خبر

صادرات ۲۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی ایران

صادرات ۲۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی ایران

به گزارش بازار، عبدالرضا یعقوب‌زاده، افزود: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید داخل است و ۱۰۰ درصد تخت‌های معمولی بیمارستانی، بیش از ۹۵ درصد تخت‌های ویژه آی سی یو (ICU)و سی سی یو (CCU) و بیش از ۸۵ درصد تجهیزات پزشکی اتاق عمل مانند دستگاه بیهوشی و دیگر تجهیزات با عمق ساخت داخل و دانش فنی روز بالا توسط مختصصان داخلی تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: نیاز کشور به میزان تولیدات تجهیزات پزشکی سه تا چهار میلیارد دلار در سال است و اکنون یک میلیارد دلار آن از خارج با ارز رایانه‌ای وارد می شود.

این تولیدکننده تجهیزات پزشکی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران توانمندی بالایی در عرصه تولید این محصولات دارد، باید به این صنعت توجه ویژه شده و حمایت های لازم از آن صورت گیرد.

نیاز کشور به میزان تولیدات تجهیزات پزشکی سه تا چهار میلیارد دلار در سال است و اکنون یک میلیارد دلار آن از خارج با ارز رایانه‌ای وارد می شود

یعقوب زاده، شمار شرکت های ثبتی را بیش از هزار شرکت بیان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۳۰۰ تا ۴۰۰ شرکت دانش بنیان است؛ به بیش از ۶۰ کشور خارجی صادرات داریم و بسیاری از کشورهای اروپایی هم در فهرست صادرات قرار دارد و میزان صادرات ما در چند سال گذشته تا ۲۰ میلیون دلار بوده است.

به گفته وی، در دوران پاندمی کرونا به خوبی دیدیم که برخی کشورهای پیشرفته از ساخت تجهیزات مورد نیاز در بخش آزمایشگاهی و پزشکی خود ناتوان بودند اما در ایران این مشکل وجود نداشت و اگر کاستی‌هایی هم در ابتدای دوره کرونا وجود داشت به سرعت رفع شد.

یعقوب زاده تصریح کرد: موفقیتی که ایران در دوران کرونا به دست آورد، به دلیل سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌هایی بود که بخش خصوصی از قبل ایجاد کرده بود و این ظرفیت ها مشکل کشور را در دوران بحران کرونا حل کرد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی