت ورق گالوانیزه در اکثر شرکت‌ها با ثبات نسبی اعلام شد اما کارخانه هفت الماس و کاشان در برخی از ضخامت ها افزایش قیمت ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعمال کردند. قیمت روز ورق سیاه نیز در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد و تنها قیمت ورق سیاه مبارکه در برخی ضخامت‌ها کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت. ورق روغنی و رنگی نیز در اکثر کارخانه ها با ثبات قیمتی اعلام شدند.

قیمت قوطی نیز در غالب مبادی فروش ثابت بود و فقط قیمت پروفیل نیکان و صدرا در برخی ضخامت‌ها کاهش ۱۰۰ تومانی را اعمال کردند. قیمت لوله مانیسمان، داربستی و صنعتی در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده با ثبات قیمت همراه بود.

همانگونه که در قیمت اکثر محصولات بازار آهن مشاهده می گردد بازار آرام و در ثبات قیمتی است و برخی از مبادی فروش نیز اصلاح جزیی را اعمال کرده اند.

عرضه های بورس کالا
مطابق با اطلاعیه منتشر شده از بورس کالا قیمت پایه تیرآهن در روز شنبه دهم تیرماه ۲۳ درصد رشد داشت و یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۲۲۹ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا عرضه میشود.

شمش بلوم، میلگرد ساده صنعتی، میلگرد آلیاژی، میلگرد کلاف، تیرآهن، ناودانی، ورق سرد خودرو، ورق سرد لوازم خانگی، ورق گالوانیزه خودرو، گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی در تالار صنعتی و کنسانتره سنگ آهن در تالار حراج باز بورس کالا عرضه خواهند شد. همچنین بالغ بر ۶۲ هزار و ۴۰۵ تن شمش بلوم با قیمت ۲۲۸ هزار و ۱۵۶ ریال در بورس کالا عرضه می گردد.

قیمت روزانه انواع ارز و حواله نیز در مرکز مبادله ارز و طلا، حواله دلار ۳۷ هزار و ۵۱۱ تومان قیمت گذاری شده است.

نرخ حواله یورو نیز ۴۰ هزار و ۹۵۳ تومان و نرخ حواله درهم ۱۰ هزار و ۲۱۴ تومان گزارش شده است.

در روز شنبه معاملات بازار بورس با روند صعودی آغاز شد و شاخص کل با افزایش ۷۹ واحدی به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۹۰ واحد رسید.
شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با شاخص کل در حرکت است و شاخص فلزات اساسی با کاهش ۵۰ واحدی همراه بود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی