عمومیمقالات

مهارت های نرم چیست؟ 12 مثال برای منفعت شخصی شما و به صورت حرفه ای

مهارت های نرم چیست؟ ۱۲ مثال برای منفعت شخصی شما
و به صورت حرفه ای

مهارت‌های نرم، که اغلب به عنوان «مهارت‌های بین فردی» یا «مهارت‌های مردمی» نامیده می‌شوند، ویژگی‌ها، رفتارها و ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند در محیط کار به طور مؤثرتری با دیگران تعامل داشته باشید. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا در محیط حرفه‌ای خود اعتماد به‌نفس‌تر، شایسته‌تر، شناخته‌شده‌تر و حتی بیشتر دوست‌داشتنی‌تر شوید. توسعه این نمونه های مهارت های نرم به عنوان یک چالش رشد، کاری بیش از تسریع در حرفه شما خواهد بود. این راه را برای موفقیت حرفه ای پایدار و توانمندسازی شخصی هموار می کند.

مهارت های نرم چیست؟

مهارت‌های نرم از مهارت‌های فنی یا مهارت‌های سخت متمایز هستند. مهارت های سخت شامل شایستگی های اصلی در زمینه شما مانند برنامه نویسی، طراحی گرافیک یا حسابداری است. این مهارت ها اغلب در کالج، مدارس تجاری یا آموزش شغلی آموخته می شوند. از سوی دیگر، مهارت‌های نرم، ارزش شخصی متمایز را از طریق توانایی شما در برقراری ارتباط مؤثر و مشارکت به عنوان یک بازیکن تیمی، فراهم می‌کنند. در مجموع، این مهارت ها نقش اساسی در توسعه حرفه ای و موفقیت آینده شما دارند.

<نمونه هایی از مهارت های نرم طیف وسیعی از توانایی ها از جمله ارتباط، همدلی، سازگاری، حل مسئله، رهبری و کار گروهی را در بر می گیرد. ویژگی هایی مانند وقت شناسی و انعطاف پذیری عاطفی نیز در مهارت های نرم نقش دارند. در مجموع، نحوه هدایت محیط های حرفه ای و تعامل شما با همکاران، کارفرمایان، مشتریان و ذینفعان را شکل می دهند. با توسعه این مهارت‌ها، دیگران شما را قابل اعتمادتر خواهند یافت. و برای اخلاق کاری شما ارزشمند است.

مزایای توسعه مهارت های نرم

به عنوان جنبه ای از توسعه شخصی، مهارت های نرم در طول حرفه شما اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. به عنوان مثال، به عنوان یک حرفه ای IT سطح ابتدایی، باید مهارت های سخت مورد نیاز برای نگهداری برنامه، ذخیره سازی داده ها و زیرساخت دیجیتال را داشته باشید. اما برای پیشرفت در بخش فناوری اطلاعات، باید مهارت‌های بین فردی لازم برای ایجاد اعتماد به نفس همکار و رهبری تیمی متنوع را داشته باشید.

به همین ترتیب، مهارت‌های نرم با ایجاد یک محیط فراگیر به فرهنگ کاری مثبت کمک می‌کنند. که در آن کارکنان به طور هماهنگ همکاری می کنند، تعارضات را به طور موثر حل می کنند و با انعطاف پذیری در میان شرایط پویا سازگار می شوند. در نهایت، مهارت‌های نرم پایه و اساس کار تیمی سازنده، رهبری نمونه و پیشرفت شغلی را می‌سازد. به این ترتیب، آنها نقش مهمی در هر استراتژی رشد حرفه ای ایفا می کنند.

چه چند نمونه از مهارت های نرم هستند؟

برای درک بهتر طیف وسیع فرصت های توسعه حرفه ای، این ۱۲ مثال مهارت نرم را در نظر بگیرید.

۱٫ هوش هیجانی

رشد در هوش عاطفی یا EQ به افراد امکان می دهد تا تشخیص دهند، درک کنند. و احساسات خود را به طور موثر مدیریت کنند، که منجر به خودتنظیمی بهتر و کاهش استرس می شود. گسترده‌ترین و پیچیده‌ترین نمونه مهارت‌های نرم ما، هوش هیجانی شامل ویژگی‌های شخصی مانند خودآگاهی، خودتنظیمی، مهارت‌های اجتماعی و انگیزه شخصی است. برای درک بهتر هوش هیجانی خود، یک تست EQ آنلاین را امتحان کنید.

۲٫ همدلی

همدلی به شما این امکان را می دهد که دیگران را در سطح شخصی تری بهتر درک کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. این شامل شناخت احساسات کارفرمایان، زیردستان و همکاران است که می تواند کار تیمی را بهبود بخشد و حل تعارض را ساده کند. برای مثال، مدیری که با دقت به چالش‌های شخصی زیردستان گوش می‌دهد در حالی که خود را در موقعیتی مشابه تصور می‌کند، همدلی نشان می‌دهد.

۳٫ ارتباطات

ارتباط موثر برای انتقال ایده ها، حل مسائل و ایجاد روابط در داخل یک بخش، بین تیم ها و با مشتریان بسیار مهم است. گوش دادن روشن و فعال و همچنین بیان دقیق و سنجیده اجزای اصلی ارتباط هستند. به عنوان مثال، توانایی یک فروشنده برای برقراری ارتباط متقاعدکننده می‌تواند منجر به مذاکرات موفق‌تری با مشتری شود.

۴٫ سازگاری

در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، سازگاری به شما این امکان را می‌دهد که چالش‌های نوظهور را به‌عنوان فرصت‌های تازه برای رشد در آغوش بگیرید. یک مؤلفه مهم در توسعه ذهنیت رشد، سازگاری به شما امکان می دهد به طور مؤثرتری در میان تغییر دادن. به عنوان مثال، یک کارمند سازگار به جای تمرکز انحصاری بر روی عیوب، از مزایای یک سیستم نرم افزاری جدید استقبال می کند.

۵ . حل مسئله

مهارت‌های حل مسئله افراد را قادر می‌سازد تا مسائل پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند، راه‌حل‌ها را شناسایی کنند و تصمیم‌های آگاهانه برای حل را بگیرند. این مهارت ها به همان اندازه برای سازگاری با ارزش هستند، اما شامل مزیت اضافه یافتن راهی برای غلبه بر چالش می شوند. برای مثال، یک مدیر پروژه ممکن است از مهارت نرم حل مسئله برای حل مسائل غیرمنتظره در طول اجرای پروژه استفاده کند.

۶ . خلاقیت

خلاقیت نوآوری و ایده‌های بدیع را تقویت می‌کند، که برای پیشروی با ظهور فناوری‌ها و بازارهای جدید ضروری است. به عنوان یک متفکر خلاق، می توانید یک مسئله را از طریق حل مسئله حل کنید، اما همچنین می توانید ابزار کارآمدتری برای این هدف پیدا کنید. باز کردن قفل خلاقیت شما نیاز به تعادل دقیقی از مهارت‌ها دارد که شامل تفکر انتقادی است. ، نگرش باز و تمایل به ریسک کردن.

۷٫ مدیریت استرس

مدیریت استرس برای حفظ سلامت ذهنی و جسمی بسیار مهم است. این شامل تاکتیک‌هایی است که به شما کمک می‌کند در زمان‌های بحرانی متمرکز و با انگیزه بمانید و از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید. نمونه‌هایی از این مهارت نرم ممکن است شامل ساختن روال‌های صبحگاهی، روتین‌های شبانه یا مدیتیشن روزانه باشد.

۸٫ انعطاف‌پذیری

تاب‌آوری به افراد کمک می‌کند تا از شکست‌ها عقب نشینی کنند و با وجود چالش‌ها، نگرش مثبت خود را حفظ کنند. این مهارت برای حفظ سلامت روان بسیار مهم است. کارآفرینی که با شکست‌های تجاری روبرو می‌شود ممکن است برای استقامت و در نهایت موفق شدن به انعطاف‌پذیری تکیه کند.

۹٫ حل تعارض

مهارت های حل تعارض به شما این امکان را می دهد که اختلاف نظرها را مدیریت کنید و به راه حل های سودمند دوجانبه کمک کنید. آنها انسجام تیم را افزایش می دهند و باعث کاهش هیجان در محل کار می شوند. این مهارت همچنین می تواند به اختلافات مشتری کمک کند. به عنوان مثال، یک همکار خدمات مشتری می‌تواند از مهارت‌های نرم ارتباط، همدلی و مهارت‌های حل مسئله خلاق برای حل شکایت مشتری و در عین حال افزایش وفاداری مشتری استفاده کند.

۱۰٫ حساسیت فرهنگی

در دنیای جهانی شده، حساسیت فرهنگی برای احترام به دیدگاه‌های مختلف و تقویت فراگیری حیاتی است. زمانی که دامنه فروش و تجارت بین المللی بود، این مهارت اکنون در هر تیم یا سازمانی ضروری است. به عنوان مثال، یک مدیر منابع انسانی باید مراقب تعصبات داخلی یا ناخودآگاه باشد تا یک محل کار متنوع را ارتقا دهد.

۱۱٫ مدیریت زمان

مدیریت کارآمد زمان به افراد کمک می کند تا وظایف را اولویت بندی کنند، ضرب الاجل ها را رعایت کنند و استرس را کاهش دهند. استراتژی های ثابت شده مدیریت زمان نه تنها به شما کمک می کند کار خود را به موقع انجام دهید بدون اینکه به بقیه موارد استرس وارد کنید. تیم شما، اما آنها همچنین زمان شخصی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند تا از تعادل بین کار و زندگی بهتر لذت ببرید. برای مثال، مهارت‌های سازماندهی پیشرفته، اولویت‌بندی و انضباط شخصی می‌تواند به شما در اخذ مدرک و در عین حال داشتن یک شغل تمام وقت کمک کند.

۱۲٫ رهبری

مهارت های ارتباط موثر، سازگاری، حل مسئله، حساسیت فرهنگی و سایر مهارت های نرم به تنهایی وجود ندارد. آنها در درون شما ادغام می شوند و شما را به یک رهبر قوی تر، همه کاره تر و تاثیرگذارتر تبدیل می کنند. با رشد و توسعه هر یک از این ویژگی ها، نه تنها در رادار پیشرفت شرکت قرار خواهید گرفت. بهتر است با حمایت کامل تیم خود، نقش رهبری را بپذیرید.

عکس توسط Rido/Shutterstock.com

< div class="m-a-box-item m-a-box-avatar" data-source="local"> Bryan Lindenberger 150x150 - مهارت های نرم چیست؟ 12 مثال برای منفعت شخصی شما
و به صورت حرفه ای

برایان از فضای دیجیتالی که در آن هنر و فناوری با هم ملاقات می کنند. او به عنوان یک نویسنده در زمینه آموزش، بهداشت و سلامت و تولید کار کرده است. او همچنین به مشاغل کوچکتر در توسعه وب از جمله دسترسی و توسعه محتوا کمک می کند. او در اوقات فراغت خود مسیرهای پیاده روی در مرکز فلوریدا را طی می کند.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی