خبر

طلا رکوردشکنی کرد

طلا رکوردشکنی کرد

416165 381 - طلا رکوردشکنی کرد

اقتصاد۲۴- گاو‌های نر طلا منتظر این روز بودند. هم قیمت‌های آتی و هم قیمت‌های فیزیکی فلز زرد در روز سه‌شنبه حدود ۲ درصد جهش کردند و به بالاترین میزان خود در شش ماه اخیر دست یافته و در بالای سطح کلیدی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس قرار گرفتند. داده‌های قیمت مصرف‌کننده در آمریکا نشان می‌دهد که تورم از بالاترین میزان خود در ۴۰ سال اخیر عقب نشسته است.

قرارداد معیار معاملات آتی طلا در ماه فوریه به ۱۸۲۵.۵۰ دلار در هر اونس رسید که ۳۳.۲۰ دلار یا تقریباً ۲ درصد افزایش داشت. اوج این ارقام هم، رقم ۱۸۳۶.۸۰ دلار برای طلای آتی بود که بالاترین رقم از ۲۷ ژوئن بود به شمار می‌رفت. قیمت لحظه‌ای طلا که برخی از معامله گران با دقت بیشتری نسبت به معاملات آتی دنبال می‌کنند، به ۱۸۱۲.۴۲ دلار در هر اونس رسید که ۳۰.۹۹ دلار یا حدود ۲ درصد افزایش یافت.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت سکه از مسیر قیمت طلا و دلار


طلا از پایین‌ترین سطح ۱۶۰۰ دلاری که در اوایل اکتبر به دست آورده بود، حدود ۲۰۰ دلار افزایش یافت. در طول هفت هفته گذشته، تنها در یک هفته کاهش یافته است.

این بازگشت با کاهش شاخص دلار تسهیل شده است که از اکتبر تقریباً ۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است. تنها در روز سه‌شنبه، این شاخص که دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز قرار می‌دهد، ۱.۴ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در یک روز از ۱۱ نوامبر بود.

منبع: اقتصاد نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی