خبر

ارزبری شیرخشک وارداتی ۳ برابر تولید داخل

ارزبری شیرخشک وارداتی ۳ برابر تولید داخل

به گزارش بازار، هانی تحویل زاده افزود: ظرفیت تولید سالانه ۱۱۷ میلیون قوطی شیرخشک در کشور وجود دارد و میزان مصرف در سال گذشته ۶۱ میلیون قوطی بود، ما ۲ برابر نیاز کشور ظرفیت تولید داریم که در صورت تامین مواد اولیه می‌توانیم علاوه بر نیاز داخل، صادرات هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو از ابتدای سال تخصیص ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه شیرخشک را کاهش داده و میزان مواد اولیه‌ای که با ارزهای سال گذشته وارد شده بود رو به کاهش است.

تحویل زاده افزود: زمانی که ارز از سوی بانک مرکزی به شرکت‌ها اختصاص می‌یابد، بانک عامل ارز را به خارج از کشور حواله می‌کند و بابت هر میزان ارزی که حواله می‌شود از شرکت تولید کننده، تعهد ارزی دریافت می‌کنند. شرکت‌ها حداکثر ۹ ماه فرصت دارند تا مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد کنند و در غیر این صورت به عنوان متخلف به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال گفت: مواد اولیه‌ای که از ارز سال گذشته باید تامین می‌شد، حتی زودتر از ۹ ماه وارد کشور شده و آمارهای تولید و عرضه شیرخشک نیز موجود است. متاسفانه بجای تخصیص ارز برای مواد اولیه، ما شاهد تخصیص ارز برای واردات شیرخشک آماده هستیم و سازمان غذا و دارو برای وادرات فراخوان داده است و به فوریت یک محموله بزرگ هم از کشور ترکیه وارد کرده اند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال گفت: هر قوطی شیرخشک اطفال که وارد کشور می‌شود ۳ برابر ارز بیشتری نسبت به محصولات داخلی مصرف می‌کند و اگر ما ارز مواد اولیه را به موقع تامین کنیم نیازی به واردات شیرخشک آماده نداریم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی