عمومی

از اضطراب پاییز رنج می برید؟ روانشناسان علل را توضیح می دهند و درمان برای عجایب پاییزی

از اضطراب پاییز رنج می برید؟ روانشناسان علل را توضیح می دهند
و درمان برای عجایب پاییزی

آخر هفته روز کارگر، پایان غیررسمی تابستان و شروع بازگشت به مدرسه، فصل بازگشت به سنگ سنگ. برای برخی، این تغییر، افکار شادی را درباره پروژه‌های جدید، برگ‌های رنگارنگ و کدو تنبل به همراه دارد، اما برای برخی دیگر رویکرد هوای خنک و روزهای طولانی تر، احساس وحشت و اضطراب را به همراه دارد.

روانشناسان این پدیده را “اضطراب پاییزی” می نامند و اگر شما از این بیماری رنج می برید، هر دو توضیح را ارائه می دهند. و پیشنهاداتی برای مقابله با احساسات ناخوشایند شما.

چرا پاییز برای بسیاری از مردم زمان پر اضطرابی است.

ساعت‌ها ممکن است به‌طور پیوسته در طول ساعت‌ها و روزها حرکت کنند، اما انسان‌ها اینطور کار نمی‌کنند. زمان اندازه گیری شده ممکن است ثابت باشد اما سطح خلق و خو و انرژی ما در طول روز و فصل به فصل متفاوت است.

این حقیقتی است که می توانید برای بازدهی خود را به حداکثر برسانید، اما گاهی اوقات افزایش و کاهش خلق و خوی ما تجربه بسیار کمتر مثبتی است. کسانی که پایان تابستان را با حسی از غم و اندوه به استقبال می‌آیند، می‌دانند که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم. در این زمان از سال، بخش قابل توجهی از جمعیت مجموعه‌ای از علائم را تجربه می‌کنند – از جمله مشکلات خواب، خلق‌وخوی ضعیف، خستگی و افکار مضطرب – که به آن اضطراب پاییز لقب گرفته‌اند.

چرا هوای خنک برای برخی چنین نگرانی و ناراحتی ایجاد می کند؟ مجموعه ای از عوامل ممکن است دخیل باشند. در ساده‌ترین حالت، اضطراب پاییزی می‌تواند به این معنی باشد که شما در مورد پایان دوره تابستانی آفتابی و پر از تعطیلات خسته شده‌اید.

برای دیگران، عوامل سبک زندگی نقش زیادی دارند. من می دانم که من شخصاً وقتی دخترم به مدرسه می رود احساس ناراحتی می کنم و باید دوباره ساعت ۶ صبح در تاریکی بیدار شوم. اگر کار برای شما استرس زا است، بازگشت به فصل شلوغ تر و حرفه ای تر از سال می تواند منبع اضطراب باشد.

اما عوامل فرهنگی و بیولوژیکی بزرگتری نیز در بازی وجود دارد. در بیشتر کشورهای جهان غرب، حداقل دوازده سال تحصیل به ما آموزش می دهد که سپتامبر را با گذارها و شروع های جدید مرتبط کنید. برای برخی، این باعث می شود که این زمان پر انرژی از سال پر از امکانات جدید باشد. اما برای کسانی که در مدرسه مشکل داشتند یا به طور کلی تغییر را چالش برانگیز می دانند، می تواند باعث ایجاد اضطراب شود.

“این پدیده ای است که معمولاً در سالگرد رویدادها رخ می دهد.” روانشناس پاتریشیا تورتنتورن به Healthline توضیح داد. “گاهی اوقات این فقط یادآوری یک احساس در حول و حوش سالگرد است که می تواند احساسات را برانگیزد، و ممکن است ندانید که چرا احساس اضطراب یا افسردگی می کنید. یک آگاهی بدنی و آگاهی ناخودآگاه وجود دارد که “اوه، این به طور کلی یک زمان سختی است، بنابراین من دوباره روزهای سختی خواهم داشت.'”

در نهایت، دلایل فیزیولوژیکی بازگشت ماه های تاریک و سردتر می تواند باعث کاهش خلق و خو شود. برای کسانی که از SAD (اختلال عاطفی فصلی) رنج می برند، پایان تابستان یادآور مشکلات احتمالی آینده است. اما حتی اگر زمستان شما را از نظر بالینی افسرده نکند، روزهای کوتاه‌تر همچنان بر روی شیمی مغز شما تأثیر می‌گذارد.

“وقتی روزها کوتاه تر می شوند و ما در معرض نور روز کمتر و کمتری قرار می گیریم، سطح انتقال دهنده های عصبی حیاتی ما کاهش می یابد، ” پرفسور و درمانگر جنیفر کینگ در یک پست طولانی مدیوم که اثرات پاییز را تشریح می کند، یادداشت می کند. اضطراب بر روی مغز و بدن ما.

چگونه با هولناکی پاییزی خود مبارزه کنیم

لیست دلایل بالقوه اضطراب پاییزی ممکن است طولانی باشد، اما خوشبختانه لیست روش های ساده اما موثر برای مبارزه با آن نیز طولانی است. همه حالت های معمول به گفته کارشناسان، تقویت کننده ها می توانند موثر باشند، از جمله:

  • ورزش کنید. همانطور که یکی از محققان هاروارد می گوید، “ورزش مانند مصرف کمی پروزاک و کمی ریتالین است.”

  • زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانید.کمبود نور روز شوخی نیست. به یافتن راه‌هایی برای بیرون رفتن مخفیانه، حتی برای ۵ تا ۱۰ ساعت مراجعه کنید. کینگ می‌گوید: «دقیقه در یک زمان، در طول روز. در اینجا چند ایده وجود دارد.

  • یک چیز جدید را امتحان کنید. “شروع یک سرگرمی، روال یا مراسم جدید در پاییز می تواند به شما کمک کند تا تغییرات را به گونه ای تغییر دهید که لزوماً همه چیز بد نیستند.” . تحقیق از او حمایت می کند الف>.

  • درباره فصل تجدید نظر کنید. اسکاندیناوی‌ها برخی از سخت‌ترین زمستان‌ها را تجربه می‌کنند اما میزان نسبتاً پایینی از SAD و مشکلات خلقی فصلی دارند. چرا؟ زیرا این فرهنگ ها زمستان را به عنوان یک زمین بازی و لذت می بینند نه یک آزمایش. هیجان زده شدن در مورد پارو کردن برف ممکن است فراتر از بسیاری از ما باشد، اما می توانید سعی کنید بیشتر روی جنبه های سرگرم کننده و دنج فصل های سردتر تمرکز کنید.

  • کمک حرفه ای دریافت کنید. اگر در این فصل از سال به طور مداوم شما را آبی می کند، صحبت درباره احساسات خود با یک متخصص ممکن است به شما کمک کند تا ریشه های شخصی اضطراب پاییز خود را باز کنید.

اولين گام براي عملي كردن همه اينها صرفاً تشخيص الگوي فصلي است در خلق و خوی اگر فکر می‌کردید ماهیت عجیب و غریب یا منحصربه‌فردتان است که ماه سپتامبر را کمی غمگین می‌دانید، بدانید که تنها نیستید. این یک الگوی شناخته شده است و وقتی آن را شناسایی کردید، برای مبارزه با آن کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی