عمومی

3 مشتری در استارباکس در حال بسته شدن ظاهر شدند. را پاسخ باریستا درخشان بود

۳ مشتری در استارباکس در حال بسته شدن ظاهر شدند. را
پاسخ باریستا درخشان بود

گاهی اوقات شما فقط به مقداری قهوه نیاز دارد. چه در مسافرت باشید، چه کارهای انجام دهید، یا فقط برای مدتی به جایی نیاز داشته باشید که برای بسیاری از مردم در آنجا بنشینید، این به معنای در استارباکس توقف کنید .

این مورد اخیرا بود، زمانی که همسرم، دخترم و من در راه بازگشت به خانه در استارباکس ظاهر شدیم. یک رویداد. ما یک ساعت و نیم رانندگی داشتیم و رویداد را با زمان کافی برای رسیدن به نزدیکترین Starbucks. تنها مشکل این بود که ما سه دقیقه قبل از اینکه قرار بود بسته شود وارد خط درایو شدیم.

راستش را بخواهید، کمی احساس گناه کردم. منظورم این است که به همان اندازه که برای سفر به خانه قهوه می‌خواستیم، در رستوران‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی کار کرده‌ام و می‌دانم که هر کارمندی در آن موقعیت فقط لحظه شماری می‌کند تا بتواند درها را قفل کند، همه چیز را ببندد، تمیز کند. بالا، و به خانه بروید. این قابل درک است – ایستادن روی پاهای خود در تمام روز مراقبت از مشتریان کار سختی است. در یک نقطه، شما فقط می خواهید تمام شود.

بنابراین، همانطور که سفارش خود را ثبت کردم، از حضور در هنگام بسته شدن عذرخواهی کردم. زمان. من بیشتر سعی می‌کردم از شنیدن صدای ناامیدی در صدای طرف مقابل جلوگیری کنم و به او بفهمانم که چقدر قدردان آن‌ها هستیم که اینقدر دیر با ما همراهی کردند.

در عوض، پاسخ شخصی که پشت پنجره بود کاملاً غیرمنتظره بود: “مشکلی نیست. ما عاشق درست کردن نوشیدنی مورد علاقه شما هستیم و همیشه از درست کردن آن خوشحالیم!”

چند چیز را در مورد این پاسخ دوست دارم، اولین مورد این است که به عنوان یک مشتری، بدون در نظر گرفتن اینکه زمان. همچنین باعث شد احساس کنیم باریستا از حضور در آنجا خوشحال است و خوشحال است که فرصتی برای خدمت به ما دارد.

دلیل دیگر این است که کاملاً غیرمنتظره بود. نمی‌دانم تا به حال چند دقیقه قبل از بسته شدن در یک رستوران ظاهر شده‌اید یا نه، اما این پاسخی نیست که معمولاً دریافت می‌کنید. این کاملاً پاسخی است که باید انتظار داشته باشید. با این حال، اغلب به رستوران یا فروشگاه خرده‌فروشی یا هر جای دیگری وارد می‌شوید، فقط کارمندانی را پیدا می‌کنید که ترجیح می‌دهند کارشان تمام شود و به خانه بروند تا اینکه به یک مشتری دیگر خدمت کنند.

اخیراً، حدود ۴۵ دقیقه قبل از زمان بسته شدن برنامه‌ریزی شده، در حال عبور از یک خواربارفروشی بودم. در بالای سر، یکی از کارمندان اعلام کرد که زمان آن رسیده است که “انتخابات نهایی خود را انجام دهید و به خط پرداخت بروید. فروشگاه به زودی بسته می شود.”

می‌دانم که می‌خواهید به مردم اطلاع دهید که در حال تعطیلی هستید، اما هیچ چیز باعث نمی‌شود که شما کمتر از مهمان بودن و تحمیل شدن احساس کنید تا اینکه به شما گفته شود عجله کنید و از فروشگاه خارج شوید تا بتوانیم همه به خانه بروند اگر این تجربه ای است که مشتریان شما دارند، شما این کار را اشتباه انجام می دهید.

من حتی به رستورانی رفته ام که در آن تابلویی وجود دارد. در جلو می گوید: “آشپزخانه ۳۰ دقیقه قبل از بسته شدن کار را متوقف می کند.” که، در واقع درست نیست. اگر خدمت به مردم را متوقف کنید، برای تمام اهداف عملی بسته شده اید. فقط به این دلیل که مردم هنوز داخل آن نشسته‌اند، اگر نمی‌توانید وارد شوید، یک میز بگیرید و از شما پذیرایی شود، ممکن است بسته باشید. در غیر این صورت، اگر درهای شما باز است و برای تجارت باز هستید، باید مراقب مشتریان خود باشید.

سال‌هاست، استارباکس گفته است که ماموریتش این است که مقام سوم مشتریان. این یک کسب‌وکار را بر این اساس ایجاد کرده است که مشتریان برای انجام کارهایی مانند کار، استراحت، مطالعه، صحبت کردن، خواندن و بله نوشیدن قهوه به آنجا می‌روند. اگر می گویید که ماموریت شما این است که جایی باشید که مردم در آن احساس خوش آمد گویی کنند و در خانه باشند، باید عمدی در استقبال از مردم داشته باشید. باید کاری کنید که احساس کنند از حضورشان در آنجا خوشحال هستید. این همان چیزی بود که آن روز وقتی سه نوشیدنی خود را سفارش دادیم، اتفاق افتاد.

من با استارباکس تماس گرفتم تا بدانم آیا این پاسخی است که آن‌ها دارند یا خیر. کارمندان آموزش دیده برای گفتن، اما من بلافاصله پاسخی نشنیدم. در هر صورت، این بخشی از فرهنگ استارباکس است و نمونه بسیار خوبی از نحوه ارائه یک تجربه عالی برای هر مشتری است. اگر کل کسب و کار شما بر اساس تجربه ای است که مشتریان شما در فروشگاه شما دارند، باید در مورد نوع تجربه ای که ارائه می دهید عمدی باشید.

این همچنین یک مثال فوق العاده برای هر کسب و کاری است. هر تعاملی با یک مشتری باید باعث شود که آنها احساس کنند که مهم هستند و مورد استقبال قرار می گیرند، چه در حالی که شما درها را باز می کنید و چه زمانی که آماده بستن آنها هستید.

از طرف دیگر، اگر کارمندان شما باعث می شوند مشتریان شما احساس ناراحتی کنند یا ترجیح می دهند به خانه بروند. ، تو داری آن را اشتباه انجام میدهی. اگر به مشتریان خود این احساس را می‌دهید که ترجیح می‌دهید درها را ببندید تا یک نوشیدنی دیگر، احتمالاً در وهله اول نباید آنها را باز کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی