عمومی

مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

قبل از اینکه اتریوم از ساختار پروتکل اثبات کار به مدل اجماع اثبات سهام انتقال یابد، استخراج‌کنندگان اتریوم نقش مهمی در اعتبارسنجی تراکنش‌ها و زنده نگه‌داشتن شبکه خواهند داشت؛ بنابراین اگر قصد راه‌اندازی یک ریگ ماینینگ اتریوم را دارید و به‌دنبال بهترین ماینرهای اتریوم هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در فهرستی که در ادامه از بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم در اختیار شما قرار می‌دهیم، به مقایسه ماینرهای سودآور و ارزان خواهیم پرداخت.

فهرست این مقاله

معرفی ۱۰ دستگاه برای ماینینگ اتریوم

۱- دستگاه ماینینگ Radeon R9 295X2

Radeon R9 295X2 - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

Radeon R9 295X2، دارای نرخ هش بالای ۴۶ MH/s و توان مصرفی ۵۰۰ وات و یکی از بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم در بازار است. قیمت این دستگاه از ۶۰۰ دلار شروع می‌شود که برای کاربران ایرانی کمی گران است، اما با توجه به اینکه این دستگاه ترکیبی از دو پردازنده گرافیکی قدرتمند است، پیشنهاد خرید آن چندان غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد. هزینه برق مصرفی این دستگاه در روز ۱.۴۴ دلار و میزان بازده در روز ۲.۲۳ دلار است و بازده در سال تقریباً ۵۸۶.۴۳ دلار برآورد شده است.

چند هسته‌ای بودن این ماینر، یکی از ویژگی‌های برتر این ریگ استخراج اتریوم در نظر گرفته می‌شود که موجب افزایش میزان بارده این دستگاه شده است. Radeon R9 295X2 دارای سیستم خنک‌کننده مایع همراه با دو فن بوده و یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های گرافیکی است که AMD به بازار عرضه کرده است. به‌جای استفاده از سیستم سنتی رادیاتور، این GPU از یک سیستم خنک‌کننده مایع Asetek تشکیل شده است و هر پردازنده گرافیکی بلوک خنک‌کننده مخصوص به خود را دارد. اگرچه یک فن مرکزی وجود دارد که هوا را روی هر دو هسته جا‌به‌جا می‌کند، بخش عمده خنک‌کننده از مایع خنک‌کننده‌ای تشکیل شده است که به داخل بلوک رادیاتور هدایت می‌شود.

مزایا

  • بازده این دستگاه ماینینگ اتریوم در مقایسه با دیگر دستگاه‌ های موجود بسیار بیشتر بوده و به‌گونه‌ای است که هزینه‌های خرید و نگهداری از دستگاه را پوشش می‌دهد.
  • این دستگاه ماینر دارای GPU سریع و قدرتمند با سیستم خنک‌کننده عالی است.

معایب

  • اگر قصد ساخت یک ریگ استخراج اتریوم را دارید، این دستگاه قیمت زیادی دارد.
  • هزینه راه‌اندازی اولیه و مصرف برق بالایی دارد.
  • احتمالاً برای افرادی که دانش زیادی درباره استخراج اتریوم و ارزها ندارند، مناسب نباشد.

۲- دستگاه ماینینگ Radeon R9 HD 7990

Radeon R9 HD 7990 - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

Radeon R9 HD 7990 دارای هش ریت ۳۶ MH/s مگابایت بر ثانیه است و در جایگاه دوم در میان بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم قرار می‌گیرد. اگر قصد ساخت ریگ استخراج اتریوم قدرتمندی را دارید، بی‌َشک به Radeon R9 HD 7990 نیاز خواهید داشت. مصرف برق این دستگاه ۳۷۵ وات و بیش از ۴۷۰ دلار بازده دارد و نرخ سود آن در روز ۵۶ درصد است. برای خرید این ماینر می‌توانید به فروشگاه آنلاین آمازون مراجعه کنید. برای کسب سود از این دستگاه به بیش از ۱ سال زمان نیاز است. هزینه روزانه آن ۱.۰۸ دلار و بازده آن ۱.۲۹ دلار برآورد شده است.

مزایا

  • در مقایسه با دیگر دستگاه‌ های ماینینگ موجود از نظر قیمتی مقرون به صرفه است.
  • از نظر میزان مصرف برق در دسته متوسط قرار می‌گیرد.
  • ROI مورد انتظار ۴۷۰ دلار در سال است.

۳- دستگاه ماینینگ AMD Radeon RX 480

11 1 - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

AMD Radeon RX 480، یکی از مقرون ‌به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین ریگ‌های استخراج اتریوم با نرخ هش ۲۵ MH/s است. هزینه برق در روز به‌طور قابل‌توجهی کمتر از دو مدل قبلی است و ۰.۴۳۲۰ دلار برآورد شده است. بازدهی روزانه ۱.۲۱ دلار و بنابراین بازدهی ۴۴۰.۹۱ دلاری در سال دارد. هزینه آن به ازای هر MH تنها ۷.۹۶ دلار است که در بازار ارزهای دیجیتال بسیار مدنظر است؛ البته Radeon RX 480 دارای دو نسخه ۴ گیگابایتی با فرکانس ۷ گیگاهرتز و مدل گران‌قیمت ۸ گیگابایتی با فرکانس ۸ گیگاهرتز است. در مقایسه با مدل ۸ گیگابایتی، مدل ۴ گیگابایتی حدود ۲ تا ۳ مگاهرتز کندتر کار می‌کند؛ از این‌رو نسخه ۸ گیگابایتی برای استخراج اتریوم توصیه می‌شود.

مزایا

  • از نظر قیمت، بسیار مقرون به صرفه است.
  • نرخ هش خوب و بازده نسبتاً مناسبی دارد.

معایب

  • دارای سیستم خنک‌کننده سرخود نیست.
  • اورکلاک برای فرکانس‌های GPU ندارد.

۴- دستگاه ماینینگ Radeon RX 470

Radeon RX 470 - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

Radeon RX 470 دارای نرخ هش متوسط ۲۴ MH/s است. هزینه برق آن مشابه با Radeon RX 480 است و بازدهی روزانه ۱.۱۵ دلار و نتیجه سالانه ۴۱۸.۱۶ دلار را دارد. در طول استخراج اتریوم با استفاده از RX 470، با سرعت کلاک روی ۱۳۰۰ دور در دقیقه، دمای GPU در ۷۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

مزایا

  • مجهز به کانکتور هشت پین PCI-E
  • دارای سیستم خنک‌کننده مناسب
  • سرعت کلاک پردازنده گرافیکی ۱۲۶۰ مگاهرتز

معایب

  • مموری به کار برده شده در RX 470 سرعت کمی دارد؛ درنتیجه فرایند استخراج با سرعت کمی انجام می‌شود.

۵- دستگاه ماینینگ NVIDIA GTX 1070

NVIDIA GTX 1070 - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

NVIDIA GTX 1070 می‌تواند با نرخ هش ۳۰ مگاهرتز بر ثانیه استخراج کند؛ درحالی‌که مصرف برق آن تنها ۱۰۰ وات است. دارای VRAM 8 گیگابایت GDDR5 و توان مصرفی ۲۵ وات است. نکته جالب‌توجه این است که با وجود قیمت کمتر، اما از نظر عملکردی کیفیتی شبیه به مدل ۱۰۸۰ دارد. سرعت حافظه این ماینر ۸ گیگابایت بر ثانیه است. با وجود داشتن ۳ فن به‌عنوان سیستم خنک‌کننده، کاربران شکایت دارند که GTX 1070s فن ضعیفی در مقایسه با همتایان خود دارد. درحالی‌که پردازنده‌های گرافیکی Founders Edition دارای ثبات عالی و نرخ هش بالاتر از حد متوسط هستند، اما فن آن‌ها سر و صدای زیادی دارد.

۶- دستگاه ماینینگ Geforce GTX 1080 Ti

Geforce GTX 1080 Ti - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

GTX 1070 Ti به‌عنوان یک پردازنده گرافیکی نسل جدید با تعداد زیادی ویژگی جالب به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم شناخته می‌شود. GTX 1070 را می‌توان تا ۳۲ MH/s هش ریت پیکربندی کرد که با استفاده از GTX 1070 Ti به‌راحتی ممکن می‌شود. توان مصرفی آن ۱۲۰ وات به همراه حافظه ۸ گیگابایتی GDDR5 256 بیتی است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این سیستم استخراج، سیستم خنک‌کننده است. این سیستم سه فن دارد و هر فن به‌طور پیش‌فرض خاموش است و تنها پس از رسیدن دما به ۶۴ درجه شروع به فعالیت می‌کند. فن‌های Windforce به همراه لوله‌های حرارتی کامپوزیت آن را ۵۰ درصد کارآمدتر از GTX 1070 FE کرده است.

با توجه به میزان رم و نرخ هش این دستگاه می‌توانید سال‌ها اتریوم استخراج کنید. با این حال با توجه به هزینه این دستگاه، احتمالاً مدت‌زمان زیادی باید منتظر سودآوری این دستگاه باشید. این دستگاه در حال حاضر با قیمت ۸۰۰ دلار فروخته می‌شود، اما اگر میزان تقاضا افزایش یابد، احتمالاً قیمت آن به ۱۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

مزایا

  • سیستم خنک‌کننده عالی
  • دارای فن‌های بی‌صدا با عملکرد خوب
  • دارای طراحی و رابط کاربری شیک و فانتزی
  • کیفیت ساخت عالی، استفاده از ماسفت‌ها و خازن‌های پیشرفته به طول عمر و پایداری آن می‌افزاید.

معایب

  • نرخ هش پایین درصورت استفاده در تنظیمات کارخانه
  • مصرف برق بالا
  • قیمت بسیار بالا در مقایسه با جایگزین‌های آن

۷- دستگاه ماینینگ GeForce Titan XP

GeForce Titan XP - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

اگرچه این مدل ۱۴۰۰ دلار قیمت دارد و نسبتاً بسیار گران‌تر از همتایان خود است، دارای نرخ هش چشمگیر ۳۵ مگاهرتز بر ثانیه است و می‌تواند تا ۴۲ مگاهرتز بر ثانیه کلاک شود. میانگین مصرف برق ۲۰۰ وات است. با ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR5X، سرعت انتقال داده ۱۱ گیگابایت بر ثانیه دارد.

۸- دستگاه ماینینگ Titan V

titanv - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

سری Titan V دارای میانگین نرخ هش ۷۰MH/s و قیمت آن ۳۰۰۰ دلار است. مصرف برق ۲۵۰ وات دارد که در مقایسه با کارت‌های دیگر یک نکته منفی محسوب می‌شود. دارای شش پردازنده گرافیکی و ۵۱۲۰ هسته CUDA است. همچنین دارای یک کارت دوگانه با ۱۲ گیگابایت رم HBM2 است و پهنای باند کل حافظه به ۶۵۲.۸ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

همراه با یک ترانزیستور عظیم ۲۱.۱B که انرژی TITAN V را تأمین می‌کند، دارای یک کلاک پایه ۱۲۰۰ مگاهرتز و یک کلاک تقویتی ۱۴۵۵ مگاهرتز است. با توجه به نتیجه چند تست انجام‌شده، Titan V به‌سرعت ۷۰ MH/s برای استخراج اتریوم دست یافت و با انجام یک اورکلاک تا ۷۷ MH/s نیز سرعت آن افزایش یافت. این کارت یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر ولتا GV100 است که در شتاب‌دهنده‌های تسلا نیز استفاده می‌شود.

این کارت عملکرد خوبی در مقایسه با استخراج سایر ارزهای دیجیتال داشت و به همین دلیل آن را به گزینه‌ای مناسب برای ماینرها تبدیل کرد. به‌دلیل هش ریت تماشایی آن، قیمت بسیار بالایی نیز دارد.

۹- دستگاه ماینینگ AMD Radeon RX Vega 64

AMD Radeon RX Vega 64 - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

این دستگاه ماینینگ اتریوم با نرخ هش ۳۰ مگاهرتز بر ثانیه و توان مصرفی ۲۱۰ وات، قدرت استخراج عالی با پتانسیل کلاک فوق‌العاده دارد. RX Vega در سه نسخه مختلف عرضه می‌شود. سه مدل در کلاک پایه یکسان ۹۴۵ مگاهرتز کار می‌کنند. با این حال، مدل خنک‌کننده مایع سرعت کلاک پایه و همچنین کلاک بوست را به ترتیب به ۱۲.۸ و ۸.۵ درصد افزایش می‌دهد. Vega بخشی از معماری GPU AMD است؛ از این‌رو به‌وفور یافت نمی‌شود و به‌سختی می‌توان آن را پیدا کرد. RX Vega دارای ۴۰۹۶ پردازنده استریم موجود روی تراشه است. سیستم فن این دستگاه برای خنک نگه‌داشتن تجهیزات گرمای زیادی تولید می‌کند.

۱۰- دستگاه ماینینگ AMD R9 390

AMD R9 390 - مقایسه بهترین دستگاه های ماینینگ اتریوم

یکی دیگر از دستگاه‌ های ماینینگ اتریوم رده بالای جدید تولیدشده توسط AMD، با قیمت ۵۴۰ دلار و نرخ هش ۳۰ MH/s که عملکردی چشمگیر با قیمت مقرون به صرفه دارد، دستگاه AMD R9 390 است. این کارت دارای توان مصرفی ۲۳۵ وات است و با استفاده از سخت‌افزار قدیمی‌تر و در عین حال ارتقایافته ساخته شده است. در مقایسه با سری NVIDIA Geforce GTX 980 با قیمت کمتر، عملکرد خوبی دارد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی ۳۹۰X این است که از معماری Graphics Core Next استفاده می‌کند که از سال ۲۰۱۱ توسط AMD استفاده شده است. هسته Hawaii که برای ساحت سری R9 290X استفاده می‌شد، برای ساخت سری R9 390X به Grenada تغییر نام داد.

دستگاه AMD R9 390 یک GPU بزرگ است که ممکن است به کانکتورهای برق ۶ و هشت پین نیاز داشته باشد. این دستگاه دارای سه فن خنک‌کننده است که صدای قابل‌توجهی تولید می‌کنند. به‌تازگی این دستگاه‌ ها در شرایط کم بار (قدرت کم) به‌طور خودکار خاموش می‌شوند. این کارت‌ها از معماری Graphics Core Next استفاده می‌کنند که سبب می‌شود از طراحی‌های Maxwell NVIDIA عقب بیفتند. R9 390X از نظر قیمت، سرعت و حافظه عملکرد خوبی دارد، اما در زمینه‌هایی مانند مصرف انرژی، نویز تولیدشده، گرما و اورکلاک از NVIDIA عقب‌تر است.

مزایا

  • از نظر کارایی بهتر از GTX 980 است.
  • از نسخه‌های NVIDIA ارزان‌تر است.

معایب

  • مصرف برق بیشتری دارد.
  • بسیاری از مدل‌های R9 390X حجیم و سنگین هستند و به کانکتورهای برق ۶ و ۸ پین نیاز دارند.

سخن پایانی

در این مطلب به ده مورد از بهترین دستگاه‌ های ماینینگ اتریوم اشاره کردیم. با بررسی ویژگی‌هایی مانند سرعت کلاک، تعداد GPU ها، میزان برق مصرفی و… اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار دادیم. اگر قصد استخراج اتریوم را دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر برای این کار اقدام کنید؛ زیرا به‌محض مهاجرت اتریوم از پروتکل اثبات کار به اثبات سهام، دیگر استخراج اتریوم ممکن نخواهد بود.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی