عمومی

چگونه با تیپ های شخصیتی مختلف ارتباط برقرار کنیم

چگونه با تیپ های شخصیتی مختلف ارتباط برقرار کنیم

بسیاری از مردم در روابط خود ناامید هستند، زیرا احساس می‌کنند شنیده نمی‌شوند و ارزششان کم است. در نتیجه، آنها چه کار می کنند؟ آنها به سادگی وجود دارند، و هرگز قدرت حیات بخش ارتباط واقعی را تجربه نمی کنند. بسیاری از روابط حرفه ای – چه رسد به دوستی ها و روابط عاشقانه – نمی توانند همگرایی روان و موثر ارتباط از طریق ارتباط به یک هدف مشترک و احساس متقابل.

اما لازم نیست اینطور باشد.

روش اثبات شده ای وجود دارد که به شما کمک می کند تا با افراد زندگی خود به گونه ای ارتباط برقرار کنید که احساس کنید شنیده می شود، درک می شود، قدردانی می شود و جدی گرفته می شود. و هنگامی که این روش را در زندگی خود اعمال کردید، می‌توانید همین روش را برای دیگران نیز فراهم کنید.

من احساس ناامیدی از احساس اینکه دارم با دیوار صحبت می‌کنم هنگام ارتباط با مردم، احساس ناامیدی می‌کنم – افرادی که نگاه‌های خالی، چشم‌های پریشان و قیافه‌های صاف نشان دهنده سوء تفاهم و بدتر از آن بی‌علاقگی است. برای سال‌ها، احساس می‌کردم در چند رابطه کم‌ارزش و قدردانی شده‌ام. درست است، ناامنی های خودم بنزین را روی شعله های قطع رابطه ریختند، اما نکته اینجاست که من یک حقیقت اساسی در مورد درک و ارتباط با افرادی که کاملاً مخالف شخصیت من بودند را از دست داده بودم. جالب اینجاست که با وجود اینکه با برخی افراد ارتباط برقرار نکردم، با دیگران ارتباط برقرار کردم. حقیقت ساده این بود که چون نمی دانستم چگونه آن تفاوت‌های شخصیتی را مدیریت کنید، درگیری ایجاد شد.

همانطور که در رشد خود بالغ شدم، با منحصر به فرد بودن شخصیتم صلح کردم و مصمم شدم که حس هویت سالم را تقویت کنم، ناامنی شروع به کاهش کرد و من امکاناتی را برای اولویت دادن به درک در روابطم ایجاد کردم. و این نکته است. وقتی خود و اطرافیانتان را درک کنید، به روشی مهربان‌تر، دلسوزانه‌تر و مؤثرتر ارتباط برقرار می‌کنید—روشی که باعث ایجاد اعتماد می‌شود.

معرفی DiSC

نمایه شخصیتی DiSC به وضوح بر تفاوت های رفتاری تمرکز می کند که منجر به مشکلات در زندگی می شود. بر خلاف سایر پروفایل های شخصیتی، DiSC به ما می آموزد که چگونه ما و دیگران ارتباطات را ارسال و دریافت می کنیم. و این ابزار قدرتمند فقط برای کار نیست. برای هر رابطه ای در زندگی شما مفید است. با این حال، کلید استفاده از نتایج آن مستلزم درک این نکته است که هیچ نمایه شخصیتی راه حلی برای مشکلات ارتباطی روابط نیست. این فقط یک ابزار است اما در این زمینه ابزاری همه کاره و ارزشمند است – ابزاری که می تواند به عنوان پایه ای برای درک تفاوت هایی که یکدیگر را تشکیل می دهند، باشد.

قالب آسان قابل درک (و کاربردی) DiSC اساساً افراد را به یکی از چهار ربع سبک شخصیتی طبقه بندی می کند: تسلط (D)، تأثیر (I)، ثبات (S) و وظیفه شناسی (C). هیچ سبکی بزرگتر از دیگری نیست. و تحت استرس، هر یک مسئولیت خاص خود را نشان می دهد. اما دانستن اینکه چگونه سبک‌های شخصیتی در یکدیگر ظاهر می‌شوند، یک کلید اساسی برای اعتمادسازی موثر و ارتباط. بیایید در مورد هر یک صحبت کنیم.

شخصیت “D”

سبک “D” غالب‌ترین سبک از چهار سبک شخصیتی است. سبک‌های «D» با سرعت بالا و نتیجه‌محور، دستاوردهای بالایی دارند. آنها تمایل دارند کاملاً مستقیم، با اراده و نیرومند باشند. آنها سریع عمل می کنند و مشتاق تغییر هستند، آنها شخصیت های “آماده، آتش، هدف” هستند. یکنواختی روتین خسته کننده و بی انگیزه است. البته این با تعهدات خاص خود همراه است. آنها تمایل دارند که عقیده داشته باشند و انتظار دارند که دیگران برای سواری همراه شوند. تمایلات صریح آنها اغلب به عنوان بی توجه و حتی مزاحم ظاهر می شود. آن‌ها به دلیل شخصیت عمل‌گرا و هدایت‌گرشان، معمولاً در مراحل اولیه تصمیم‌گیری مرتکب اشتباه می‌شوند. فرآیند. اما به دلیل شخصیت قوی خود، آنها را به گناه اشتباه نمی کشند. موفقیت آنها از این می آید که می توانند برای یک تیم تعیین کننده و انگیزه دهنده باشند. تمرکز آنها بر روی تصویر بزرگ اغلب یک تیم را تشویق می کند تا ریسک های بالایی را انجام دهد، که بسیاری از آنها اغلب با پاداش های بالایی همراه هستند.

شخصیت “من”

سبک “من” برونگراترین، تعاملی ترین، جذاب ترین، خوش بینانه ترین و مشتاق ترین سبک از چهار سبک است. از آنجایی که آنها تمایل به اجتماعی بودن دارند، شخصیت های “من” خیلی روی جزئیات متمرکز نیستند یا حتی به طور مستقل کار نمی کنند. مانند انواع “D” آنها افرادی سریع و نتیجه گرا هستند. همکاری نام میانی آنهاست. از آنجا که آنها می خواهند مورد پسند واقع شوند، طرد اجتماعی کریپتونیت آنهاست. به این ترتیب، رویارویی و مستقیم بودن برای آنها یک چالش است. هنگامی که زمان تصمیم گیری فرا می رسد، ترس آنها از نامحبوب بودن آنها را تشویق می کند تا دیگران را در فرآیند تصمیم گیری مشارکت دهند. تحت استرس، سبک های «من» را می توان بیش از حد پرحرف، احساسی و بی نظم دید. به دلیل خوش‌بینی، آنها تمایل دارند بیش از حد قول بدهند و فقدان دنبال شوند. از طریق. اما موفقیت بزرگ آنها ناشی از مشتاق بودن و روحیه بالاست. آنها مربی انگیزشی نهایی هستند. آنها در ایجاد بحث گروهی و همچنین ایده های خلاقانه جدید فوق العاده هستند. توانایی ذاتی آنها برای ارتباط دادن افراد محیطی سالم و پر جنب و جوش ایجاد می کند.

شخصیت “S”

سبک “S” آرام‌ترین سبک از چهار سبک است. آنها به خاطر شخصیت تثبیت کننده و یکنواخت خود معروف هستند. به دلیل ماهیت حمایتی خود، شخصیت های “S” از رفاقت و کار در تیم های مشترک لذت می برند. برابری و عدالت برای تیپ شخصیتی «S» از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه این رویکرد بسیار پایدار، ثابت و یکنواخت به زندگی، تغییر سخت است و اغلب در خارج از دروازه مقاومت می شود. شخصیت‌های «S» بالا به هنگام نزدیک شدن به شرایط جدید نیاز به اطمینان منظم دارند. از آنجا که آنها محتاط تر هستند، سرعت آنها به طور قابل توجهی کندتر از شخصیت “I” یا “D” است. اما اگر چه آنها کندتر هستند، به محض اینکه پروژه ای را آغاز می کنند، در مورد اتمام دیوانه می شوند. آنها فقط ترک نمی کنند یکی از بزرگترین تعهدات سبک “S” در واقع از قدرت ناشی می شود: کمک به مردم. تحت فشار، یک “S” بالا در واقع بیش از حد حمایت کننده، بسیار سازگار و بیش از حد توانمند می شود. در واقع، آنها نیازها و خواسته های خود را صرفاً برای جلوگیری از تنش یا درگیری قربانی می کنند. در پایان روز، سبک شخصیتی “S” نگرش و عزم را برای انجام کارها و انجام آنها به خوبی ارائه می دهد.

شخصیت “C”

جزئی‌گراترین، تحلیل‌گرترین و با وجدان‌ترین سبک شخصیتی از چهار سبک شخصیت، بزرگترین علاقه سبک “C” دقت و انجام درست کارها در اولین بار است. اگر زمان یا منابع کافی برای انجام یک کار با برتری بالا در خارج از دروازه وجود نداشته باشد، آنها ترجیح می دهند با «آنچه هست» کنار بیایند. با این حال، روی دیگر سکه، تقاضای آنها برای برتری و دقت ممکن است آنها را در وضعیت “آماده، هدف، هدف، هدف” نگه دارد، که بدیهی است پیشرفت در یک سازمان یا حتی یک رابطه را کند می کند. رویکرد محتاطانه و روشمند آنها به کار و زندگی به آنها اجازه می دهد تا اثرات منفی بالقوه “بالا” و “پایین” را کاهش دهند. سبک‌های «C» از انتقاد می‌ترسند، زیرا تمایل دارند نقد کار را به عنوان نقد شخصیت ذاتی خود درونی کنند. در حالی که همکاری برای سایر شخصیت ها ارزش بالایی دارد، سبک های “C” کاملا راحت هستند (و حتی ترجیح می دهند) به تنهایی کار کنند. یکی از بزرگ‌ترین تعهدات آن‌ها این است که نسبت به دیگران بیش از حد انتقاد کنند. فرد باید درک کند که هدف آنها یک شخص نیست، بلکه یک سیستم است. حتی بیشتر از این، شخصیت های “C” به طور قابل توجهی از خود خواستارتر هستند. به طور کلی، به دلیل توجه به جزئیات و تعهد به برتری، سبک های “C” اغلب به عنوان متخصصان یک تیم شناخته می شوند.

بررسی نبض

حتی بدون انجام ارزیابی DiSC، آیا چراغ‌ها در ذهن شما خاموش می‌شوند؟ آیا خودتان با سبک خاصی ارتباط دارید؟ شاید شما حتی به یک همکار، دانش آموز، رئیس یا همسرتان فکر می کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، دانستن این تفاوت‌های شخصیتی به ما امکان می‌دهد تا سیم‌کشی شخص دیگری را درک کنیم و به نوبه خود، به گونه‌ای ارتباط برقرار کنیم که اعتماد و ارتباط ایجاد کند. در حالی که ابزارهای ارتباطی متعددی در اختیار ما وجود دارد، من با استفاده از تفاوت سبک شخصیتی “D” و “C” توضیح خواهم داد.

برای اینکه یک “C” بالا به طور موثر با شخصیت “D” بالا ارتباط برقرار کند، آنها باید درک کنند که به دلیل “نگاه ۳۰۰۰۰ فوتی” آنها به تجارت و زندگی به طور کلی، ممکن است در ارتباطات خود سختگیر و بی پروا به نظر برسند. شما. به نوبه خود، ممکن است بیش از حد محتاط به نظر بیایید و مانع پیشرفت و عمل شوید. با مهارت و برنامه وارد یک مکالمه شوید: بدون وارد شدن به مقدمات «چرا» یا «چرا که نه»، داستان های تصویری بزرگ را برای آنها تعریف کنید. علاوه بر این، نشان دهید که می‌توانید بدون اینکه در موارد جزئی دچار مشکل شوید، از مشکلات عبور کنید.

برعکس، یک شخصیت “D” مربوط به شخصیت “C” باید یاد بگیرد که چگونه با استفاده از حقایق و جزئیات صحبت کند و بنویسد، نه فقط مفاهیم والا. از “نگه داشتن اسلحه” به سر آنها خودداری کنید و به آنها فرصت دهید تا تصمیم بگیرند. در نهایت، «D» بالا می‌خواهد قاطعیت خود را کاهش دهد و از تمرین گوش دادن فعال.

اولویت های برتر در شخصیت ها

به‌طور کلی، شخصیت‌های «D» و «I» ترجیح می‌دهند محیطی سریع و دائماً متحرک را در اولویت قرار دهند و ترجیح می‌دهند، در حالی که شخصیت‌های «S» و «C» یک سرعت روشمند، محتاطانه و آشنا را ترجیح می‌دهند. از نظر تعامل با افراد، سبک‌های «D» و «C» به اولویت دادن وظایف به افراد تمایل دارند، در حالی که سبک‌های «I» و «S» تمایل دارند افراد را بر وظایف اولویت‌بندی کنند. بنابراین، در حالی که این تفاوت‌ها روی کاغذ مانند تفاوت‌های قابل کنترل به نظر می‌رسند، نباید از این موضوع غافل بمانیم که چگونه این تفاوت‌ها، اگر بخواهید، باعث ایجاد تضاد در روابط زمانی می‌شوند که هر نقطه قوت شخصیتی بیش از حد گسترش می‌یابد و در نتیجه به نقطه ضعف تبدیل می‌شود.

خیلی نازک کشیده شده

در اینجا برخی از حقیقت وجود دارد: هر قدرتی که بیش از حد افزایش یابد، به شخصیت ما تبدیل می شود. موارد زیر را در نظر بگیرید: یک “D” سالم از مستقیم بودن و رویا بودن به زورگویی و بی احساس بودن تبدیل می شود. یک “من” سالم از تعاملی بودن به بی نظمی و تکانشی بودن تبدیل می شود. بهترین شخصیت‌های «S» تثبیت‌کننده خواهند بود، اما تحت استرس، توانمند و نجات‌بخش می‌شوند. و در نهایت، “C” با وجدان، جزئیات گرا، سازمان یافته بیش از حد انتقادی، سفت و سخت و انعطاف ناپذیر خواهد شد.

خط پایانی

در حالی که این مکالمه به تازگی سطح وضوح نمایه شخصیت DiSC را نشان داده است، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که این ابزار بسیار ارزشمند جایگزین تعقیب عمدی ارتباط با افراد واقعی – افرادی با احساسات، خواسته ها، و ترس ها نیست. و تمایلات منحصر به فرد از این گذشته، ما جهان را نه آنگونه که هست، بلکه آنگونه که هستیم می بینیم. بیایید با هم ارتباط را دنبال کنیم.

این مقاله در ژوئن ۲۰۱۸ منتشر شده و به روز شده است. عکس توسط Shift Drive/Shutterstock

Christopher Cook 150x150 - چگونه با تیپ های شخصیتی مختلف ارتباط برقرار کنیم

کریستوفر کوک یک مربی رهبری و مشاور کسب‌وکار برای Fortune 1000 و سازمان‌های غیرانتفاعی است. علاوه بر این، او میزبان «امروز با کریستوفر کوک»، یک پادکست هفتگی محبوب است که در پادکست‌های اپل، گوگل پلی و سایر رسانه‌ها موجود است. او از طریق کار خود در WINTODAY.tv و به‌عنوان مشارکت‌کننده در مجله SUCCESS، به‌عنوان راهنما برای کمک به مردم در طراحی نقشه راه خود به سوی تمامیت از درون به بیرون عمل می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی