عمومیمقالات

چگونه مایا پن به یکی از هوشیارترین افراد اجتماعی تبدیل شد؟ کارآفرینان ژنرال Z

چگونه مایا پن به یکی از هوشیارترین افراد اجتماعی تبدیل شد؟
کارآفرینان ژنرال Z

مایا پن، کارآفرینی که اولین شرکت خود را ۱۵ سال پیش در سن ۸ سالگی راه اندازی کرد، می گوید: «من واقعاً بچه گی بودم. و تا زمانی که یادم می‌آید.»

این شرکت ایده‌های مایا است—یک برند مد پایدار پن که با بازیافت لباس‌های قدیمی و مواد بازیافتی برای ساخت تاپ، کلاه، روسری و گرمکن‌های گردن شروع به کار کرد. امروزه پن به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل فعالیت می کند. ایده‌های مایا از مواد ارگانیک، بازیافتی و قدیمی برای تولید لباس و لوازم جانبی استفاده می‌کند.

علاقه به طراحی مد از استعدادهای هنری پن ناشی می‌شود، اما عشق او به طبیعت بود که باعث شد تحقیقات او در صنعت مد تأثیر زیست محیطی بسیار زیاد. او به خاطر می‌آورد: «در سال ۲۰۰۸، مد محیط‌زیست به یک موضوع اصلی نزدیک نبود، بنابراین من می‌خواستم جایگزین بهتری ایجاد کنم.

آغاز کارآفرینی مایا پن

ایده های مایا آغاز شد و پن دیگر فقط به دوستان و خانواده نمی فروخت. او از قدرت اینترنت استفاده کرد تا تجارت را جهانی کند و محصولات دست ساز خود را در Etsy و بعداً در فروشگاه آنلاینش، که خودش طراحی و ساخته بود.

از آنجایی که ایده های مایا شروع به جذب بیشتر کردند، پن متوجه شد که زندگی او در حال تغییر است. در سن ۱۱ سالگی، او در سال ۲۰۱۱ در یک مقاله Forbes در مورد کارآفرینان مدارس ابتدایی ظاهر شد – اولین مصاحبه از بسیاری از مصاحبه‌هایی که او انجام داد.

در سال ۲۰۱۱ او همچنین یک سازمان غیرانتفاعی به نام Maya’s راه‌اندازی کرد. Ideas 4 The Planet، که از طریق آن او شروع به اهدای ۱۰ تا ۲۰ درصد از سود ایده های مایا به موسسات خیریه و سازمان های زیست محیطی کرد. (امروزه، بنیاد او از «عدالت محیطی، سلامت روان در رابطه با اضطراب آب و هوا و تنوع در STEM و فناوری در مشاغل خلاق» حمایت می کند، و از طریق The Pad Project به دختران در هائیتی، سومالی، سنگال و سایرین کمک می کند. کشورها.)

در سن ۱۳ سالگی، او سه سخنرانی در TED برگزار کرد. سومین او، در TEDWomen 2013، ویروسی شد. در همان سال، Black Enterprise او را به عنوان نوجوان سال انتخاب کرد و اولین حضور تلویزیونی خود را در نمایش استیو هاروی انجام داد.

ترکیب اشتیاق و هدف

علی‌رغم اداره سازمان‌ها و دریافت ستایش‌های متعدد، همه اینها کار و هیچ بازی نبود. حداقل، همه چیز در مورد ایده های مایا نبود. کدنویسی در کنار یکی از پروژه های پرشور پن بود، اما نه تنها. او همچنین یک تصویرگر و انیماتور بااستعداد بود و در سن ۱۲ سالگی شروع به ساخت فیلم های انیمیشن کوتاه کرد، پیش از آن-که در کمال تعجب- شرکت تولیدی خود، Upenndo را راه اندازی کرد! تولیدات.

براساس وب‌سایت خود که از ساخت موزه تاریخ زنان آمریکایی حمایت می‌کرد، در ۱۶ سالگی، پن «مصول شد تا افتتاحیه اولین گزارش دیجیتالی ارائه شده به کنگره را تولید و زنده کند». در واشنگتن دی سی در همان سال برنده جایزه کورتا اسکات کینگ A.N.G.E.L. جایزه. بر اساس وب سایت او، پن همچنین “از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به دلیل موفقیت برجسته در نظارت بر محیط زیست، تقدیرنامه دریافت کرده است.” علاوه بر این، او اولین کتاب خود را به نام You Got This! را با سایمون و شوستر منتشر کرده است. . این کتاب بچه‌ها را تشویق می‌کند تا از خلاقیت آنها بهره ببرند با آموزش آنها در مورد کارآفرینی اجتماعی، پایداری و بازپرداخت.

پن می‌گوید که برخلاف ایده‌های مایا، که بر اساس یک ماموریت پایدار تأسیس شده است، بسیاری از برندها در ایجاد مد به شیوه ای سازگارتر با محیط زیست مشکل دارند. دلیل این امر این است که بیشتر این شرکت‌ها اخیراً روش‌های پایدار را در کسب‌وکار خود وارد کرده‌اند.

برندهایی که در هسته خود پایداری دارند، مانند ایده های مایا، ممکن است از کشف پیشرفت های جدید یا حتی روش های تولید سنتی که می توانند در فرآیندی برای افزایش سازگاری با محیط زیست محصول گنجانده شوند، لذت ببرند.

تمرکز مایا پن بر عدالت زیست محیطی

پن اشتیاق خود را نسبت به پایداری زیست محیطی برای والدینش، که او را در خانه ای آگاه به محیط زیست در آتلانتا بزرگ کردند و مدت هاست که مشوق علاقه ها و ایده های بزرگ او بوده اند.

همانطور که پن به نظر می رسد خلاقیت و تعهد خود را با عدالت اجتماعی در هم آمیزد و از این طریق از زندگی خود خارج شود. تأثیر مثبت، امید او این است که مد سریع را با مد سازگار با محیط زیست جایگزین کند و آموزش محیط زیست در دسترس تر شود.

«نژادپرستی زیست محیطی یک مسئله سیستماتیک است. پن می‌گوید در حالی که مسائل زیست‌محیطی همه ما را به نوعی تحت تأثیر قرار می‌دهد، محله‌ها و جوامع رنگین پوست اغلب تحت تأثیر شدیدتری قرار می‌گیرند. بسیاری از جوامع سیاه‌پوست، قهوه‌ای و بومی بیشتر در معرض خطر آلودگی هوا، آلودگی آب، مرگ‌ومیرها و بیماری‌های مرتبط با آب و هوا و ناتوانی در بهبود و بازسازی از آب و هوای شدید به دلیل کمبود منابع هستند. من فکر می‌کنم که درک اهمیت این موضوع برای هر کسی در فضای محیطی بسیار مهم است.»

از طریق Upenndo! او قصد دارد پروژه‌های شخصیت محور را با محوریت موضوعات نزدیک به مأموریتش، از جمله اضطراب آب و هوا و عدالت محیطی، بسازد. کارهای پویانمایی او را می‌توان در پروژه‌های LUNA Bars، Adobe، GoDaddy و موارد دیگر مشاهده کرد، و او اولین کارگردانی خود را در انیمیشن کوتاه آینده Asali: Power of The Pollinators که توسط Viola Davis تهیه شده است، انجام خواهد داد. و جولیوس تنون.

آینده پن چیست؟ اگرچه او (و طرح هایش) اخیراً در ظاهر شد شماره ژانویه ۲۰۲۳ Vogue در کنار بیلی آیلیش و دیگر فعالان آب و هوا، او بر برنامه‌های دیگری تمرکز کرده است.

«من هیجان‌زده هستم که به زودی از غنا بازدید کنم، همانطور که در آن هستم. او می‌گوید، هیئت مدیره غیرانتفاعی مد پایدار تحت رهبری جامعه، THE REVIVAL، که در حال مقابله با آلودگی لباس‌های دست دوم است که کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این مقاله ابتدا در ماه می/ژوئن ۲۰۲۳< ظاهر شد.مجله SUCCESS. عکس با اجازه مایا پن.

Nahla Davies 150x150 - چگونه مایا پن به یکی از هوشیارترین افراد اجتماعی تبدیل شد؟
کارآفرینان ژنرال Z

Nahla Davies یک توسعه دهنده نرم افزار و نویسنده فناوری است. قبل از اینکه کار خود را به طور تمام وقت به نوشتن فنی اختصاص دهد، موفق شد – از جمله چیزهای جذاب دیگر – به عنوان یک برنامه نویس اصلی در یک سازمان برندسازی تجربی شرکت ۵۰۰۰ که مشتریان آن شامل سامسونگ، تایم وارنر، نتفلیکس و سونی هستند، خدمت کند.

< /div>

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی