عمومی

قیمت طراحی سایت 1402+ فاکتورهای تعیین کننده

قیمت طراحی سایت ۱۴۰۲+ فاکتورهای تعیین کننده

امروزه اکثر کسب و کارها متوجه شده‌اند که حضور آنلاین در این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل کارفرماها تلاش می‌کنند تا کسب و کار خود را از طریق سایت به دیگران نشان دهند. زمانی که قصد راه‌اندازی یک وب سایت را پیدا می‌کنید، اولین چیزی که به آن فکر می‌کنید قیمت‌های طراحی وب سایت است. در واقع افراد بر اساس بودجه خود و بازدهی که به آن نیاز دارند به سراغ شرکت‌های مختلف طراحی سایت می‌روند. البته باید توجه داشته باشید که قیمت طراحی سایت ثابت نیست و همین مسئله کار مشتریان را دشوار می‌کند. در این مقاله قصد داریم به قیمت ساخت سایت بر اساس امکانات و نوع سایت بپردازیم.

قیمت طراحی سایت در دکتر ویز

زمانی که یک فرد به دنبال طراحی سایت است، می‌تواند از شرکت‌های مختلف طراحی سایت کمک بگیرد. معمولا شرکت‌های مختلف تعرفه قیمت طراحی سایت متفاوتی دارند و در اغلب موارد این تفاوت قیمت کاملا غیرمنطقی و گیج‌کننده است. زمانی که وارد سایت شرکت مورد نظر می‌شوید، ابتدا باید امکانات آن را بررسی کنید و سپس این امکانات را با تعرفه مقایسه نمایید. دکتر ویز امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و تعرفه قیمت مناسبی دارد. عوامل موثر بر قیمت طراحی وب سایت عبارتند از:

عوامل فنی سایت

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت ساخت سایت تاثیر می‌گذارد، عوامل فنی هستند. این عوامل شامل زبان برنامه نویسی، به کارگیری زبان برنامه نویسی مکمل، سیستم مدیریت محتوا و غیره هستند. به عنوان مثال، اگر قصد طراحی وب سایت با وردپرس را دارید، قیمت آن از طراحی سایت با PHP کمتر خواهد شد. این مسئله دلیل بد بودن وردپرس نیست؛ بلکه به دلیل پلتفرم و ساختار آن است که از پیش طراحی شده است. همین موضوع باعث می‌شود که زمان ساخت سایت با وردپرس کمتر شود و در نتیجه قیمت طراحی وب سایت با‌ آن مناسب باشد.

پشتیبانی دائمی از سایت

برای طراحی سایت به دنبال شرکت‌هایی باشید که مشاوره قبل از فروش و خدمات پس از ساخت دارند؛ به عبارت دیگر بطور دائمی از سایت شما پشتیبانی می‌کنند. برخی شرکت‌های سازنده سایت، سیستم پیچیده‌ای دارند و برای ثبت سفارش باید مراحل طولانی و سختی را پشت سر بگذارید. پس از ثبت نیز فقط یک تاریخ تحویل به شما خواهند داد. به طور کلی برقراری ارتباط مستقیم با مسئولان و کارکنان چنین شرکت‌هایی امکان‌پذیر نیست و در صورت بروز مشکل کمکی به شما نخواهند کرد. یک شرکت طراحی حرفه‌ای، سیستم خود را به گونه‌ای ایجاد می‌کند که مشتریان به راحتی بتوانند با سازنده ارتباط برقرار کنند. طبیعتا وجود چنین سیستمی بر روی قیمت ساخت سایت تاثیر می‌گذارد.

svg%3E - قیمت طراحی سایت 1402+ فاکتورهای تعیین کننده
پشتیبانی دائمی از سایت در قیمت طراحی سایت موثر است

تامین امنیت سایت

زمانی که یک سایت ساخته می‌شود، تمامی اطلاعات آن درون هاست قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل هاست سایت شما باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. برخی افراد برای اینکه هزینه کمتری بپردازند از هاست‌های ارزان قیمت یا حتی رایگان استفاده می‌کنند که امنیت پایینی دارند. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین مسائل در طراحی سایت امنیت آن است، به دنبال سازندگانی باشید که از هاست‌های مناسب و باکیفیت استفاده می‌کنند.

انواع قیمت طراحی سایت

یکی از عواملی که بر قیمت ساخت سایت تاثیر می‌گذارد، نوع سایت است که می‌تواند شرکتی، فروشگاهی یا اختصاصی باشد. در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

وب سایت شرکتی

بیش از ۹۰ درصد از سایت‌هایی که در وب طراحی شده‌اند، از نوع سایت شرکتی هستند. سایت‌های شرکتی در واقع نوعی وب سایت داینامیک به شمار می‌روند که بر اساس نظر صاحب سایت و نوع کسب و کار، دارای ویژگی‌های متنوعی خواهند بود تا بتوانند پاسخگوی تمامی نیازهای فعالیت‌ها و مشاغل زیادی مانند کلینیک‌ها، پزشکان، شرکت‌های مهندسی، شرکت‌های خدماتی، طراحی دکوراسیون، شرکت‌های وکالت، شرکت‌های تجاری، آموزشگاه‌ها و … باشند. قیمت طراحی سایت حرفه‌ای شرکتی به امکاناتی که مشتری در نظر دارد، بستگی دارد.

وب سایت فروشگاهی

قیمت طراحی وب سایت فروشگاهی در مقایسه با وب سایت شرکتی متفاوت است. به دلیل اینکه طراحی سایت فروشگاهی پیچیدگی بیشتری دارد و زمان بیشتری می‌طلبد، قیمت بالاتری نسبت به سایت‌های شرکتی دارند. قیمت طراحی سایت به سه بخش قیمت ساخت سایت فروشگاهی پایه، قیمت طراحی وب سایت فروشگاهی پیشرفته و قیمت طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای تقسیم می‌شود.

وب سایت اختصاصی

قیمت طراحی سایت دو زبانه و اختصاصی معمولا بالاتر از قیمت سایر سایت‌ها خواهد بود؛ چرا که  برای اضافه کردن زبان‌های دیگر باید قالب یا Layout سایت را مجدد طراحی نمایید. اگر زبان دوم انتخاب شده برای سایت، برخلاف زبان فارسی از سمت چپ نوشته شود باید تمام Layout سایت از اول به صورت چپ چین طراحی گردد. در این صورت برای اضافه کردن زبان‌های سوم و چهارم هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سایت ها، مقاله وب سایت چیست را بخوانید.

آیا قیمت طراحی وب سایت رایگان وجود دارد؟

قیمت ساخت سایت معمولا بالا است و برای اینکه بتوانید یک سایت حرفه‌ای داشته باشید باید هزینه زیادی پرداخت نمایید. اگر چه هزینه یا تعرفه ثابتی برای ساخت سایت در نظر گرفته نشده است، اما همه افراد می‌دانند که هزینه‌های طراحی و‌ راه‌اندازی وب سایت بسیار سنگین هستند. سوالی که ذهن برخی از افراد را مشغول کرده این است که آیا بدون پرداخت هزینه و به صورت کاملا رایگان می‌توان یک سایت طراحی کرد؟

svg%3E - قیمت طراحی سایت 1402+ فاکتورهای تعیین کننده
رایگان بودن طراحی وب سایت

پاسخ چنین سوالی قطعا خیر است. البته برخی شرکت‌ها نیز با هزینه کم طراحی سایت را انجام خواهند داد. توجه داشته باشید که طراحی سایت با قیمت پایین ممکن است محدودیت‌هایی برای شما به دنبال داشته باشد که چندان خوشایند نیستند.

در حقیقت سایت‌ها بستری بر روی پلتفرم گوگل هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محتوای متنی، ویدئویی، تصویری، پادکست و … را در اختیار کاربران خود قرار دهید و با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید. بنابراین سایت شما باید دارای امکاناتی باشد تا بتواند این فضا را در اختیار شما و دیگر کاربران قرار دهد. ابزارهایی مثل CMS، قیمت طراحی وب سایت را کاهش داده‌اند، اما این ابزارها معمولا معایب فراوانی دارند. افرادی که به دنبال طراحی سایت حرفه‌ای و بی‌عیب و نقص در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند، به هیچ وجه نباید از ابزارهای معیوب استفاده کنند. اکنون متوجه شدید که طراحی وب سایت به صورت رایگان امکان‌پذیر نیست، فقط در برخی موارد می‌توانید با هزینه کم یک سایت غیرحرفه‌ای و محدود طراحی نمایید.

قیمت ساخت سایت بسته به امکانات سایت

برای اینکه بتوانید قیمت طراحی وب سایت را برآورد کنید باید به این سوال پاسخ دهید که برای سایت خود به چه امکاناتی نیاز دارید؟ اصلی‌ترین عاملی که بر روی قیمت طراحی سایت تاثیر می‌گذارد، امکانات آن است که موارد عمده‌ی آن شامل موارد زیر هستند:

svg%3E - قیمت طراحی سایت 1402+ فاکتورهای تعیین کننده
قیمت ساخت سایت بسته به امکانات سایت قابل تغییر است.

دامنه

منظور از دامنه سایت، آدرس آن است که می‌تواند به صورت co، com، ir و … باشد. هزینه‌ای که برای هر یک از این دامنه‌ها در نظر می‌گیرند متفاوت است؛ پس باید بر اساس نیاز و بودجه خود آن‌ها را انتخاب نمایید.

تولید محتوا

همه افراد می‌دانند که تولید محتوا مهم‌ترین عنصر در جذب مخاطب است. اگر سایت شما فاقد محتوا و سئوی مناسب باشد، از رقبای خود عقب می‌مانید و در سرچ گوگل به درستی نشان داده نخواهید شد. برای اینکه بتوانید تولید محتوا انجام دهید باید دانش و تجربه داشته باشید. همه سایت‌ها بر اساس نیاز خود باید به طور منظم محتوای جذاب و مرتبط تولید کنند. علاوه بر این، در محتوا باید اصول نگارشی به درستی رعایت شود. برای این کار می‌توانید از کارشناسان تولید محتوا کمک بگیرید که هر یک از آن‌ها نیز بر اساس توانایی و تجربه خود هزینه متفاوتی دریافت خواهند کرد. هزینه تولید محتوا نیز بر روی قیمت نهایی طراحی و ساخت سایت تاثیرگذار است.

برای سفارش تولید محتوا در دکتر ویز، کلیک کنید.

سئو

سئو داخلی سایت بر اساس زبان برنامه نویسی، نوع قالب و حجم محتوا هزینه متفاوتی برای شما دربر خواهد داشت. علاوه بر این ممکن است کارشناس سئو، زمان زیادی برای بهینه سازی سایت شما صرف کند که همین مسئله قیمت طراحی وب سایت را افزایش خواهد داد.

برای سفارش سئو سایت خود در دکتر ویز، کلیک کنید.

البته قابلیت‌هایی نظیر داشتن فروشگاه، پنل کاربری اختصاصی، پشتیبانی آنلاین، قالب خاص و اختصاصی و غیره نیز بر حساب کاربری سایت، در برخی موارد مورد نیاز هستند که طبیعتا بر روی قیمت تمام شده‌ی طراحی سایت، تاثیرگذار خواهند بود.

نتیجه گیری

قیمت طراحی سایت ثابت نیست و نسبت به خدمات قابلیت‌هایی که در طراحی آن لحاظ می‌گردد، هزینه‌ی متفاوتی خواهد داشت. نوع توسعه و زبان برنامه‌نویسی سایت و یا استفاده از پلتفرم‌هایی نظیر وردپرس نیز بر روی هزینه‌ی طراحی آن تاثیر خواهد داشت.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی