عمومی

تورم کاهش می یابد، اما همچنان بالاتر از 2٪ فدرال رزرو هدف

تورم کاهش می یابد، اما همچنان بالاتر از ۲٪ فدرال رزرو
هدف

آخرین داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نشان می‌دهد که فشارهای تورمی در ایالات متحده در حال کاهش است، اما این ارقام بالاتر از آستانه ۲ درصدی مورد نظر فدرال رزرو باقی می‌مانند.

همانطور که اداره آمار کار گزارش داد، شاخص بهای مصرف کننده در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۲ درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از حد انتظار بود. این افزایش ماهانه تا حد زیادی به افزایش هزینه های سرپناه نسبت داده شد که شاهد افزایش ۰٫۷ درصدی بود که بیش از ۹۰ درصد از تورم ماهانه کلی را تشکیل می داد. قابل توجه است که هزینه‌های سرپناه ۷٫۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

با این حال، CPI اصلی، بدون احتساب اجزای فرار مانند غذا و انرژی، ۰٫۲ درصد در طول ماه افزایش یافته است که به نرخ سالانه ۴٫۷ تبدیل می‌شود. ٪. این نیز پایین‌تر از حد انتظار بود و نشان‌دهنده پایین‌ترین نرخ از اکتبر ۲۰۲۱ است.

سایر تغییرات قابل‌توجه شامل افزایش قیمت مواد غذایی به میزان ۰٫۲ درصد است، در حالی که هزینه انرژی تنها ۰٫۱ درصد است. در مقابل، قیمت خودروهای کارکرده ۱٫۳ درصد کاهش یافت، خدمات مراقبت های پزشکی ۰٫۴ درصد کاهش یافت و کرایه خطوط هوایی ۸٫۱ درصد کاهش یافت.

این داده ها احساسات متفاوتی را برای تحلیلگران اقتصادی و سیاست گذاران ارائه می دهد. سونگ وون سون، اقتصاددان ارشد در SS Economics و استاد اقتصاد و امور مالی در دانشگاه لویولا مری‌مونت، اظهار داشت: «این هنوز کاملاً «ماموریت انجام نشده است»، اما پیشرفت قابل توجهی در جبهه تورم حاصل شده است. در مجموع، تصویر تورم به طور قابل توجهی بهبود یافته است. فدرال رزرو به زودی افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد.”

از مارس ۲۰۲۲، فدرال رزرو نرخ های بهره معیار خود را ۱۱ برابر افزایش داده است، در حالی که گمانه زنی ها در مورد افزایش بیشتر باعث اختلاف نظرات بین مقامات آن شده است.

با وجود این افزایش‌ها، اقتصاد ایالات متحده انعطاف‌پذیر است. تولید ناخالص داخلی (GDP) در دو سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش ۲% و ۲٫۴% بود. علاوه بر این، با نزدیک شدن نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود از سال ۱۹۶۹، مصرف کنندگان همچنان به خرج می کنند، البته با افزایش بدهی کارت اعتباری.

موسسات مالی پیشرو، از جمله بانک آمریکا، گلدمن ساکس، و جی پی مورگان چیس، خوش بین هستند و پیش بینی می کنند که به‌رغم افزایش شدید نرخ بهره، ایالات متحده احتمالاً از رکود طفره می‌رود.

آخرین اخبار را از Small Business Trends دریافت کنید. ما را در اخبار Google دنبال کنید.

تصویر: Envato Elements


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی