رفتن به نوار ابزار
بازاریابی و فروشتجارت

تکنیک های مهم در معامله و فروش چیست؟

اصطلاح فروش بعد وسیعی از فعالیت های اقتصادی را در بر می گیرد. در واقع این اصطلاح کلیه فعالیت های مربوط به ارائه خدمات یا محصول به مصرف کننده و شرکت ها را شامل می شود. این واژه بیشتر در کنار سایر مشاغل به کار برده می شود. فروش به عنوان یک واژه هدفمند معرفی می گردد.

در زمان عرضه یا فروش تنها مشتری مد نظر قرار می گیرد. به طور کلی تولیدکنندگان سهم قابل توجهی از فروش خود را به وسیله بازاریابی مناسب برای محصول به دست می آورند. زمانی که بازاریابی و مبادله کالا با هم همگام می شوند، می توان به کسب و کار سود قابل توجهی دست یافت.

اهمیت انتخاب روش های فروش

روش های مختلفی برای عرضه و معامله کالا وجود دارد. در واقع نمی توان از تمامی این روش ها برای معاملات یک شرکت استفاده کرد. زمانی که از تکنیک های مناسب عرضه کالا بهره مند می شوید، می توانید به سود قابل توجهی دست یابید. این روش ها باید با توجه به نوع تجارت انتخاب شوند. چون تنها در این صورت می توانند سودآور باشند.

اهمیت انتخاب روش های فروش
اهمیت انتخاب روش های فروش

مشتری مداری

مشتری مداری از مهم ترین گام هایی است که در بازاریابی موفق برداشته می شود. در واقع شما در فرآیند مشتری مداری، مشتری خود را قهرمان می کنید. هر داستان نیاز به یک قهرمان دارد. شما در پروسه فروش تنها یک راهنما هستید.

اعتمادسازی

اعتمادسازی از مهم ترین پروسه هایی است که در هر معامله ساده ای اهمیت دارد. به کیفیت محصولات توجه کنید. کمترین کوتاهی ناظر کیفی در ارائه محصول می تواند اعتبار چندین و چند ساله شما را در نزد مشتریان خدشه دار نماید. به گونه ای که بیشتر مشتریان خود را از دست دهید.

اعتمادسازی نیاز به طی کردن زمان طولانی دارد. برندهای پرآوازه پس از سال های سال تلاش به اعتماد رسیدند. زمانی که حس اعتماد بین خریدار و فروشنده برقرار شد، دیگر انجام معامله به شکل همیشگی وجود دارد. زمانی که پایه اعتمادی بین شما و مشتریان به درستی بنیان نهاده شده باشد، دیگر نباید ترسی از سایر شرکت ها و رقبا داشته باشید. در واقع مشتری همواره از محصولات شما بهره مند خواهد شد.

ارتباط گیری مناسب

روابط مناسب همیشه به عنوان یکی از پارامترهای مهم در تجارت و فروش مطرح می شود. در واقع این موضوع می تواند بسیاری از مشتریان را به شما وفادار کند. در این صورت با شلوغ شدن بازار، شرکت و برند تولیدی شما باز هم برای آن ها انتخاب اول خواهد بود. این موضوع نشان می دهد که چنین شرکتی در جذب مشتری و وفادار کردن آن ها موفق بوده است.

اهمیت ارتباط گیری مناسب در فروش
اهمیت ارتباط گیری مناسب در فروش

برخورد پرسنل و مدیر در مکان هایی نظیر فروشگاه، شرکت، دفاتر فروش و … اهمیت زیادی دارد. مشتریان به دنبال احترام هستند. از این رو ناخواسته به محیط هایی جذب می شوند که تکریم مشتری در اولویت کار قرار می گیرد. یک مدیر موفق همواره بر روی برخورد پرسنل خود نظارت دارد. از این رو آن ها را برای برخورد صحیح آموزش می دهد. اگر چه تبلیغات و کیفیت محصولات می تواند جاذب افراد زیادی به فروشگاه یا برند شرکت باشد اما این موضوع تنها یک نوبت خرید را فراهم خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید این مشتریان را به مشتریان دائمی تبدیل کنید، باید از تکنیک روابط و برخورد صحیح با مشتری برخوردار باشید. روابط گرم و احترام آمیز با مشتری، حس اعتماد به نفس را در آن ها افزایش می دهد.

استفاده از طرح های ویژه

طرح های ویژه در فروش اهمیت زیادی دارند. طرح های جشنواره ای یا مناسبتی با تخفیف محصولات همراه هستند. تجربه و شواهد نشان می دهد که مشتریان از این طرح ها استقبال می کنند و تمایل به بهره مندی از آن ها دارند. کدهای تخفیف نیز گزینه خوبی برای خرید دوم مشتریان از سایت می باشد.

با مشتری سازگار باشید

اگر مشتری تمایل به صحبت طولانی ندارد، از این کار ممانعت کنید. در واقع خصوصیات خلقی هر فردی متفاوت است. یک بازاریاب یا یک مدیر موفق ابتدا باید یک روانشناس موفق باشد. بنابراین باید شناخت کلی از خصوصیات مشتری به دست آورید و رفتار خود را منطبق با او نمایید.

انتخاب آزادانه

مشتریان باید آزادانه خرید کنند. در واقع شما فقط در حکم یک راهنما برای آن ها هستید. بنابراین تمام تکنیک های خود را برای جذب مشتری باید از طریق این راهنمایی به کار ببندید. توجه داشته باشید که از تحمیل کردن نظر خود به مشتریان، فشار آوردن به آن ها برای خرید، توجه نکردن به نظر آن ها و … بپرهیزید. چون مطمئن باشید دیگر نمی توانید آن ها را به مشتری دائم خود تبدیل کنید. برای اینکه همواره مشتریان جدید جذب نمایید، باید تکنیک های فروش را به کار ببندید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا