عمومی

چرا شبکه بیش از حد ارزش گذاری نمی شود

چرا شبکه بیش از حد ارزش گذاری نمی شود

در سال ۲۰۱۷، سرمقاله ای را در نیویورک تایمز خواندم که یک چشمش روی کاغذ بود و چشم دیگر در پشت سرم می چرخید. (یعنی به صورت استعاری. این را در خانه امتحان نکنید!)

این قطعه که توسط پروفسور آدام گرانت از مدرسه وارتون نوشته شده است، «شبکه بیش از حد ارزش گذاری شده است.”

ماهیت نظر گرانت این است که این چیزی نیست که شما می شناسید، بلکه کاری است که انجام می دهید. به عبارت دیگر، دستاوردها کارت تماس موثرتری برای موفقیت نسبت به یک شبکه تجاری هستند.

او به داستان‌های موفقیت مردمی جاستین بیبر و ادل اشاره می‌کند که استعدادهایشان در رسانه‌های اجتماعی درخشید و توجه مدیران موسیقی را به خود جلب کرد، و سارا بلیکلی، بنیان‌گذار SPANX، که محصولش با انتخاب اپرا وینفری به عنوان یکی از محصولات، بالاتر از همه محصولات دیگر قرار گرفت. از چیزهای مورد علاقه او در سال تز گرانت این است که ایده های عالی و کارهای بزرگ مورد توجه قرار می گیرند. به نقل از یکی از فیلم های مورد علاقه پسرم، Field of Dreams، “اگر آن را بسازی، آنها خواهند آمد.”

من دوست دارم در دنیایی زندگی کنم، جایی که استعداد، نبوغ و مهارت موفقیت را تضمین می کند.

اما من این کار را نمی کنم. و نه شما.

شبکه بیش از حد ارزیابی نمی شود. وقتی درست انجام شود، می‌تواند موثرترین و مهم‌ترین ابزار باشد. در دستیابی به موفقیت. مخصوصاً برای زنانی که انجام کار خوب اغلب کافی نیست.

طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ توسط زنان در محل کار، حدود ۸۶ زن از هر ۱۰۰ مرد به سطوح مدیریتی ارتقا می یابند، و به این ترتیب، زنان کمتری قادر به راهیابی به مسیر رهبری هستند. همانطور که در نسخه ۲۰۱۶ این مطالعه بیان شد، “زنان همچنین دسترسی کمتری به افراد، ورودی ها و فرصت هایی دارند که باعث تسریع در مشاغل می شود.” زنان یا شبکه نیستند یا شبکه سازی بی اثر.

زنان و مردان هر دو حمایت رهبران ارشد را برای موفقیت ضروری می دانند. با این حال، زنان نسبت به مردان تعامل کمتری با آن رهبران ارشد گزارش می دهند. همچنین کمتر احتمال دارد که بگویند یک رهبر ارشد به آنها کمک کرده است تا ارتقاء یابند.

این نابرابری ممکن است ناشی از تفاوت‌ها در شبکه‌های حرفه‌ای زنان و مردان باشد. از آنجایی که مردان معمولاً پست‌های بالاتری دارند، این بدان معناست که زنان کمتر به افرادی دسترسی پیدا می‌کنند که قدرت باز کردن درها را به روی آنها دارند.

کارول بارتز، مدیر عامل سابق یاهو، می‌گوید مسئله این است که “زنان زمان بیشتری را برای انجام دادن و زمان کمتری را صرف شبکه می‌کنند.”

Alison Mass، از Goldman Sachs Group Inc.، گفته است که مهم است که ۱۰ تا ۲۰٪ از زمان خود را در محل کار به شبکه اختصاص دهید. فلسفه شخصی من این است که هیچ مکتب یکسانی برای شبکه وجود ندارد. قوانینی را برای خود ایجاد کنید که با آن راحت باشید. به جای ایمیل با کسی تماس بگیرید. در مورد مقاله LinkedIn یک نفر نظر دهید. به میکسر اداری بروید، حتی اگر فقط برای ۳۰ دقیقه.

من ترجیح می دهم سه مکالمه واقعی داشته باشم تا اینکه با ۳۰ نفر ملاقات کنم و کارت رد و بدل کنم. چگونه واقعی را تعریف کنم؟ معمولاً به این معنی است که حداقل یک راه را پیدا کرده‌ام که بتوانم منفعت معنی‌داری برای این شخص داشته باشم بقیه می توانند از آنجا بسازند.

مزایای شبکه غیرقابل انکار است. کارفرمایان اکثر فرصت های شغلی را از طریق “بازار کار پنهان” پر می کنند – نامزدهای داخلی، ارجاعات همکاران، دوستان و کارمندان. شما باید بخشی از معادله باشید، و این کار را فقط با ایجاد شبکه در آن انجام خواهید داد.

انصافاً، گرانت مزایای شبکه‌سازی را تصدیق می‌کند، بنابراین من می‌خواهم فکر کنم بهترین فلسفه جایی در وسط است. موفقیت نه این است که چه می دانید یا چه کسی را می شناسید. همه چیز در مورد این است که چه کسی می داند شما چه می دانید. کسانی که می توانند دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند، کسانی هستند که در این اقتصاد شکوفا خواهند شد.

این مقاله در دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شده و به روز شده است. عکس توسط View Apart/Shutterstock 

Bea Wray 150x150 - چرا شبکه بیش از حد ارزش گذاری نمی شود

Bea Wray رئیس تمرین کارآفرینی در Advantage Media Group است | ForbesBooks در چارلستون، S.C. در این نقش، او به کارآفرینان با رشد بالا کمک می کند تا داستان های خود را تعریف کنند تا اعتبار و برند خود را ایجاد کنند و تجارت خود را توسعه دهند. بی دارای مدرک MBA با ممتاز از مدرسه بازرگانی هاروارد، فارغ التحصیل مجموع ستایش از دانشگاه اموری، و یکی از اعضای معتبر لیبرتی کارولینای جنوبی در شبکه رهبری جهانی آسپن است. او یک سخنران کلیدی مکرر در زمینه کارآفرینی و رشد کسب و کار، و مشارکت کننده در نشریات مختلف، از جمله Entrepreneur.com، سازمان زنان رؤسای جمهور و سازمان کارآفرینان است. انتظار می‌رود که کتاب او، آنچه هاروارد به من آموخت، اما بچه‌هایم مرا یاد گرفت، در اوایل سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی