خبر

افزایش بهره‌وری در صنعت شیرینی و شکلات با نوسازی ماشین آلات

افزایش بهره‌وری در صنعت شیرینی و شکلات با نوسازی ماشین
آلات

به گزارش بازار، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی شیرینی، شکلات امروز در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که هم دستاورد داخلی داشت و هم گلایه فعالان صنعتی.

گزارش میدانی حاکی از آن است که، تولیدکنندگان ماشین آلات صنایع غذایی با دستگاه‌های کاملا ایرانی از پرکننده مایعات تا تفکیک و بسته بندی قهوه با فناوری هوش مصنوعی در بیست و دومین نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران حضور دارند.

به گفته یکی از تولیدکنندگان ماشین آلات صنعتی حاضر در نمایشگاه بین المللی، براساس اصل پذیرفته شده در دنیا دستگاه‌های تولید شیرینی و شکلات پس از گذشت ۱۰ سال باید از خط تولید خارج و ماشین آلات نو جایگزین شود تا تولیدات با کیفیت با فناوری روز ارائه شود.

همچنین افزایش تولید شیرینی و شکلات مستلزم واردات تجهیزات خاصی است که به گفته یک تولیدکننده این صنعت، بسیاری از شرکت‌های نوپا به دلیل قیمت بالای ماشین آلات خارجی توان واردات ندارند.

یک تولیدکننده شیرینی و شکلات گلایه دارد و می‌گوید: در یکسال گذشته تسهیلات خوبی به تولید اختصاص داده نشده است، خواست ما از دولت این است که در دادن تسهیلات به شرکت‌های تولیدی اولویت قائل شود تا بتوانیم سرمایه در گردش لازم را تهیه کنیم.

براساس این گزارش؛ کیفیت محصولات ایرانی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و هم اکنون فعالان صنعت شیرینی و شکلات علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات ایرانی را به ۶۰ کشور صادر می‌کنند.

فعالان این صنعت با تاکید بر لزوم بازسازی و نوسازی خطوط تولید، معتقدند در صورت سرمایه گذاری برای نوسازی ماشین آلات می‌توان بهره وری تولید را افزایش و حجم تولید را بالا برد.

سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون تن انواع شیرینی و شکلات در کشور تولید شد، اما ظرفیت کارخانجات حدود ۲.۵ میلیون تن است که با رفع موانع تولید می‌توان به این میزان تولید در سال رسید.

فعالان صنعت شیرینی و شکلات تازه‌ترین دستاوردها و محصولات خود را در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات تهران عرضه کرده اند، علاقه مندان می‌توانند تا ۱۹ شهریور از ساعت ۸ تا ۱۵ با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از دستاوردهای این صنعت پرطرفدار بازدید کنند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی