انرژی زیستی پایه چگونه در برابر موج رو به رشدی قرار می گیرد بهره پایدار سوخت هوانوردی
انرژی زیستی پایه چگونه در برابر موج رو به رشدی قرار می گیرد
بهره پایدار سوخت هوانوردی
سطل زباله یک نفر سوخت حمل و نقل دیگری است.
انرژی پاک شرکت Fulcrum BioEnergy اخیراً در توسعه پایدار: تبدیل زباله های شهری به سوخت حمل و نقل کم کربن. با اولین تاسیسات تجاری در نوع خود، این شرکت در حال تولید نفت خام کم کربن است که پالایش آن را به سوخت حمل و نقل هوایی پایدار (SAF)، یک سوخت زیستی با ردپای کربن کمتر.
lang از همان ابتدا، سازندگان سوخت هوانوردی پایدار، که شامل Neste در فنلاند و World Energy در ایالات متحده است، صنعت را به یک بازار جهانی ۴۳۳ میلیون دلاری تبدیل کردهاند. بخش هوانوردی بیش از ۲ درصد از انتشار جهانی را تشکیل می دهد، اما همچنان یکی از قابل مشاهده ترین تولیدکنندگان آلودگی در عصر عدم قطعیت آب و هوایی است. این صنعتی است که تنها با افزایش دما توجه بیشتری را به خود جلب می کند و فرصت هایی را برای شرکت هایی مانند Fulcrum فراهم می کند.
“مشکلاتی که ما حل می کنیم فقط به مشکلات دشوارتری تبدیل می شوند، “پرایور می گوید. “نیاز و علاقه فقط در حال افزایش است.”
Fulcrum BioEnergy مستقر در Pleasanton، کالیفرنیا، در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد تا مواد اولیه متفاوتی برای تولید سوخت پیدا کند. این تیم به دلیل هزینه نسبتاً کم و اطمینان از عرضه، روی زباله های جامد شهری فرود آمد. نتیجه: یک دو پانچ که باعث کاهش زباله های دفن زباله و گازهای گلخانه ای می شود، زیرا استفاده از سوخت حمل و نقل کثیف را محدود می کند.
“از جنبه زیست محیطی، این یک اریک پرایور، رئیس و مدیر عامل شرکت Fulcrum BioEnergy می گوید: برد-برد. و آنچه ما در طول زمان کشف کردهایم – و سعی کردیم آن را بهینه کنیم – ارزش اقتصادی واقعی مرتبط با آن ویژگیهای زیست محیطی عظیم نیز وجود دارد. پرایور که یکی از اولین کارمندان شرکت بود، در سال ۲۰۰۷ تجربه مالی و حسابداری خود را به عنوان CFO به Fulcrum آورد. او در سال ۲۰۲۱ به سمت فعلی خود قدم گذاشت.
زباله های دفن زباله به خوراکی کوچک “شبیه کنفتی” پردازش می شود، که سپس تبدیل می شود. به گاز سنتز یا مخلوطی از مولکولهای مونوکسید کربن و هیدروژن تبدیل میشود. این گاز سنتز در نهایت وارد فرآیند “فیشر-تروپش” می شود که این گازها را به سوخت جت مایع تبدیل می کند. Pryor میگوید از طریق پیشرفتهای مهندسی، بررسیهای متعدد شخص ثالث و یکپارچهسازی تجهیزات تجاری موفق، Fulcrum سالها صرف ساختن یک «رویکرد کممورد و روشمند برای اثبات عملیات، هم در سطح نمایشی و هم در سطح تجاری» کرد. او میگوید که این شرکت از «سرمایهگذاران صبور» سود میبرد که تا به امروز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار جمعآوری کرده است، علاوه بر کمکهای بلاعوض و وامها.
تیم برای هر تن مواد اولیه، کارخانه سیرا ظرفیت تولید حدود ۶۳ گالن سوخت را دارد. Fulcrum در حال حاضر برای تأثیر حتی گستردهتر کار میکند و بیش از ۱۰ مکان کارخانه آینده را شناسایی میکند. که می تواند سالانه ۴۰۰ میلیون گالن سوخت حمل و نقل تجدیدپذیر تولید کند.
قیمت مانع بزرگی برای پذیرش SAF است، زیرا SAF میتواند بیش از دو برابر گرانتر از سوخت جت نفت سفید باشد، ویلی والش، مدیر کل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، در مصاحبه CNBC در سال گذشته. با این حال، تعدادی از خطوط هوایی تجاری بزرگ – از جمله یونایتد، دلتا، جت بلو و لوفت هانزا – قبلا SAF را خریداری کرده اند. بارازا میگوید در حالی که Fulcrum از افشای قیمتها خودداری کرد، انتظار دارد با سوختهای مبتنی بر نفت “قیمت بسیار رقابتی داشته باشد.”
شرکت های دیگر به دنبال مواد خام مختلف برای راه حل های SAF هستند. Prometheus Fuels قصد دارد از CO2 اتمسفر برای ایجاد سوخت جت، انرژی بعدی آب و دی اکسید کربن و Blue Blade Energy، اتانول. پرایور می گوید: «هیچ راه حلی نیست که همه چیز را برطرف کند. “اما ما نقش مهمی در حل این مشکلات خواهیم داشت. حجم زباله های تولید شده در سراسر کشور هر سال منبع جدیدی از سوخت کم کربن را به ما می دهد.”
سرمایه گذاری در فناوری SAF در حال افزایش است — ماه گذشته خطوط هوایی متحده اعلام راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از استارتآپها و فناوری SAF، با همکاری Air Canada، JPMorgan Chase، GE Aerospace و Honeywell. قانون کاهش تورم در ایالات متحده و کمیسیون اروپا اهدافی را برای تشویق تولید سوخت جت پایدار تعیین کردهاند و پیشبینی میشود که بازار با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از ۶۰ درصد بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰٫
بهترینها را در شرکتهای تجاری بیشتر کاوش کنید