عمومی

اکنون می توانید به لطف Digital Nomad جامعه خارج از کشور را بیابید روستاها

اکنون می توانید به لطف Digital Nomad جامعه خارج از کشور را بیابید
روستاها

در جزیره‌ای کوچک در سواحل پرتغال، جامعه‌ای وجود دارد که تقریباً شبیه هر چیز دیگری در اتحادیه اروپا نیست. در اینجا، یک امتداد آبی چشمگیر از اقیانوس در ساحل آتشفشانی می چرخد ​​در حالی که کوه ها از آب پایین بالا می روند. و در ساحل جنوبی جزیره، در شهرداری کوچکی به نام پونتا دو سول، عشایر دیجیتالی است. جزایر مادیرا—اولین دهکده عشایری دیجیتال اتحادیه اروپا.

از آنجایی که مفهوم “عشایر دیجیتال” در دهه ۹۰ شتاب گرفت، کسانی بودند که این را به عنوان آینده کاری پیش بینی کردند. آنها استدلال کردند که اینترنت چنان سهولت ارتباط و اتصال را ارائه می دهد که به زودی کارگران نیازی به اتصال به میز یا رئیس خود نخواهند داشت.

این دور شدن از دفتر نسبتاً آهسته اتفاق افتاد. سپس همه گیری شیوع پیدا کرد و تعداد عشایر سر به فلک کشید.

diginomads 03 1024x682 - اکنون می توانید به لطف Digital Nomad جامعه خارج از کشور را بیابید
روستاها

طبق داده‌های MBO Partners، در سال ۲۰۱۹، ۷٫۳ میلیون آمریکایی به عنوان عشایر دیجیتال شناسایی شدند. این تعداد در سال ۲۰۲۰ به شدت افزایش یافت و به حدود ۱۰٫۹ میلیون نفر رسید، و دوباره در سال ۲۰۲۱، با تخمینی ۱۵٫۵ میلیون عشایر دیجیتالی خودشناس تنها در ایالات متحده – یک افزایش ۱۱۲ درصدی در مجموع قبل از همه گیری.

و با افزایش تعداد کارگران از راه دور و عشایر دیجیتال، فهرست متنوع مکان‌ها و تجربیات منحصربه‌فرد نیز افزایش می‌یابد. می‌خواهید کار از راه دور روی آب آموخته اید؟ کروزهای دیجیتال عشایری وجود دارد. دیجیتال انجمن‌های زندگی عشایری ون مانند Kibbo جوامعی را برای تعداد سرسام‌آور صاحبان ون کمپر و RV ایجاد می‌کنند که می‌خواهند کار خود را به جاده برسانند. و اگر مطمئن نیستید کجا بروید یا برای چه مدتی، شرکت‌هایی مانند Remote Year وجود دارند ، که همه چیز را از استراحت یک هفته ای گرفته تا سفرهای یک ساله در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین ارائه می دهد.

و سپس، دهکده‌های عشایری دیجیتال وجود دارد – یک مفهوم جدید، اما مفهومی که در آن عشایر و سازمان‌دهندگان پتانسیل بسیار زیادی می‌بینند. علاوه بر جزایر مادیرا عشایر دیجیتال، Digital Nomad Valley Zadar در کرواسی، که اولین نمایش خود را در اکتبر ۲۰۲۱ انجام داد.

Micaela Vieira، مدیر پروژه در Startup Madeira، توضیح می‌دهد که Digital Nomads Madeira Islands به عنوان یک پروژه آزمایشی همه‌گیر مطرح شد. با تعداد زیادی از مردم که در خانه های خود کار می کنند به دلیل ویرا می گوید که در قرنطینه کووید، ایده این بود که به جای آن از مادیرا بیایم و کار کنم. آنها یک وب سایت را در نوامبر ۲۰۲۰ راه اندازی کردند. تا ژانویه، آنها روزانه ۳۰۰ ثبت نام می کردند.

Mario Mrkša، مدیر عامل Work Remotely Croatia، می‌گوید که برای سال‌های متمادی، شناخته‌شده‌ترین هاب برای عشایر دیجیتال در آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی بوده است. تایلند، سریلانکا و سنگاپور در صدر قرار گرفتند یکی از بهترین کشورها در سال ۲۰۲۱ برای عشایر دیجیتال و پس از آن کامبوج، مالدیو، اندونزی و مالزی.

diginomads 02 1024x682 - اکنون می توانید به لطف Digital Nomad جامعه خارج از کشور را بیابید
روستاها

مرکشا می‌گوید: «اکنون، ناگهان، فکر می‌کنم اروپا بسیار جذاب‌تر شد.

این اتفاقی نیست. کرواسی و پرتغال از جمله کشورهای اروپایی هستند که با کارگران از راه دور با به اصطلاح “ویزاهای عشایری دیجیتال” آشنا می شوند، که باعث ایجاد “هیجان جهانی” شده است، بر اساس وب سایت Expat در کرواسی. ویزای توریستی معمولاً بین ۳۰ تا ۹۰ روز دوام می‌آورد، اما ویزای دیجیتال عشایری بسته به کشور، برای دوره‌ای دو یا سه ساله معتبر است.

همانطور که با افزایش سریع کار از راه دور که توسط همه‌گیری تسریع شد، این ویزاها توسط کشورهایی با اقتصادهای بزرگ گردشگری که امیدوارند درآمدهای از دست رفته ناشی از COVID-19 را جبران کنند، تحریک شد. اولین بار در تابستان ۲۰۲۰ در استونی معرفی شد، این روزها حداقل ۲۱ کشور- از جمله باربادوس، یونان و نروژ – “ویزاهای کار از راه دور” یا “ویزاهای کار آزاد” خود را برای جذب کارگران بین المللی معرفی کرده اند.

اما اگرچه این ویزاهای جدید عشایری پیشرفت هیجان انگیزی هستند، جسیکا ایسا، بنیانگذار وب سایت کار از راه دور Nomad Finance and Freedom، می‌گوید اتخاذ سبک زندگی عشایری بیشتر از این است که مدارک خود را به درستی انجام دهید. او می‌گوید: «این ویزاها در حال ظهور هستند، بنابراین مردم می‌توانند در کشورهای مختلف زندگی کنند، اما همه برای آن مرحله آماده نیستند بدون کمی مسیر برای کمک.”

او می‌گوید پیدا کردن یک Airbnb، ایمن کردن یک فضای کار مشترک و کشف هر چیز دیگری که به عنوان یک عشایر به آن نیاز دارید، می‌تواند در یک کشور جدید دلهره‌آور باشد، به‌خصوص زمانی که ممکن است به آن زبان صحبت نکنید یا ندانید به دنبال چه چیزی باشید. این چیزی است که ممکن است برخی از عشایر بالقوه را به تعویق بیندازد، و اینجاست که روستاهای عشایری دیجیتال وارد می شوند و یک گام فراتر از ویزا به تنهایی برای ارائه یک بسته کامل به کارگران از راه دور می روند.

Esa خاطرنشان می کند که به خصوص اگر برای یک شرکت به جای خوداشتغالی، باید Wi-Fi و یک فضای کاری قابل اعتماد و در دسترس داشته باشید، چیزی که همیشه در Airbnb یا کافه تضمین نمی شود. او در گذشته به اجاره‌ای می‌آمد تا متوجه شود که Wi-Fi ضعیف است یا وجود ندارد، به این معنی که باید به داده‌ها تکیه می‌کرد – مشکلی پرهزینه برای کسانی که چندین ساعت در روز کار می‌کنند.

«دهکده‌ها محیط مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند که در آن کار می‌کنید، راه‌اندازی خوبی دارید، Wi-Fi قابل اعتماد دارید—هر آنچه از یک دفتر نیاز دارید—بنابراین نگران نباشید در مورد آن،” او می گوید.

و جذب روستاهای عشایری دیجیتال فراتر از تدارکات است. اگرچه دهکده‌های آنها هزاران مایل از هم جدا شده‌اند، مرکشا و ویرا موافقند که چیز دیگری هم وجود دارد که کارگران راه دور را جذب می‌کند: وعده اجتماع.

مرکشا، که در کرواسی به دنیا آمده و بزرگ شده است، می‌گوید: «جنبه‌ی اجتماعی بیشترین معنا را دارد.

اگرچه روستای عشایری کرواسی نیز یک برنامه آزمایشی است، او پتانسیل زیادی برای رشد و گسترش آن در آینده می بیند. پروژه آنها چیزی شبیه به مطالعه موردی است، اما آنها بازخورد امیدوارکننده ای دریافت کرده اند. او می‌گوید این یک برد-برد است: یک تقویت خارج از فصل برای اقتصاد کرواسی و فرصتی برای عشایر برای کاوش در فصلی کم جمعیت، که به نظر او بسیاری از آن‌ها آن را به زمان‌های شلوغ و توریستی ترجیح می‌دهند.

مرکشا می‌گوید: «صنعت گردشگری برای تابستان است، و من با عشایر دیجیتال و کارگران از راه دور می‌بینم که اغلب، فضاهای شلوغ را در اوج فصل دوست ندارند. کارگران از راه دور به یک محیط آرام تر، “چیزی بین گردشگران و افراد محلی” علاقه مند هستند.

و Esa اضافه می کند که روستاها به دلیلی فریبنده هستند که ممکن است از این گروه از کارگران مسافر انتظار نداشته باشید. اگرچه آنها به عنوان “عشایر” شناخته می شوند، بسیاری از آنها خواهان احساس ثبات و اطمینان هستند. او می‌گوید: «مردم خواهان کمی عادی بودن هستند. “اگرچه این سبک زندگی غیرعادی است، اما به این معنی نیست که شما نمی خواهید در همان مکان از خواب بیدار شوید و کمی جامعه در اطراف خود داشته باشید.”

ویرا، که در مادیرا به دنیا آمده و بزرگ شده است، می‌گوید که هدف اکنون رشد است – اما انجام این کار پایدار. “منظورم از این این است که ما باید به نهادهای خصوصی محلی زمان بدهیم تا رشد کنند، سازگار شوند، راه حل های جدیدی ایجاد کنند.” نتیجه نهایی این است که پروژه می تواند برای سال های آینده ادامه یابد. اصالت مقصد برای سازمان دهندگان به اندازه داشتن Wi-Fi قابل اعتماد بسیار مهم است.

او با خنده می گوید: «عشایر برای مهمان نوازی مردم، برای طبیعت، برای آب و هوا، برای غذا – البته غذا به اینجا می آیند. “در پایان، آنها می توانند از جامعه بزرگی که در حال حاضر ساخته شده است حمایت کنند.”

دهکده‌های عشایری دیجیتال مفهوم جدیدی هستند، و ممکن است هنوز تعداد زیادی از آنها وجود نداشته باشد، اما عیسی می‌گوید که هیجان زیادی در اطراف آنها در جامعه او وجود دارد. او می‌گوید: «بدیهی است که این آینده از بسیاری جهات است. حتی اگر عشایر نباشند، بسیاری از مردم اکنون از خانه به صورت پاره وقت کار می کنند یا از موقعیت های کاری استفاده می کنند (چیزی که واشنگتن پست به عنوان “” در ژوئیه ۲۰۲۱). “من فکر می کنم واقعا هوشمندانه است که این [روستاها] را در آن قرار دهیم تا سبک زندگی را برای مردم کمی آسان تر کنیم.”

مرکشا می‌گوید: «ما معتقدیم این آینده است»، و اضافه کرد که اگرچه کار در محیط اداری می‌تواند مزایایی داشته باشد، «شرکت‌هایی که می‌خواهند استعدادهای برتر را جذب کنند، قطعاً باید امکان کار از راه دور را ارائه دهند. ”

علاقه به جزایر Digital Nomads Madeira بسیار زیاد بوده است. بین نوامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۲، ویرا می گوید که آنها بیش از ۱۰۵۸۰ ثبت نام از ۱۱۱ کشور دریافت کرده اند – و آنها قبلاً تصمیم گرفته اند این برنامه حداقل برای سه سال ادامه یابد. اکنون، آنها به دنبال راه های جدیدی برای مشارکت دادن جوامع جدید در جزیره هستند. قبلاً آنها «فرار عشایری»، سفرهای کوتاه مدت به شهرهای دیگر مادیرا مانند پورتو سانتو را معرفی کرده اند.

ویرا می‌گوید: «ما می‌دانیم که مکان‌های دیگری در مادیرا وجود دارد که برای استقبال از عشایر دیجیتالی بیش از حد در دسترس هستند و قبلاً شاهد این اتفاق بوده‌ایم. آنها هر روز از مردم می شنوند که می گویند زندگی و کار در آنجا چقدر شگفت انگیز است، «و ۹۰ درصد از این افراد قبلاً هرگز در مورد مادیرا چیزی نشنیده بودند. داشتن این واکنش واقعا خوب است.”

این مقاله در اصل در شماره مه/ژوئن ۲۰۲۲ مجله SUCCESS منتشر شد. عکس ها از Digital Nomads Madeira Islands.

1983eb25a8c446b3968829cb73dd3157?s=100&d=mp&r=g - اکنون می توانید به لطف Digital Nomad جامعه خارج از کشور را بیابید
روستاها

کاسل نویسنده و ویراستار مستقر در مینیاپولیس، یکی از مالکین Racket MN و یک کلکسیونر VHS است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی