خبر

اصلاح جزئی شاخص‌ها ناقض روند مثبت آن‌ها نیست

اصلاح جزئی شاخص‌ها ناقض روند مثبت آن‌ها نیست

353034 533 - اصلاح جزئی شاخص‌ها ناقض روند مثبت آن‌ها نیست
اقتصاد۲۴– به گفته او از حدود ۴ ماه قبل بورس تهران روند رو به رشدی را شروع کرده است که جهت ادامه این روند، نیاز به کمی استراحت دارد. همچنین تاثیر حذف حجم مبنا از برخی نماد‌ها و همچنین افزایش دامنه نوسان برخی نماد‌ها مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است. با توجه به اینکه اندیکاتور RSI و MACD نیز واگرایی نشان می‌دهند و شاهد سقف دوقلو در سیستم “ایچیموکو” هستیم، اولین حمایت میان مدت شاخص محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد تا یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد و هدف بعدی شاخص کل محدوده یک میلیون ۷۰۰ هزار واحد است.

این کارشناس می‌گوید: شاخص هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران هست، عملکردی بهتر از شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۴۴۲ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۱.۳ درصدی در پایان هفته به عدد ۴۳۶ هزار واحد رسید که نشان دهنده اصلاح کمتر شرکت‌های کوچک نسبت به شرکت‌های بزرگتر است.  با توجه به اینکه این شاخص کانال بلند مدت خود را شکسته و همچنین طبق اطلاعات اندیکاتورها، انتظار داریم در هفته آتی روند خنثی یا حتی اصلاحی نیز داشته باشد و به احتمال زیاد با منفی کار خود را پایان دهد. انتظارات از این شاخص نیز در تصویر مشخص است و حمایت اصلی محدوده ۴۱۰ هزار واحد و مقاومت اصلی در محدوده ۴۷۰ هزار واحد قرار دارد.

در کل هفته آینده را هفته‌ای منفی و در بهترین حالت هفته‌ای خنثی پیش بینی می‌کنیم. شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکالی بوده و عوامل و اخبار زیادی می‌تواند بر روند این شاخص‌ها اثرگذار باشد. همچنین از دیدگاه تکنیکال برای صعود‌های قوی آینده، کمی نیاز به استراحت داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی