عمومی

یک مشتری یک یادداشت کوتاه با مک دونالد خود پیدا کرد تحویل. این یک کلاس کارشناسی ارشد در بازاریابی است

یک مشتری یک یادداشت کوتاه با مک دونالد خود پیدا کرد
تحویل. این یک کلاس کارشناسی ارشد در بازاریابی است

ممکن است داستان مشتری‌ای را دیده باشید که اخیراً یادداشتی غافلگیرکننده با تحویل مک‌دونالد دریافت کرده است. لینک post”> این پست تصویری از کیسه کاغذی قهوه ای مک دونالد و یک یادداشت را نشان می دهد. این چیزی نیست که معمولاً انتظار می رود در کنار یک بیگ مک و سیب زمینی سرخ شده دریافت شود، اما آنچه در یادداشت گفته شده نیز چنین نیست: 

سلام!

ما دیدیم که شما سفارش خود را از بیمارستان ارسال کرده اید. امیدوارم حالتون خوب باشه

سفارش شما بر عهده ماست.

تیم مک‌دونالد امارات

مک‌دونالدز یک کار بسیار انجام داد تعداد کمی انجام می دهند که باعث ایجاد تفاوت در استفاده از داده ها در بازاریابی می شود. طبق بررسی کسب و کار هاروارد. کاری که این کار انجام می دهد این است که مفاهیم منفی را که اغلب به عنوان یک عارضه جانبی بازاریابی مبتنی بر داده است، از بین می برد، که اغلب می تواند بیش از حد مزاحم و مشکوک به نظر شخصی باشد.

در عوض، مک‌دونالد در واقع از داده‌ها – و این واقعیت که آن‌ها را دارد – برای ارتباط با مشتری. به گفته روانشناسی امروز. و این تازه شروع چیزی است که رویکرد زنجیره فست فود به بازاریابی مبتنی بر داده را بسیار نبوغه کرده است.

از داده های مشتری برای بهره مندی از مشتری خود استفاده کرد  

کسب‌وکارها اغلب در حالتی قرار می‌گیرند که می‌توان از داده‌های مشتری برای بهبود هدف‌یابی تبلیغاتی که منجر به افزایش فروش می‌شود، یا حتی قیمت‌گذاری پویا که منجر به افزایش سود می‌شود، استفاده کرد. اما از آنجایی که شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای استفاده از داده‌ها هستند تا به نفعشان باشد، این تمایل وجود دارد که از این موضوع چشم پوشی کنیم که چگونه می‌تواند به مشتریانشان سود برساند، که یک موقعیت برد-برد برای هر دو طرف ایجاد می‌کند.

فرصت هایی برای استفاده از داده های تازه یافت شد  

بخشی از چیزی که حرکت مک دونالد را نابغه کرد این است که بلافاصله از داده ها استفاده کرد. هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها برای به دست آوردن بینش و نتیجه‌گیری جامع صبر نکرد. در حالی که حجم وسیعی از داده ها برای هدایت تصمیمات و استراتژی های بزرگ ضروری است، از نظر شخصی سازی و تجربه مشتری، داده های تازه بهترین داده ها هستند. بنابراین استفاده از آن در حالی که تازه است، بهترین نتایج را برای مشتریان شما به همراه خواهد داشت، زیرا در زمانی که اهمیت بیشتری دارد به آنها دسترسی خواهید داشت.

این یک لمس انسانی به داده ها اضافه کرد 

داده ها مترادف با نتایج بسیار محاسبه شده، اگر نگوییم رباتیک، شده اند. با این حال، اگر قرار است از داده‌ها برای بهینه‌سازی یک کسب‌وکار و ارائه یک تجربه مشتری بهبودیافته استفاده شود، باید از یک تماس انسانی برخوردار باشد. برای انجام این کار، فضایی را برای فرصت‌های لحظه آخری ایجاد کنید و برخی از استراتژی‌ها را به انسان‌ها بسپارید، که چیزهایی مانند وزن احساسی مشتری که سفارش تحویل به مک‌دونالد را تجربه می‌کند، تشخیص می‌دهند و راه‌های بسیار ساده و در عین حال انسانی برای برقراری ارتباط پیدا می‌کنند. با آنها.

از شخصی سازی برای دستیابی به افراد استفاده می کند – نه یک مخاطب

در تلاش برای انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر، بازاریابی باعث شده است که کسب و کارها مردم را بر اساس هر چیزی از علایق گرفته تا عادات خرید تقسیم کنند. و در حالی که این به طور کلی چیز خوبی برای بازاریابی عمومی است، به سختی شخصی سازی واقعی است. داده‌ها این قدرت را دارند که ما را قادر می‌سازند تا مشتریان خود را به‌عنوان افراد واقعی درک کنیم، نه گروه‌ها یا بخش‌هایی از کل مخاطبان هدفمان.

برای شناختن مخاطب خود، باید افرادی را بشناسید که از آنها تشکیل شده است و راه های منحصر به فردی برای صحبت کردن بیابید. به آن افراد و رسیدن به آنها. در حالی که شناخت صدها، هزاران یا در مورد میلیون‌ها مشتری مک‌دونالد کار ساده‌ای نیست، داده‌ها دری را به روی بینش‌های فردی و تجربیات مشتری می‌گشایند که واقعاً واجد شرایط شخصی‌سازی هستند.

داده ها قدرت اطلاع رسانی بازاریابی فوق العاده معنی دار را دارند. هم داده‌ها و هم بازاریابی شهرت بدی پیدا می‌کنند، اما وقتی کسب‌وکارها از داده‌ها برای کمک به ارائه تجربه بهتر برای مشتریان خود استفاده می‌کنند، مشتریان از ارائه داده‌ها خوشحال می‌شوند–با ارزش ترین منبع جهان. و کسب‌وکارهایی مانند مک‌دونالد هستند که از این روش استفاده می‌کنند که با ارزش‌ترین مارک‌های جهان تبدیل می‌شوند. .

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc. ستون نویسان .com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی