عمومی

آیا شما یک جغد شب هستید که سعی می کند یک صبح باشد؟ شخص؟ علم می گوید بس کن، زیرا ممکن است شما (به معنای واقعی کلمه) در حال کشتن باشید خودت

آیا شما یک جغد شب هستید که سعی می کند یک صبح باشد؟
شخص؟ علم می گوید بس کن،
زیرا ممکن است شما (به معنای واقعی کلمه) در حال کشتن باشید
خودت

مردم صبح همه مطبوعات را در اختیار دارند. (“روال صبحگاهی” کلماتی هستند که در سرفصل های بی شماری مقاله یافت می شوند؛ عبارتی مانند “روز خود را از ساعت ۸:۳۰ صبح شروع کنید” نیست.)

در آخر: بهترین دوست من ریچارد برانسون (مطمئناً، یک احساس روابط یک طرفه) ساعت ۵:۳۰ صبح بیدار می شود و جک دورسی نیز همینطور. در مقایسه با تیم کوک ، با این حال، آنها تنبل هستند، زیرا مدیر عامل اپل در ساعت ۳:۴۵ از خواب بیدار می شود.

از یک طرف، این منطقی است. شروع زودهنگام نه تنها سازنده‌تر به نظر می‌رسد، بلکه علم می‌گوید می‌تواند این کار را انجام دهد: مطالعات نشان می‌دهند که افراد صبحگاهی تمایل بیشتری دارند مداوم، بیشتر خودمحور و 

به جز تحقیقات نشان می‌دهد که جغدهای شب در آزمایش‌هایی که اندازه‌گیری می‌کنند، عملکرد بهتری دارند حافظه، سرعت پردازش و توانایی شناختی، تمایل به خلاق تر، و تمایل به داشتن موفق تر از نظر مالی.

البته، این نتایج شامل همبستگی است، نه علیت. بیدار شدن در ساعت ۵:۳۰ صبح به طور خودکار شما را به برنامه ریزی بهتری تبدیل نمی کند. همچنین خوابیدن به طور خودکار شما را خلاق تر نمی کند. در واقع، تلاش برای تغییر کرونوتایپ احتمالاً تأثیرات نامطلوبی خواهد داشت.

کرنوتیپ شما ساعت داخلی بدن شما است. به طور متوسط، ساعت بیولوژیکی شما در یک چرخه ۲۴٫۲ ساعته کار می کند. (به‌جای داشتن یک «روز کبیسه» دوره‌ای برای تنظیم مجدد، تمایل داریم هر روز کمی تنظیم کنیم تا تفاوت ۱۲ دقیقه‌ای را در نظر بگیریم.)

اگر شما یک جغد شب هستید، ساعت بدن شما بیشتر از ۲۴٫۲ ساعت کار می کند — و در نتیجه، به مرور زمان به طور طبیعی دیرتر به خواب می روید و بنابراین دیرتر از خواب بیدار می شوید.

اگر شما یک جغد شب هستید که سعی کرده یک فرد صبحگاهی شوید، این یافته منطقی است. مهم نیست که چقدر تلاش می‌کنید، متوجه می‌شوید که زمان خواب‌تان به آرامی دیرتر و بعداً تا شب می‌گذرد.

اما این به این دلیل نیست که کمبود دارید. قدرت اراده برای سحرخیز بودن تحقیقات نشان می‌دهد کرنوتیپ شما عمدتاً بیولوژیکی است. شما استعداد خود را به سمت شب زنده داری یا صبحگاهی بودن به ارث برده اید. این یک انتخاب نیست.

اما اگر بخواهید یک فرد صبحگاهی شوید چه؟

برخی مشاغل نیاز دارند که روز خود را زودتر شروع کنید. ممکن است در مناطق زمانی دیگر کارمندان یا مشتریانی داشته باشید. ممکن است کسب‌وکاری را اداره کنید که از شما بخواهد روزتان را زودتر شروع کنید. ممکن است کنترل کمی روی زمان شروع خود داشته باشید یا اصلاً کنترل نداشته باشید. (بسیار کمتر از زمان توقف شما.)

در این صورت، ممکن است تصور کنید که می‌توانید با خواب کمتری نسبت به بسیاری دیگر، «دقت کنید» مردم. در حالی که ممکن است فکر کنید فقط به چهار تا پنج ساعت خواب در شب نیاز دارید — زیرا قطعاً می توان با همین خواب کم خوابید — تنها بخش کوچکی از جمعیت در واقع به این شکل ساخته شده‌اند.

من نیستم. احتمالاً شما هم نیستید.

پس چه اتفاقی می‌افتد؟ یک مطالعه ۲۰۱۸ منتشر شده در Sleep  نشان داد که افرادی که  ۵ تا ۶ ساعت خوابیدن ۱۹ درصد کمتر از افرادی که به طور منظم هفت تا هشت ساعت در شب می خوابند بهره وری کمتری دارند. افرادی که کمتر از پنج ساعت می خوابند تقریبا ۳۰ درصد بازدهی کمتری دارند. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که کم خوابی باعث تکمیل هر فعالیتی می‌شود که به چندین مرحله نیاز دارد ( بله: تقریباً همه کارهای مهمی که باید انجام دهید) بسیار دشوارتر است.

پس از آن پیامدهای سلامتی وجود دارد. کمبود خواب مزمن منجر به افزایش خطر فشار خون، دیابت، چاقی، افسردگی، حمله قلبی و سکته.

و سپس این است: مطالعه ای روی ۴۳۳۰۰۰ نفر که اخیراً در Chronobiology International منتشر شده است — اثبات می کند که تقریباً برای همه چیز یک مجله وجود دارد — که جغدهای شب ۱۰ درصد بیشتر از صبح عمر کوتاه تری دارند افراد.

نه به خاطر کرونوتیپشان، بلکه به دلیل مبارزه با کرونوتیپشان: خواب کافی نداشتن، ورزش نکردن کافی، کم خوردن سالم و غیره.

به طور خلاصه، شما نمی توانید و از هر دو طرف. شما نمی توانید در شب مانند جغد شب رفتار کنید و همچنین وانمود کنید که یک فرد صبحگاهی هستید. برای ترجمه مارلو از The Wire، “شاید شما آن را بخواهید یکطرفه بودن، اما راه دیگری است.”

در واقع، شما می توانید

فقط به تلاش برای تغییر ساعت بدن خود فکر نکنید. به تلاش برای تغییر کرونوتایپ خود فکر نکنید. به این فکر نکنید که یک فرد صبحگاهی شوید.

فقط روی خواب کافی تمرکز کنید تا بهترین عملکرد خود را داشته باشید و سالم بمانید.

۱٫ زمانی که به طور معمول این کار را می کنید، با رفتن به رختخواب شروع کنید.

اجبار کردن خود به خواب رفتن — به خصوص زود به خواب رفتن — تقریباً غیرممکن است.

پس سعی نکنید امشب زود بخوابید. فقط زمانی که به طور معمول انجام می دهید به رختخواب بروید. مطمئناً فردا خسته خواهی بود، اما اشکالی ندارد. خستگی طبیعی به شما کمک می‌کند فردا شب و شب بعد کمی زودتر بخوابید.

به مرور زمان، بدن شما سازگار می‌شود. – تا زمانی که آخر هفته‌ها به روش‌های جغد شب خود برنگردید. جابجایی به جلو و عقب منجر به چرخه بی‌پایانی بازنشانی برنامه خواب می‌شود، مواردی که احتمالاً قبلاً حداقل تا حدی تجربه کرده‌اید.

۲٫ وقتی از خواب بیدار می شوید ورزش کنید.

من می دانم: آخرین کاری که می خواهید وقتی خسته از خواب بیدار می شوید انجام دهید ورزش است.

اما این باید اولین کاری باشد که می‌خواهید انجام دهید، تحقیق نشان می‌دهد که به اندازه ۲۰ دقیقه ورزش متوسط، خلق و خوی شما را برای ۱۲ ساعت آینده تقویت می کند.

بیست دقیقه تمرین هوازی با شدت متوسط، با میانگین ضربان قلب حدود ۱۱۲ ضربه در دقیقه — برای اکثر افراد مردم، این یک دویدن سبک یا چرخش نسبتاً آسان  روی دوچرخه ورزشی است — حالت تا ۱۲ ساعت بعد از ورزش بهبود می‌یابد.

و یک امتیاز وجود دارد: ورزش می‌تواند شما را باهوش‌تر کند، ایجاد سلول‌های مغزی جدید و موثرتر کردن آن سلول‌های جدید. همچنین چربی بیشتری می سوزانید زیرا بدن شما همچنان در حالت ناشتا خواهد بود، اگر سوزاندن چربی بیشتر کار شما باشد.

بنابراین اگرچه فکر زود بیدار شدن و ورزش کردن ممکن است بد به نظر برسد، بقیه روز شما را بسیار بهتر می‌کند. و به شما کمک می کند تا کمی سالم تر باشید. و خوابیدن در آن شب را برای شما کمی آسان تر کنید.

۳٫ صبحانه ای با کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر بخورید.

پروتئین به طور طبیعی سطح دوپامین شما را افزایش می دهد، ماده ای شیمیایی که نمایش‌های تحقیقاتی به تنظیم انگیزه کمک می‌کند، که به شما کمک می‌کند “شروع و استقامت کنید.”

و این دقیقاً همان کاری است که همه ما وقتی از خواب بیدار می‌شویم باید انجام دهیم: شروع کنیم — حرکت کنیم — و پشتکار داشته باشیم.

۴٫ سایه‌ها را باز کنید یا چراغ‌ها را روشن کنید.

نور روشن وقتی هنوز خواب‌آلود هستید، بد است.

اما برای بدن شما مضر نیست. وجود نور به بدن شما می‌گوید که تولید ملاتونین را متوقف کند، ماده شیمیایی که باعث می‌شود احساس خواب آلودگی کنید.

۵٫ چرت نزنید.

بله، خسته خواهید شد. بله، شما می خواهید چرت بزنید.

نخواه. چرت زدن در حین خواب امشب را سخت تر می کند.

و تغییر آرام برنامه خواب خود را برای شما سخت تر می کند.

۶٫ روز کاری خود را با صدای بلند شروع کنید.

نشستن برای پاسخ دادن به ایمیل اولین چیز هیجان انگیز نیست. همچنین بررسی گزارش مشکل دیشب نیست. زمانی که از شروع کردن وحشت دارید، سخت است که از خواب بیدار شوید.

به جای آن، برای انجام کاری که واقعاً می‌خواهید به انجام برسانید، برنامه‌ریزی کنید. یا یک کار واقعا مهم را از بین ببرید. کاری را انجام دهید که مشتاق انجام آن هستید.

به این ترتیب شما مشتاقانه منتظر شروع روز خود خواهید بود. وقتی آن کار را تمام کردید، از نحوه شروع روزتان احساس خوبی خواهید داشت. این به شما انگیزه می‌دهد تا هر آنچه را که در فهرستتان قرار می‌گیرد، و بعد و بعد را انجام دهید، و در پایان روز احساس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت.

هر چه احساس موفقیت بیشتری داشته باشید — هر چه احساس می کنید پیشرفت بیشتری در جهت دستیابی به اهداف خود داشته اید — استرس کمتری دارید و احساس رضایت و رضایت بیشتری خواهید داشت.

همه این‌ها خوابیدن در شب را آسان‌تر می‌کنند، صرف نظر از اینکه چه گاه‌گاهی دارید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی