عمومی

ذهنیتی که قبل از ورود به Metaverse به آن نیاز دارید اگر می خواهید موفق شوید

ذهنیتی که قبل از ورود به Metaverse به آن نیاز دارید
اگر می خواهید موفق شوید

متافورس یکی از داغ ترین موضوعات گفتگو در سال ۲۰۲۲ است. پس از دو سال “بسیار آنلاین” بودن به دلیل بیماری همه گیر، عقل مرسوم به نظر می رسد که همه ما کاملاً آماده زندگی و کار در یک دنیای مجازی. حداقل، به نظر می رسد که شرکت های بزرگ فناوری اینگونه فکر می کنند. اکنون از کسب‌وکارها خواسته می‌شود که فراجهان را کاوش کنند و از آنچه گلدمن ساکس می‌گوید بازار ۸ تریلیون دلاری.

اما، با وجود هیپ، فکر نمی‌کنم هنوز همه ما آماده باشیم که به طور کامل در بازیکن آماده یک خودمان زندگی کنیم. مطمئناً درست است که در دراز مدت، شاهد خواهیم بود که کسب‌وکارها تجربیات مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) بیشتری ارائه می‌دهند. و ما تمایل بیشتری از سوی مصرف کنندگان برای تعامل با شرکت ها از طریق کانال های متعدد – برخی از آنها مجازی – خواهیم دید. اما در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، هیچ‌کس نمی‌تواند واقعاً مطمئن باشد که متاورس برای تجارت دیجیتال چه معنایی دارد. به همین دلیل است که کسب‌وکارها، به‌ویژه خرده‌فروشان، باید طرز فکر خود را در مورد سرمایه‌گذاری‌های فناوری جدید و مدل‌های کسب‌وکار تغییر دهند.

آنلاین به علاوه آفلاین برابر با متاورس نیست

آزمایش‌های اولیه متاورس با زندگی دوم برای اتصال دنیای فیزیکی و دیجیتالی ما – مانند اینکه به کاربران اجازه می دهد برای دریافت کالاهای فیزیکی، یک سبد خرید مجازی را در اطراف یک فروشگاه خواربار فروشی مجازی هل دهند. اگرچه با شروع قرنطینه کووید، علاقه دوباره افزایش یافت، مدیر عامل Second Life می گوید این پلتفرم هنوز تنها حدود ۹۰۰۰۰۰ کاربر فعال دارد. این کسری بینهایت کوچک از پایگاه کاربر هنرمندی است که قبلاً به نام فیس بوک، متا شناخته می شد.

اما علیرغم قدرت متا در اعداد، و برادران فناوری بزرگ آن شرکت‌هایی نخواهند بود که در متاورژن غالب شوند. توانایی اجرای متاورس با توانایی اجرای یک شبکه اجتماعی بسیار متفاوت است. این همان منطقی است که در روزهای اولیه تجارت دیجیتال ثابت شد، زمانی که بسیاری از فروشگاه‌های آجر و ملات صرفاً سعی کردند عرضه فیزیکی خود را در فضای آنلاین بازسازی کنند. بهترین استراتژی برای سیرز یا والمارت این نبود که فقط خودشان را در قالب دیجیتال کپی کنند. آنها برای موفقیت نیاز به بازسازی کامل عملیات خود داشتند (و همیشه آن را مدیریت نمی کردند). موفقیت های واقعی تجارت دیجیتال “بومی” مانند آمازون و علی بابا بودند.

در واقع، من استدلال می کنم که هیچ کس قرار نیست به زودی با متاورز جهان را در دست بگیرید. این هنوز یک اقتصاد در حال ظهور است. سؤالات بزرگی در مورد چگونگی مبادله پول فیزیکی و منابع برای کالاهای دیجیتال وجود دارد. ارزهای دیجیتال و NFTها به طور گسترده تبلیغ می شوند به عنوان راه حل، اما اکثر مصرف کنندگان امروزی نمی دانند چگونه در NFT یا بیت کوین درگیر شوند. طبیعتاً، مانند هر اقتصاد نوظهور، مسائل مربوط به اعتماد و مقررات مربوط به روش‌های جدید پرداخت نیز وجود دارد.

و، اجازه ندهیم. فراموش کنید، خود فناوری نیاز به کار دارد. در حال حاضر، نقاط دسترسی به متاورس هنوز بسیار ضعیف هستند. این مشکلی است که قابل حل است، اما کمی زمان می برد. مصرف‌کنندگان نمی‌خواهند در تمام طول روز از هدست‌های واقعیت مجازی یا عینک‌های «هوشمند» استفاده کنند. و بازنمایی مجازی «افراد» در متاوره راهی است که قابل اجرا نیست. راه اندازی Microsoft Metaverse با آواتارهای بدون پا بر این مشکل تأکید می کند- -امروزه تعداد کمی حسگر موجود است که می تواند حرکات پا را به تصویر بکشد.

همه این عوامل به این نتیجه می رسند که یک ” روش بلند کردن و جابجایی” کار نخواهد کرد. قانون کانوی اعمال شده در متاورس به این معنی است که تصور مجدد از بالا به پایین در مقیاس کلی تجارت دیجیتال است. برای نزدیک شدن به یک مدل موفق لازم است. بنابراین، کسب و کارها در این دوره چه باید بکنند؟ آنها باید مانند یک سرمایه گذار خطرپذیر (VC) فکر کنند.

VC درونی خود را کانالی کنید

مانند هر VC خوب، نگاه کردن به جایی که دیگران قبلاً اندازه‌ای از موفقیت را داشته‌اند نیز مفید است. به همین دلیل، تصمیم گیرندگان تجارت دیجیتال مسئول تصمیمات سرمایه گذاری نیز باید برای الهام گرفتن به صنعت بازی نگاه کنند. دنیای بازی قبلاً در ایجاد اکوسیستم‌هایی مانند Robloxتجربه کرده است. > و Fortnite–where بازیکنان (مخصوصاً کاربران جوانتر) به این ایده عادت کرده اند که پول واقعی را برای کالاهای مجازی خرج کنند. مفهوم پوشاندن یک آواتار، به عنوان مثال، در لباس‌های سفارشی یا «پوست» از قبل آشناست.

به سادگی سعی می‌کنیم بسازیم. کسب و کار شما امروز یک “کسب و کار متاورس” کار نخواهد کرد. سازمان‌ها در قید زیرساخت‌های داخلی و فناوری موجود هستند و ریسک و پیچیدگی بیش از حدی وجود دارد. در عوض، با اتخاذ رویکردی شبیه به VC، کسب‌وکارها آماده می‌شوند تا از فرصتی که متاورس ارائه می‌دهد استفاده کنند، اما خطر شرط‌بندی کسب‌وکار فعلی را بر روی آن کاهش می‌دهند. اگر متاورس شروع به کار کند، موجودیت جدیدی که کسب‌وکار روی آن سرمایه‌گذاری کرده و ایجاد کرده است، می‌تواند موجودی قدیمی را در بر بگیرد و با موفقیت به جلو حرکت کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی