خبر

پیش بینی بورس شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱/ آیا بورس دوباره مثبت می‌شود؟

پیش بینی بورس شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱/ آیا بورس دوباره مثبت
می‌شود؟

362022 738 - پیش بینی بورس شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱/ آیا بورس دوباره مثبت
می‌شود؟

اقتصاد۲۴– موناسادات حسینی: شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته، با افت ۶ هزار و ۲۳۳ واحدی، روند نزولی به خود گرفت و سرخ‌پوش شد، شاخص کل هم وزن نیز با افت یک هزار ۱۶۱ واحدی در سطح ۴۲۲ هزار ۲۹۵ واحد قرار گرفت. با وجود این سرخ‌پوشی، کارشناسان معتقدند تابلو معاملات در هفته آینده با روندی ملایم صعودی خواهد بود.

تاثیر منفی افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بورس

یک کارشناس بورس به اقتصاد ۲۴ گفت: بورس هفته پرعرضه‌ای را پشت سرگذاشته و شاخص کل طی یک هفته گذشته کاهش ۲ درصدی داشت. شاخص کل هم وزن هم افت ۱.۵ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد تقریبا ۳.۵ همت تا ۴.۵ همت را به ثبت رساند.

محمد غفوری ادامه داد: مهم‌ترین خبری که باعث افزایش عرضه در هفته گذشته شد، افزایش نرخ بهره بین بانکی بود. افزایش نرخ بهره بین بانکی دو هفته‌ای است که در حال افزایش است و این خبر خوبی برای بورس نیست.

دستکاری در بورس؟

این کارشناس بورس با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار سرمایه و سهامداران در حالت سردرگمی قرار دارند، گفت: تورم ماهیانه ۱۲.۲ درصدی در خرداد ۱۴۰۱ و با توجه به اینکه رشد بورس تورمی است بعد از مدت‌ها بازار پرایس می‌کند، ولی ازآنجا که در شرایط فعلی دستکاری‌هایی در بازار در حال انجام است، بورس فعلا قدرت صعود ندارد.


بیشتر بخوانید: زیان سهامداران در صندوق‌های دولتی جبران می‌شود؟


غفوری ادامه داد: مهم‌ترین خبری که بر بورس اوراق بهادار هفته پیش رو تاثیر می‌گذارد، افزایش نرخ بهره بین بانکی است. منتظریم که مشخص شود بانک مرکزی افزایش نرخ سود بین بانکی را باز هم انجام می‌دهد یا خیر.

نماد‌های مورد اقبال در هفته پیش رو

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه در هفته آینده چه نماد‌هایی مورد اقبال سهامداران خواهد بود، گفت: احتمالا صنایع خودرویی و همچنین صنایع غذایی هفته آینده مورد اقبال سهامداران خواهد بود.

غفوری ادامه داد: با توجه به صحبت‌های وزیر صمت و رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد قیمت‌گذاری فروش بلوکی خودروسازان بزرگ کشور، انتظار می‌رود هفته آینده نماد‌های خودرویی مثبت خواهند بود. همچنین نماد‌های گروه غذایی با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارائه گزارش سه ماهه آنها، می‌توانند برای سهامداران جذاب باشند.

واکنش بورس به استیضاح وزیر کلیدی

این کارشناس بازار سرمایه در مورد کلید خوردن استیضاح وزیر اقتصاد و تاثیر آن بر بورس، گفت: ازآنجا که وزیر اقتصاد و البته شورای عالی بورس یکی از بدنه‌های بورس محسوب می‌شوند، قطعی شدن این استیضاح می‌تواند تاثیر زیادی بر بورس داشته باشد.

غفوری ادامه داد: با توجه به منفعل عمل کردن وزیر اقتصاد در مورد بورس و دستکاری‌ای که روی شاخص کل انجام شده، انتظار می‌رود استیضاح وزیر مذکور تاثیر مثبتی بر بورس خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی