12 نکته برای بهبود سایت خود در تعطیلات
۱۲ نکته برای بهبود سایت خود در تعطیلات
وب سایت شما خانه آنلاین کسب و کار شما است. در طول تعطیلات، احتمالاً با تکمیل خرید و سایر مشاغل پایان سال، ترافیک شما افزایش می یابد. متأسفانه، خطاهای موجود در سایت شما می تواند تأثیر منفی بر بازدیدکنندگان بگذارد. و بسیاری به سادگی ترک میکنند و به جای آن به سایتهای رقبای شما میروند.
خطاهای رایج وبسایت:
- تصاویر بارگیری نشدند
- ۴۰۴ خطا یافت نشد
- فرم تماس کار نمی کند
- زمان بارگیری کند
- تغییر مسیرهای خراب
بنابراین رفع این مشکلات باید اولویت اصلی شما در این فصل باشد. در اینجا چند نکته برای بهینه سازی سایت شما برای همه مشاغل تعطیلات وجود دارد.
سایت خود را آزمایش کنید
شروع سفر بهبود وب سایت نیاز به یک ارزیابی جامع دارد. با اصول اولیه شروع کنید: سایت خود را در چندین مرورگر و دستگاه باز کنید تا از عملکرد ثابت اطمینان حاصل کنید.
به طور منظم با پیوندهای قابل کلیک درگیر شوید، عناصر بصری مانند عکسها را بررسی کنید، و با ویژگیهایی مانند منوهای کشویی یا ویجتهای تعاملی تعامل داشته باشید.
به خاطر داشته باشید، این فقط در مورد عملکرد نیست. تجربه کاربری باید روان و شهودی باشد و باعث شود بازدیدکنندگان از حرفه ای بودن و قابلیت اطمینان سایت شما اطمینان داشته باشند.
مشاور سئو بیل هارتزر در مصاحبه ایمیلی با Small Business Trends گفت: “شما می توانید صفحات سایت خود را مشاهده کنید، مطمئن شوید که همه تصاویر بارگیری می شوند، هیچ خطایی مانند (۴۰۴ خطا یافت نشد) وجود ندارد. و فرم تماس شما کار می کند.”
مطمئن شوید که به سرعت بارگیری می شود
در حالی که وب سایت شما ممکن است مملو از محتوای جذاب و گرافیک چشمگیر باشد، ارزش آن در صورت کند بودن کاهش می یابد.< /p>
کاربران اینترنت امروزی انتظار نتایج فوری دارند. تاخیر می تواند به معنای رها شدن باشد. در حین پیمایش، به زمان بارگذاری عناصر مختلف توجه زیادی داشته باشید.
ابزارهایی را که سرعت وبسایت را اندازهگیری میکنند، در نظر بگیرید. اگر صفحه ای عقب مانده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که محتوای آن را مجدداً ارزیابی کنید یا به دنبال راهنمایی متخصص در مورد بهبود عملکرد باشید.
فرم تماس را آزمایش کنید
ارتباط در کسب و کار بسیار مهم است و فرم تماس شما در خدمت شماست. به عنوان یک پل مستقیم بین شما و مشتریان بالقوه.
هارتزر تاکید می کند که به روز رسانی یا اصلاحات سیستم در افزونه ها می تواند به طور ناخواسته این کانال ارتباطی را مختل کند.
در نتیجه، آزمایش دوره ای غیرقابل مذاکره است. با ارسال پیامهای آزمایشی، به طور فعال اطمینان حاصل میکنید که هر درخواست مشتری به شما میرسد و فرصتهای تجاری بالقوه را حفظ میکنید.
به دنبال خطاهای فنی باشید
در برخی موارد، ممکن است فقط با بازدید متوجه هر خطایی نشوید. اما ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا این مشکلات فنی را برطرف کنید. می توانید از یک خزنده وب مانند:
- Screaming Frog SEO Spider
- Siteliner
- Sitebulb
- OnCrawl
- Google Search Console
- Bing Webmaster Tools
در زیر جدول مقایسه برجسته شده است ابزارهای ضروری و عملکردهای خاص آنها برای بهینه سازی وب سایت شما در عجله تعطیلات:
ابزار | هدف | هزینه |
---|---|---|
Screaming Frog SEO Spider | وب سایت را برای خطاها، تغییر مسیرها و غیره می خزد. | رایگان/پرداخت |
سایت لاینر | محتوای تکراری و لینک های خراب را شناسایی می کند | رایگان/پرداخت |
Sitebulb | ابزار جامع حسابرسی وب سایت | پرداخت |
OnCrawl | پلتفرم سئو فنی | پرداخت |
Google Search Console | حضور وب سایت در Google را ردیابی می کند، مشکلات را برجسته می کند | خوانایی رایگان |
ابزار وب مستر بینگ | عملکرد سایت را در Bing نظارت می کند |
بهینه سازی تصاویر
گرافیک و تصاویر بدون شک وب سایت خود را غنی کنید، اما یک نکته وجود دارد: تصاویر بزرگ می توانند زمان بارگذاری را کاهش دهند.
معمولاً وب سایت ها از این نظارت رنج می برند، زیرا تصاویر با وضوح بالا اغلب پهنای باند قابل توجهی را مصرف می کنند. برای مقابله با این امر، تنظیم یا فشردهسازی تصاویر در ابعاد بهینه ضروری است.
استفاده از ابزارهای بهینهسازی تصویر میتواند این فرآیند را سادهتر کند و اطمینان حاصل کند که تصاویر باعث بهبود تجربه کاربر میشوند، نه مانع آن شوند.
افزودن Google Analytics
تصمیم گیری کسب و کار خود را با بینش های مبتنی بر داده از طریق Google Analytics تقویت کنید. با ادغام این ابزار، به شما اجازه میدهد به معیارهای دقیق تعامل کاربر دسترسی داشته باشید – ردیابی بازدید از صفحه، مشخص کردن محتوای مورد جستجو، و تجزیه و تحلیل رفتار جستجو.
بهعلاوه، میتواند پرچمهای قرمز رنگ، مانند صفحات خاص را برجسته کند. نرخ پرش به طرز نگران کننده ای بالا، نشان دهنده مناطقی است که نیاز به اصلاح دارند. یکپارچه سازی ساده است: ثبت نام بدون هزینه را تکمیل کنید و کد ارائه شده را در قسمت پشتیبان سایت خود بگنجانید.
Back It Up
فصل جشن، در حالی که مملو از فرصت های تجاری است، همچنین شاهد افزایش تهدیدات سایبری هکرهای زرنگ با هدف به خطر انداختن داراییهای شما، از افزایش فعالیتهای دیجیتالی سرمایهگذاری میکنند.
برای محافظت در برابر نقضهای احتمالی یا نقص فنی، پشتیبانگیری منظم از سایت شما ضروری است. با انجام این کار، از بازیابی سریع، به حداقل رساندن زمان خرابی و حفظ شهرت دیجیتالی کسب و کار خود اطمینان حاصل می کنید.
افزونه ها را به روز کنید
افزونه ها و نرم افزارهای وب سایت شما ستون اصلی عملیاتی آن هستند، اما اینطور نیستند. تنظیم و فراموش کردن عناصر بهروزرسانیهای منظم نه تنها ویژگیهای جدید را معرفی میکنند، بلکه آسیبپذیریهای شناختهشده را نیز اصلاح میکنند.
با فعال نگه داشتن افزونههای خود، سیستم دفاعی وبسایت خود را در برابر حملات سایبری تقویت میکنید. به خصوص در فصول اوج مانند تعطیلات، که در آن تهدیدات سایبری تشدید میشوند، اطمینان از غیرقابل نفوذ ماندن سایت شما بسیار حیاتیتر میشود.
دامنه خود را بررسی کنید
برخی از کسبوکارهای کوچک بسیار بر محتوای سایت تمرکز میکنند. وب سایت آنها، اما دامنه را فراموش کنید. خوشبختانه، راههایی برای اطمینان از اینکه دامنه شما به گونهای تنظیم شده است که روی همه مرورگرها کار کند و حتی ایمیلها را کنترل میکند، وجود دارد.
هارتزر میگوید: «توصیه میکنم یک امتیاز DNP رایگان در نام دامنه خود اجرا کنید، که به شما هشدار میدهد. به هر مشکلی در مورد نحوه تنظیم نام دامنه خود. به عنوان مثال، آیا رکوردهای DMARC، DKIM و SPF را تنظیم کرده اید؟ آنها به شما کمک می کنند تا ایمیل ارسال یا دریافت کنید و مطمئن شوید که ایمیل های شما واقعاً به صندوق ورودی گیرندگان می روند. اگر یک خبرنامه ایمیلی دارید که ارسال می کنید، این امر به ویژه مهم است. و DNSSEC باید در نام دامنه شما نیز فعال باشد. فصل شلوغ زمانی نیست که نام دامنه خود را از دست بدهید (خب، هر زمانی زمان خوبی نیست!). اما اگر نام دامنه خود را از دست بدهید، وب سایت شما از بین می رود.”
بهترین برای بررسی سلامت دامنه:
- DMARC
- سوابق SPF
- DNSSEC
تغییرات چشمگیر ایجاد نکنید
اگر مایلید تغییرات بزرگی در سایت خود ایجاد کنید، فصل تعطیلات است در واقع زمان آن نیست تغییرات بزرگ اغلب با عوارض همراه است. بنابراین بهتر است این موارد را برای زمان کمتری ذخیره کنید و به جای آن بر رفع مشکلات کوچک تمرکز کنید.
هارتزر توضیح میدهد: «هر تغییر عمده در طراحی یا عملکرد میتواند اثرات منفی بیشتری نسبت به تغییرات مثبت داشته باشد. توصیه میکنم تا پایان فصل تعطیلات منتظر بمانید تا درباره تغییرات عمده فکر کنید.»
صفحات فرود مخصوص تعطیلات ایجاد کنید
با طراحی صفحات فرود جشن، وبسایت خود را برای فصل تعطیلات طراحی کنید. . این صفحات می توانند تبلیغات، محصولات یا تم های مخصوص تعطیلات را داشته باشند. مطمئن شوید که برای SEO بهینه شده اند تا ترافیک بیشتری را جذب کنند.
این صفحات فرود می توانند به عنوان نقطه کانونی برای کمپین های بازاریابی تعطیلات شما عمل کنند و مشتریان را به سمت بهترین معاملات و محصولات فصلی هدایت کنند.
تقویت کانال های پشتیبانی مشتری
با هجوم خریداران در تعطیلات، تقویت پشتیبانی مشتری بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما به راحتی قابل دسترسی است و برای کمک فوری یک ویژگی چت زنده اضافه کنید. تیم پشتیبانی خود را برای رسیدگی به درخواست های افزایش یافته و ارائه پاسخ های سریع و مفید آماده کنید.
این سطح خدمات مشتری می تواند تجربه خرید را به طور قابل توجهی افزایش دهد و فروش را به طور بالقوه افزایش دهد.
روش های بهینه سازی عملکرد وب سایت
- تغییر اندازه یا فشرده سازی عکس ها
- Google Analytics را اضافه کنید
- به طور منظم از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
- افزونه ها و نرم افزار وب سایت را به روز کنید
- دامنه خود و تنظیمات آن را بررسی کنید
تصویر: Depositphotos.com
گزینه ها)