خبر

پیش بینی بورس امروز ۱۸ آذر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۱۸ آذر ۱۴۰۲

570656 196 - پیش بینی بورس امروز ۱۸ آذر ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۸ آذر- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت ۵ هزار و ۴۵۲ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۲۷۱ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۱۷ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۱۴۹ واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت تراکتورسازی ایران (تایرا)، شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی) و شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر (زکوثر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های غشصفا (شرکت پگاه اصفهان)، کگاز (شرکت شیشه و گاز) و سدشت (شرکت سیمان دشتستان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت صنایع گلدیران (گلدیرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید: مراقب کلاهبرداران سهام عدالت باشید!


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۵۱ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۹ درصدی به ۲۴۰ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص کل پس از ۸ روز نزول کرد و همچنین شاهد خروج پول حقیقی پس از ۵ روز بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۳۷۳ میلیارد تومان بود. شد. نماد وسالت بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نماد‌های شستا، فولاد، بازرگام، خساپا، وغدیر و خودرو بیشترین خروج پول را ثبت کردند.

روز چهارشنبه نماد‌های فولاد، اخابر، فملی، وبملت و شستا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲۹ درصدی نسبت به روز قبل به ۵ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان رسید.

بنابراین، بازار با تعدیل مواجه شد. برخی از ناظران افت معاملات و ریزش قیمت‌ها را به معنی تعدیل کوتاه مدت می‌دانند و معتقدند بخشی از آن بخاطر تعطیلی آخر هفته است. اما برخی نیز با استناد به کاهش ورود پول در روز سه‌شنبه و خروج پول در روز چهارشنبه، معتقدند بازار انرژی لازم برای رشد بیشتر ندارد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی