خبر

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ 

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ 

624163 844 - پیش بینی بورس سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ 

اقتصاد ۲۴- در پایان معاملات دوشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۸۹ درصدی، معادل ۱۹ هزار و ۹۲۶ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۵۳ قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۱.۱۳ درصدی (معادل هشت هزار و ۴۰۹ واحد) در پله ۷۴۹ هزار واحدی باقی ماند.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز دوشنبه، سه هزار و ۷۹ میلیارد تومان نشان می‌داد. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز شنبه را ۷.۲ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هرچه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.


بیشتر بخوانید: تشدید زیان سهامداران بورس با حفظ فاصله نرخ ارز نیمایی و آزاد/ پیش بینی شاخص تا پایان خرداد


همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آن‌ها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از ورود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نرخ ۴۰ هزار تومانی تسعیر بانک‌ها به‌خوبی فضای معاملات بازار سهام را متحول کرده است. در امتداد این ابلاغ نرخ، بازار هموار شدن افزایش نرخ نیمایی دلار را می‌بیند؛ اتفاق مثبتی که مدت‌هاست منتظر آن بوده است. فعالان بازار امیدوارند این خبر در کنار کاهش تنش‌های سیاسی بین ایران و اسرائیل منجر به عبور نماگر اصلی تالار شیشه‌ای از مقاومت ۲.۲ میلیونی شاخص کل شود.

این روز‌ها پس از آغاز موج اصلاحی دلار و طلا و تخلیه حباب سکه، خروج نقدینگی هرچند به میزان اندک، مجالی برای نفس کشیدن به بورس تهران داده است. حکم‌فرمایی منطق و کمرنگ شدن هیجان پرتب‌و‌تاب در معاملات اسکناس آمریکایی باعث شده سهام، یک مقصد برای سرمایه‌های موجود در این بازار‌ها به شمار رود.

در این بین، تزریق اخبار مثبت و ایجاد ثبات در فضای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری نقش پررنگی در قوت گرفتن بازار سهام ایفا می‌کند. کارشناسان معتقدند اگر اعتمادسازی لازم در بستر بازار سرمایه انجام شود، نقدینگی موجود در بازار‌های دارایی می‌تواند به سمت بورس هدایت شود.

صندوق‌های اهرمی در پایان بازار روز دوشنبه، یکدست سبزپوش شدند تا روز مثبت دیگری را در آخرین روز معاملاتی هفته نوید دهند.

منبع: تجارت نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی