عمومیمقالات

5 گام برای به دست آوردن خودآگاهی عمیق تر – و چگونه می تواند زندگی خود را متحول کنید

۵ گام برای به دست آوردن خودآگاهی عمیق تر – و چگونه می تواند
زندگی خود را متحول کنید

یک روز در کلاس هفتم، دختری در اتوبوس مدرسه کنار من نشست. او از آن دسته افرادی بود که همه را مسخره می کرد. او گفت: «نیک، من حتی مجبور نیستم با تو شروع کنم. شما در حال حاضر خیلی بهم ریخته اید.»

این اتفاق خاص زنجیره ای از افکار را در من آغاز کرد که رها کردن آنها واقعاً سخت بود. من این ایده را پذیرفتم که دوست داشتنم سخت است، به اندازه کافی خوب نیستم و پست تر هستم.

همانطور که مراحل مختلف زندگی خود را طی می کنیم، ناگزیر اجازه می دهیم که ایده های مردم درباره ما شکل بگیرد. ما که فکر می کنیم هستیم خنثی کردن این آسیب به مقداری کار واقعی نیاز دارد، اما این کار کلید خودآگاهی تغییر دهنده زندگی و پذیرش خود.

در اینجا چیزی است که من در مورد چگونگی رسیدن به خودآگاهی واقعی آموخته ام.

۱٫ چگونه خودآگاه تر باشیم: باورهای خود را زیر سوال ببرید

خودآگاهی بیشتر با به چالش کشیدن ایده هایی که در مورد خودتان دارید شروع می شود. از خود سؤالات کاوشگری بپرسید: آیا آن چیزی که من به آن اعتقاد دارم – که همیشه به من گفته اند – درست است؟ چه ایده ریشه‌داری از دوران تربیتم را پذیرفتم؟ چه چیزهایی را واقعاً دوست دارم یا دوست ندارم؟

شما ممکن است تصویری متفاوت از خودتان نسبت به آنچه که با آن شروع کرده بودید، داشته باشید.

۲٫ احساسات خود را احساس کنید

ممکن است این سوال به نظر برسد: چرا آن برچسب این احساس را در من ایجاد می کند؟ چرا من الان ناامنم؟ چه چیزی من را تحریک کرد؟

این احساسات و مواجهه با سوالات ممکن است دشوار باشد. اما اینکه به خودتان اجازه دهید آنها را احساس کنید و منشا آنها را به طور واقعی کشف کنید، به شما کمک می کند چیزهایی را ببینید که به شما کمک نمی کنند. به یاد داشته باشید که مغز شما یک حلال مشکل است. می‌خواهد پاسخ سؤالاتی را که می‌پرسید در اختیار شما قرار دهد، بنابراین شروع به بالا بردن سؤالات کنید.

۳٫ آن چیزی را که به شما خدمت نمی کند را دور بریزید

شما “فقط” آن چیزی نیستید که کسی همیشه گفته است که هستید. شما «خیلی پیر» یا «خیلی جوان» یا «بی‌تجربه» نیستید. من می دانم زیرا من مردی هستم که برچسب های زیادی به او داده شده و جعبه های زیادی به او زده اند. من مجبور شدم خیلی سخت کار کنم تا آن جعبه ها را از بین ببرم—بنابراین می دانم که این امکان پذیر است.

این راز بزرگ است: شما در دام نیستید. شما واقعیت خود را ایجاد می‌کنید. چیز ثابتی نیست شما مجبور نیستید به باورهایی که به شما کمک نمی کند پایبند باشید. لازم نیست چیزهایی را باور کنید که به شما احساس کوچکی یا حقارت می دهد.

۴٫ واقعیت ایده‌آل خود را بسازید

یادگیری خودتان و زندگی کردن به عنوان خودتان نیاز به تمرین دارد.

من هر روز کار می‌کنم تا مردم مرا به روش‌هایی که می‌خواهم شناسایی کنند، بشناسند. من این کار را با رفتار مطابق با هویتی که می‌خواهم انجام می‌دهم – این تنها کاری است که با فهمیدن اینکه چه کسی می‌خواهم باشم، یاد گرفته‌ام. با به چالش کشیدن باورهای خودم و واقعا شناختن خودم.

۵٫ چگونه خودآگاه تر شویم: شجاعت داشته باشید

برای رویارویی با تمام قسمت های خود، حتی زمانی که ناراحت کننده است، به شجاعت واقعی نیاز دارید. اما اگر بتوانید این گام شجاعانه را بردارید، شروع به کشف حقیقت خواهید کرد. سفر خودآگاهی — هدف پرسیدن سؤالاتی از خود که به قلب این که چه کسی هستید و چه کسی می خواهید باشید بپرسید، جایی است که قدرت پیدا خواهید کرد.

این زمانی است که می توانید وارد عمل شوید. نور کامل، که توسط برچسب های دیگران کمرنگ نشده است، با اعتماد به نفس و قدرت کامل برای تحقق هدف خود بدون ترس.

این مقاله در ابتدا در سپتامبر منتشر شد. / اکتبر ۲۰۲۳ شماره موفقیت مجله. عکس با اجازه نیک سانتوناستاسو.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی