خبر

بورس چه زمانی صعودی می شود؟

بورس چه زمانی صعودی می شود؟

598085 346 - بورس چه زمانی صعودی می شود؟
اقتصاد۲۴- چهارمین روز معاملاتی هفته، در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با اندکی افت در محدوده ۲میلیون و ۹۷هزار واحدی به کار خود پایان داد. افت یک‌هزار و ۲۰۰ واحدی نماگر اصلی در حالی محقق شد که نماگر هموزن که شاخصی برای ارزیابی همه‌جانبه حال و روز نماد‌های مختلف بازار سهام است، با رشد ۰.۰۹ درصدی روبه‌رو شد و در پایان روز معاملاتی در سطح ۷۳۸ هزار و ۷۶۹ واحدی قرار گرفت.

در این بین شاخص کل فرابورس نیز که معیار مناسبی برای بررسی وضعیت سهام مختلف فرابورسی است، حدود ۰.۱۸ درصد سرخ‌پوش شد و در سطح ۲۵ هزار و ۴۳۰ واحدی کار خود را به اتمام رساند.

به‌علاوه ۸۲ میلیارد تومان پول حقیقی از گردونه معاملات بازار خارج شد. در این میان سه نماد «فملی»، «کنور» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس و نماد‌های «بپاس»، «آریا» و «هرمز» بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس داشتند. همچنین «داتام»، «فولاد» و «وآذر» سه نماد پرتراکنش روز سه‌شنبه بازار بودند. ارزش معاملات سهام در پایان روز گذشته مانند روز‌های اخیر کم‌جان و کم‌رمق بود و رقم ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی را ثبت کرد. نکته بخصوص این روز‌های منفی و کسل‌کننده بازار خروج نقدینگی و فروش حقیقی‌ها و کوچ آن‌ها از صندوق‌های درآمدثابت است.


بیشتر بخوانید: آیا بورس می‌تواند تا آخر سال موفق شود؟


این اتفاق می‌تواند نوید‌بخش رونق دوباره بازار و افزایش موج تقاضا در سهام گوناگون برای هفته‌های آتی باشد. از ابتدای هفته شیب صعودی افزایش قیمت نرخ ارز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که در هفته جاری شاهد کاهش ارتفاع قیمتی حدود ۴ هزار تومانی اسکناس آمریکایی بودیم و در هفته جاری دلار در بازار آزاد حتی در محدوده‌های ۵۴هزار تومانی مورد معامله قرار گرفت.

در روز‌های گذشته اخبار متفاوتی در فضای بازار پیچیده است. به نظر می‌رسد بازار سرمایه به اخبار مثبت و امیدوار‌کننده به کاهش عوارض صادراتی، بازنگری در ابلاغیه پالایش‌ها و پخش و پیشنهاد جدید خودروسازان برای فروش ۶۰ هزار خودرو در حاشیه بازار واکنشی نشان نداده و همچنان کم‌رمق در مسیر اصلاح قرار گرفته است.

با توجه به حرکت این روز‌های نرخ ارز می‌توان انتظار داشت شاخص کل با کمی تاخیر روند مطلوب خود را آغاز کند. از این رو به لحاظ تحلیل تکنیکالی این روند می‌تواند پس از برخورد با حمایت استاتیکی ۲ میلیون و پنجاه‌هزار واحدی به وقوع بپیوندد و روز‌های پایانی یازدهمین ماه سال را با خوشی به پایان برساند.

از طرفی کارشناسان بازار پیرامون تاثیر انتشار اوراق گواهی سپرده ۳۰ درصدی بر بازار سرمایه نظرات متفاوتی دارند. با این وجود باید منتظر ماند و دید انتشار چنین اوراقی که نوعی سیاست انقباضی محسوب می‌شود، چگونه در میان‌مدت و بلند‌مدت بازار‌های مالی، به‌خصوص بازار سرمایه، را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی