عمومی

پس از 60 سال اسپرایت در حال ایجاد یک تغییر تلخ و شیرین است

پس از ۶۰ سال اسپرایت در حال ایجاد یک تغییر تلخ و شیرین است

برای کمی بیش از ۶۰ سال، Sprite در یک بطری سبز نمادین آمده است. . مطمئناً، در طول زمان تغییر کرده است، اما به هر فروشگاهی بروید و بطری سبز رنگ یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای نوشابه بوده است.

اما از فردا این وضعیت در حال تغییر است. Sprite در اطلاعیه این هفته می گوید که در حال کنار گذاشتن فضای سبز است. بطری‌ها به نفع بطری‌های پلاستیکی شفاف که به گفته آن‌ها سازگارتر با محیط زیست هستند:

Sprite، در عین حال ، از اول آگوست تمام بسته بندی های PET پلاستیکی را از رنگ سبز مشخص به رنگ شفاف تغییر می دهد. اگرچه PET سبز قابل بازیافت است، مواد بازیافتی اغلب به اقلام یکبار مصرف مانند لباس و فرش تبدیل می شوند که نمی توانند به PET جدید بازیافت شوند. بطری ها در طی فرآیند مرتب‌سازی، PET سبز و رنگی دیگر از مواد شفاف جدا می‌شود تا از تغییر رنگ بسته‌بندی‌های بازیافتی غذایی که برای ساخت بطری‌های PET جدید لازم است، جلوگیری شود.

از یک طرف متوجه شدم برای محیط زیست بهتر است. این مطمئناً به همان اندازه دلیل خوبی برای ایجاد تغییر است. کوکاکولا، تولید کننده اسپریت، مسئول تولید ۱۰۰ میلیارد بطری پلاستیکی در سال است. بر اساس EPA، تنها ۲۹ درصد از آنها بازیافت می شوند. این خیلی بد است.

شرکت در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به ازای هر بطری یا قوطی که این شرکت در سطح جهان می فروشد، “جمع آوری و بازیافت معادل یک بطری یا قوطی را جمع آوری و بازیافت کند و ۱۰۰% بسته بندی های خود را قابل بازیافت کند.” تا سال ۲۰۲۵٫” این یک گام مهم است زیرا به این معنی است که بطری های Sprite را می توان در بطری های پلاستیکی جدید بازیافت کرد.

«درآوردن رنگ ها از بطری ها کیفیت مواد بازیافتی را بهبود می بخشد.» که با کوکاکولا در تلاش های بازیافت خود کار می کند. “این انتقال به افزایش در دسترس بودن rPET درجه مواد غذایی کمک می کند. بطری های PET Sprite شفاف وقتی بازیافت می شوند را می توان دوباره به بطری تبدیل کرد و به ایجاد یک اقتصاد دایره ای برای پلاستیک کمک می کند.”

دوباره، مطمئناً این چیز خوبی است. ساختن آن به گونه ای که بطری های پلاستیکی را بتوان به بطری های پلاستیکی جدید بازیافت کرد، به این معنی است که پلاستیک جدید کمتری تولید می شود و کمتر به محل های دفن زباله، پارک ها یا اقیانوس ها ختم می شود.

در عین حال گفتم تغییر تلخ است. این به این دلیل است که اگرچه کوکاکولا به دلایل خوبی این تغییر را ایجاد می کند، اما هنوز هم فاصله زیادی با آنچه مردم برای ارتباط با Sprite دارند، دارد. برخی از مشتریان به این اطلاعیه واکنش نشان دادند و گفتند که نمی‌توانستند تصور کنند نوشیدن Sprite از هر چیزی جز یک بطری سبز. هیچ چیز دیگری در مورد Sprite تغییر نمی کند–فقط رنگ بطری، اما درک را تغییر می دهد.

این شگفت انگیز است که چقدر چیزها وجود دارد. مانند رنگ بسته‌بندی بر ادراک ما از محصولات، به‌ویژه چیزهایی که مصرف می‌کنیم در بدنمان تأثیر می‌گذارد. همچنین، مردم تغییر را دوست ندارند، حتی اگر دلیل خوبی داشته باشد.

نکته در اینجا بسیار ساده است: شما می توانید تمام تلاش خود را برای مواردی مانند لوگو یا طرح رنگ به کار ببندید، اما برند شما واقعاً همان چیزی است که مردم در مورد محصول یا شرکت شما احساس می کنند. هر چیز دیگری فقط در خدمت نشان دادن آن احساس است.

اما در این مورد، اگر به معنای کاهش ضایعات پلاستیکی باشد، بدون شک ارزش آن را دارد. حالا، اگر کوکاکولا بتواند مردم را متقاعد کند که کمتر نگران رنگ پلاستیک باشند، و بیشتر در مورد اینکه وقتی از نوشیدن هر چیزی که در آن بود، با آن چه می‌کنند، نگران باشند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی