عمومیمقالات

7 راه برای استفاده بهینه از لحظات خالی

۷ راه برای استفاده بهینه از لحظات خالی

همه ما آنجا بوده ایم: به ضرب الاجل رسیده ایم، اما ذهن و بدن ما از شروع کن. این روزها نام های زیادی دارد، از جمله بلاک نویسنده، بلوک خلاق یا طلسم خشک. من آنها را لحظه های خالی می نامم.

به دلیل بسیاری از موارد بلوک خلاقانه که در زندگی خود با آن مواجه شده ام—و سطح شدیدی از اهمال کاری در درون من رشد می کند—من یاد گرفته ام که چگونه از آن لحظات خالی استفاده کنم و همچنان آنها را به حساب بیاورم.

چگونه بر بلوک خلاق غلبه کنیم

۱٫ آن را تصدیق کنید.

دو مورد از بدترین کارهایی که می توانید در لحظات خالی انجام دهید این است که آنها را انکار کنید و از آنها فرار کنید. همه این‌ها باعث می‌شود که شما احساس کنید که در یک انفعال عمیق‌تر هستید. به جای مبارزه با بلوک خلاقیت خود، آن را تصدیق کنید. وجود آن را تشخیص دهد. از اینکه در آینه به خود نگاه کنید و بگویید که روز بدی را سپری می کنید یا ذهنتان کار نمی کند و احساس می کنید آن را از دست خواهید داد نترسید. شما آن را از دست نخواهید داد.

هرچه بیشتر این لحظات خالی را تصدیق کنید، مدیریت آنها آسان تر خواهد بود. به یاد داشته باشید، حتی بزرگترین نام ها در کارآفرینی نیز لحظات خالی دارند. همه ما انجام می دهیم.

۲٫ یک محدودیت زمانی تنظیم کنید.

هنگامی که در هنر تصدیق کوکتل دیوانه کننده بلوک خلاقانه، اضطراب و غلبه بر مهارت مسلط شدید، صبور باشید. آدرس لحظه خالی خود را. به او بگویید که می تواند بماند، اما فقط برای دو روز. پس از آن، زمان بازگشت به کار است.

اگرچه نمی‌توانید لحظات خالی را پاک کنید، تنظیم یک محدودیت زمانی به شما امکان می‌دهد بر آنها کنترل داشته باشید. به خود اجازه دهید ساکن شوید، اما بدانید که نمی توانید آن را برای همیشه انجام دهید.

۳٫ درس را در بلوک خلاقیت خود پیدا کنید.

روی مبل ننشینید و منتظر لحظه “آها” نباشید. اجازه دهید ذهنتان سرگردان شود و به شکار لاشخور افکار تصادفی بروید. به آن فضایی بدهید تا به جای تجربه کردن، از فکر کردن ساده بیاموزد. اجازه دهید آزمایش کند.

وقتی آماده چالش هستید، به این لحظه خالی فکر کنید. قبل از رسیدن چه خبر بود؟ روی چه چیزی کار می کردید؟ شاید شما زمان زیادی را صرف یک پروژه نفس گیر کرده اید و اکنون مغز شما نیاز به شارژ عمیق دارد. وضعیت را دقیق بررسی کنید، زیرا در چنین لحظاتی، همه جا درس های پنهانی وجود دارد.

۴٫ به جاده بروید.

گاهی اوقات بهترین راه برای مقابله با بلوک خلاق خودمراقبتی. سفرهای دور و سفر به تنهایی یکی از راه های موثر برای مهربانی با ذهن، بدن و روح شماست. محدودیت دو روزه را به خاطر دارید؟ آن را به تنهایی در مکانی جدید صرف کنید.

اگر لحظات خالی شما بیشتر رخ می دهد، به این یادآوری ملایم توجه کنید که برای مدت طولانی بیش از حد به خود فشار آورده اید. ممکن است از نظر کاری سازنده نباشید، اما با مجبور کردن خود به فاصله یک اینچ از منطقه راحتی خود، به خود اجازه می‌دهید تا از لحظه‌های خالی خارج شوید و موتور خلاقیت را مجدداً راه اندازی کنند در ذهن شما – و چه زمانی این کار سازنده تلقی نشد؟

۵٫ فهرست بهره وری در حال تغییر ایجاد کنید.

مجبور کردن خود به خیره شدن به همان پروژه به امید کشش فقط ذهن شما را ناامید می کند و روح شما را تحت فشار قرار می دهد. شما قبلاً پذیرفته اید که “یکی از آن روزها” است. دنده ها را عوض کنید و یک یا دو پروژه جانبی را که به آن علاقه دارید بیرون بکشید. کمی برای آن ها وقت بگذارید. روی آنها به جای پروژه اصلی خود کار کنید. این کار ذهن شما را با شکل متفاوتی از خلاقیت مشغول می‌کند و به شما کمک می‌کند از لجن خود بپرید.

۶٫ زمانی که بلوک خلاقانه دارید محدودیت های خود را بپذیرید.

راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید ذهن و بدن خود را فریب دهید تا خلاقیت خود را آغاز کنید. اما مواردی نیز وجود دارد که شما فقط باید بنشینید، نفس بکشید و این واقعیت را بپذیرید که محدودیت هایی دارید. تجربه به من آموخت که مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید که آن لحظات خالی را به حساب بیاورید، اگر نفس شما به شدت بالا می‌رود و فکر می‌کنید که همیشه کنترل را در دست دارید، در نهایت احساس ناامیدی بیشتری خواهید کرد.

هر از گاهی با خود تماس بگیرید و به خود یادآوری کنید که سوپرمن یا زن شگفت انگیز نیستید. شما محدودیت هایی دارید و یکی از آنها عدم توانایی در از بین بردن بلوک خلاق است. آن را بپذیرید، کمی به آن زمان بدهید و سپس به آرامی از لحظه خالی خود خارج شوید.

۷٫ قدرتی را که دارید به خودتان یادآوری کنید.

شما قدرت بازگرداندن خلاقیت و بهره وری خود را دارید، اما یادگیری اینکه چگونه از لحظات خالی بهترین استفاده را بکنید زمان می برد. اگر در دو یا سه بار اول جواب نداد، خودتان را شکست ندهید. به سادگی دانستن این که شما دارای قدرت هستید، شما را از افکار پر از غم و اندوهی که سعی در مداخله دارند دور می کند. هر زمان که بخواهید می توانید از سوراخ خرگوش بیرون بیایید.

استفاده بهینه از لحظات خالی تنها به این نیست که بدانید چگونه از آنها دوری کنید، بلکه یاد بگیرید چگونه از آن لحظات استفاده کنید تا در نهایت تلف نشوند. گاهی اوقات این بدان معناست که اصلاً هیچ کاری انجام ندهید. استفاده از روزهای پایانی برای بی حرکت بودن و یادآوری چیزهای زیبا – مانند این که می‌توانید بهره‌وری را بازگردانید – به اندازه «انجام دادن» کاری سازنده است.

این مقاله در آگوست ۲۰۱۷ منتشر شده و به روز شده است. عکس از fizkes/Shutterstock

Tammy Danan 150x150 - 7 راه برای استفاده بهینه از لحظات خالی

تامی یک روزنامه‌نگار آزاد و شاعری پرشور در پوشش موضوعات اجتماعی است. او همچنین در مورد فرهنگ، روابط و سبک زندگی می نویسد. وقتی کار نمی‌کند، در حال نقاشی است، با قهوه‌ساز بازی می‌کند یا طرح خالکوبی بعدی‌اش را کشف می‌کند. او را در تویتر و اینستاگرام دنبال کنید.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی