عمومی

ارزش کسب و کار من چیست؟ 9 دلیل برای اینکه مالکان باید یک ارزش گذاری کسب و کار

ارزش کسب و کار من چیست؟ ۹ دلیل برای اینکه مالکان باید یک
ارزش گذاری کسب و کار

چه کسب و کار شما به تازگی تاسیس شده است، در حالت رشد است یا به بلوغ رسیده است، مهم است که ارزش آن را درک کنید. یک ارزیابی مستقل کسب و کار می تواند به عنوان نقطه شروعی برای برنامه ریزی بلندمدت کسب و کار یا یک بررسی واقعیت بسیار مورد نیاز برای صاحبان دارای انتظارات غیرواقع بینانه در مورد فروش کسب و کارشان باشد.

ارزیابی یا ارزیابی ارزش تجاری معمولاً توسط یک ارزیاب معتبر حرفه ای انجام می شود که کل کسب و کار، از جمله دارایی ها را بازرسی و تجزیه و تحلیل می کند. استهلاک و عوامل دیگر از آنجا، ارزیاب روش‌های خاصی را بسته به صنعت و شرایط به کار می‌گیرد تا به ارزیابی معقولی از ارزش برسد.

در برخی شرایط، مانند فروش یک کسب و کار، ممکن است بیش از یک روش ارزیابی اعمال شود. به این ترتیب، خریدار، فروشنده و وام دهنده می توانند تصویر واضح تری از عملکرد کسب و کار در طول زمان به دست آورند. یک ارزیاب حرفه ای دارای اعتبار احتمالاً از استانداردهای یکسان عملکرد ارزیابی حرفه ای (USPAP) پیروی می کند. .

۹ دلیل برای اینکه باید بدانید کسب و کارتان چه ارزشی دارد:

  1. فروش یک تجارت. ارزیابی حرفه ای برای ارائه ارزیابی واضح و عینی از ارزش بازار منصفانه کسب و کار بر اساس شرایط فعلی آن ضروری است. این به شما کمک می کند تا قیمت درخواستی واقعی را تعیین کنید، در طول مذاکرات به شما اطمینان بیشتری می دهد و به خریدار اطمینان بیشتری در خرید می دهد. همچنین ممکن است توسط وام دهندگان برای تامین مالی استفاده شود.
  2. برنامه ریزی خروج. در مقطعی، هر مالکی از کسب و کار خود خارج می شود. ارزیابی کسب و کار به شما کمک می کند آینده خود را برنامه ریزی کنید. این به شما یک ارزیابی پایه از دارایی ها و وضعیت فعلی کسب و کار شما می دهد. هر شکافی بین آنچه در حال حاضر دارید و آنچه نیاز دارید را آشکار می کند. این به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید و برنامه ای برای رسیدن به اهداف خود ایجاد کنید.
  3. رشد و گسترش. ارزش‌یابی کسب‌وکار فرصت‌هایی را نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما می‌تواند درآمد خود را افزایش دهد، برای مثال افزودن محصولات مبتنی بر اشتراک. می‌تواند به شما کمک کند مناطقی را که می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید، شکاف‌های جریان نقدی را شناسایی کنید یا کارآمدتر عمل کنید.
  4. جذب سرمایه گذار. برای یک تجارت موفق غیرعادی نیست که توجه گروه های سهام خصوصی یا سرمایه گذاران خطرپذیر را به خود جلب کند. یک ارزیابی اخیر کسب و کار می‌تواند تصویری کامل از کسب‌وکار، سلامت مالی، ساختار و پتانسیل درآمد آینده آن ارائه دهد.
  5. دریافت منابع مالی. چه نیاز به خرید تجهیزات جدید، بازسازی، یا پرداخت حقوق و دستمزد داشته باشید، می‌خواهید کاملاً برای تأمین مالی آماده باشید. ارائه یک ارزش‌گذاری حرفه‌ای کسب‌وکار به وام‌دهنده، از جمله جزئیات مالی، به ساده‌سازی فرآیند کمک می‌کند.
  6. پوشش بیمه ای. برای اینکه کسب و کار خود را به درستی بیمه کنید، یک ارزیابی دقیق کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا میزان پوشش مورد نیاز خود را تعیین کنید. ارزیابی کسب‌وکار شما می‌تواند بر پرداخت‌های یک قرارداد بیمه عمر مشترک و همچنین پرداخت‌ها برای بلایای طبیعی تأثیر بگذارد.
  7. طلاق. در طول طلاق، توزیع دارایی ها و بدهی ها، هر چیزی که همسران در طول ازدواج خریداری می کنند، می سازند یا به دست می آورند، ممکن است شامل یک تجارت نیز باشد. یک ارزیابی حرفه ای و بی طرفانه کسب و کار به شما و دادگاه کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.
  8. خرید شریک. این غیرمعمول نیست که یک صاحب کسب و کار تصمیم بگیرد که می خواهد مالکیت را واگذار کند. مشابه زمانی که یکی از مالکان فوت می کند، طرف های باقی مانده باید یک ارزیاب حرفه ای کسب و کار داشته باشند تا ارزش بازار منصفانه را برای خرید سهام مالکیت تعیین کند.
  9. جانشینی یا برنامه ریزی املاک. اگر اتفاقی برای شما افتاده باشد، آیا برنامه ای برای محافظت از آینده شرکت دارید؟ آیا یکی از اعضای خانواده را برای اداره کسب و کار انتخاب می کنید یا ترجیح می دهید آن را به شریک زندگی خود یا یک کارمند اصلی بسپارید؟ یک ارزیابی اخیر کسب و کار با سوابق مالی به روز به این شخص کمک می کند تا دارایی شما را مرتب کند.

درست مانند معاینات منظم سلامت و تندرستی خود، باید سلامت و تندرستی را نیز بررسی کنید. کار تو. ممکن است فردی که می خواهد در شرکت شما سرمایه گذاری کند به طور غیرمنتظره ای به شما نزدیک شود. یا ممکن است خود را در موقعیتی نامطمئن بیابید که نیاز به تامین مالی دارد. در هر صورت، دانستن ارزش کسب‌وکارتان به شما اعتماد به نفس می‌دهد تا در مسیر درست پیش بروید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی