عمومی

آیا بازی های ویدیویی بچه ها را باهوش تر می کند؟ یک مطالعه جدید می گوید آره

آیا بازی های ویدیویی بچه ها را باهوش تر می کند؟ یک مطالعه جدید می گوید
آره

تابستان است و مدرسه بچه های شما تعطیل است. دوست دارید به آنها ساعت‌هایی از فعالیت‌های غنی‌کننده، اما شما همچنین کسب‌وکاری برای اجرا دارید. گاهی اوقات آنها در نهایت بیشتر روز را به بازی Playstation می گذرانند یا برنامه بازی مورد علاقه خود را هجوم می آورند. چقدر باید مقصر و نگران باشید؟

یک مطالعه جدید بزرگ پاسخی شگفت انگیز برای والدین ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل تقریباً ۱۰۰۰۰ کودک از محققان مؤسسه کارولینسکا در سوئد، که اخیراً در گزارش‌های علمی منتشر شده است، نشان می‌دهد که نه تنها نباید در مورد اعتیاد فرزندتان به Minecraft یا Fortnite استرس داشته باشید، بلکه ممکن است بخواهید آن را تشویق کنید. .

این مطالعه نشان داد کسانی که بیشتر از حد متوسط ​​بازی های ویدیویی انجام می دهند، در واقع IQ کوچک افزایش از تمام این مدت زمانی که روی صفحه نمایش وجود دارد، اگرچه کارشناسان هشدار می دهند که والدین هنگام تفسیر نتایج نباید زیاده روی کنند.

یک یافته خلاف واقع در مورد کودکان و بازی های ویدیویی 

این مطالعه به بررسی داده های ثبت تلویزیون، رسانه های اجتماعی و استفاده از بازی های ویدیویی ۹۰۰۰ کودک آمریکایی ۹ و ۱۰ ساله بالای پنج سال پرداخت. حدود ۵۰۰۰ نفر از بچه ها در ابتدای مطالعه و در پایان دو سالگی آزمایش IQ خود را انجام دادند که به محققان این امکان را داد تا تغییرات هوش را با چه مقدار زمانی را جلوی نمایشگرها صرف کردند.

خرد متعارف نشان می دهد که ساعت ها بازی در بخش اطلاعات هیچ لطفی به بچه ها نمی کند، اما این آن چیزی نیست که این مطالعه خاص پیدا کرد. آن دسته از کودکانی که بیشتر از حد متوسط ​​زمان خود را صرف بازی های ویدیویی کردند، در واقع شاهد افزایش ضریب هوشی آنها در طی دو سال ۲٫۵ امتیاز بیشتر از میانگین بودند. تلویزیون و به نظر می‌رسید که زمان رسانه‌های اجتماعی هیچ تأثیری بر هوش نداشت.

“نتایج ما این ادعا را تایید می کند که تماشای صفحه عموماً توانایی های شناختی کودکان را مختل نمی کند و بازی کردن «تورکل کلینگبرگ، استاد دانشگاه اظهار داشت: بازی‌های ویدیویی واقعاً می‌توانند به تقویت هوش کمک کنند. علوم اعصاب شناختی در موسسه کارولینسکا

شاید از خرید پلی استیشن خودداری کنید

بنابراین آیا باید به خاطر این تحقیق برای بچه هایتان یک پلی استیشن بخرید (یا فقط از غر زدن روی آنها دست بردارید تا از پلی استیشنی که قبلاً دارید خارج شوید)؟ کارشناسان هشدار می دهند که اگرچه این مطالعه جالب است، اما تصویر پیچیده تر از تایید ساده بازی بیشتر برای کودکان در این گروه سنی است.

ابتدا، این مطالعه به هوش می‌پردازد، اما سایر معیارهای بهزیستی را بررسی نمی‌کند. ساعت‌ها جلوی بازی‌های ویدیویی می‌تواند به راحتی ضریب هوشی را به قیمت یک خواب خوب شبانه یا رابطه سالم‌تر با همسالان افزایش دهد. این تحقیق به سادگی نمی تواند بگوید. کلینگبرگ می‌گوید: «ما تأثیرات رفتار صفحه نمایش را بر فعالیت بدنی، خواب، تندرستی یا عملکرد مدرسه بررسی نکردیم، بنابراین نمی‌توانیم چیزی در مورد آن بگوییم».

دوم، کارشناسان تاکید می کنند که هر زمان که والدین در مورد سوال طاقت فرسای چقدر زمان صفحه نمایش خیلی زیاد است، آنها باید در نظر بگیرند که چه چیزی که زمان صفحه نمایش در حال شلوغی است. اگر فرزند شما به دلیل اعتیادش به بازی، لیگ کوچک را ترک کرد، وضعیت بسیار متفاوتی با زمانی است که او در طول دوره‌های مرده روزگارش دستش را به سمت تلفنش بردارد.

“این را بارها قبلاً گفته‌ام، اما تکرار آن احتمالاً بزرگترین مورد در مورد صفحه نمایش است. زمان به سادگی کاری است که یک فرد می‌تواند انجام دهد (بیشتر اینجا) “آیا بازی های ویدئویی خوب هستند یا بد؟” اقتصاددان و نویسنده کتاب فرزندپروری مبتنی بر داده شرکت خانواده امیلی اوستر در خبرنامه عالی ParentData او. (اگر شما علاقه مند هستید او سوالات روش شناختی جالبی را در مورد مطالعه مطرح می کند.)

خط پایانی برای اوستر، و از نظر کارشناسان دیگر، این است که والدین نباید به این مطالعه به عنوان پاسخی قطعی به سؤالات آزاردهنده خود در مورد زمان تماشای صفحه نگاه کنند. در واقع آن‌ها نباید انتظار داشته باشند که هر مطالعه‌ای پاسخ‌های قطعی ارائه کند. سوال خیلی پیچیده و شخصی است.

“بسیاری از این انتخاب‌ها باید با تکیه بر آنچه فکر می‌کنیم برای خانواده‌مان خوب است و صادقانه انجام دهیم. اوستر نتیجه می‌گیرد.

“اگر به نظر می رسد نوع خاصی از تماشای صفحه تأثیر مثبتی بر رفاه یک جوان دارد. ، والدین باید در این مورد باز و کنجکاو بمانند، دقیقاً به همان شکلی که متوجه می شوند تأثیر مضری از زمان خاصی روی صفحه نمایش بر روی فرزندشان وجود دارد.” روانپزشک کودک  Anish Dube به WebMD در رابطه با این مطالعه می گوید.

بنابراین این مطالعه را به عنوان دلیلی در نظر بگیرید که اگر بچه هایتان در ساعت چهارم زندگی خود هستند، دچار زانوهای تند نشوید. بازی های ویدیویی یک روز طولانی تابستانی هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد بازی‌های ویدیویی مغزشان را می‌پاشد (و آنها حتی ممکن است برای آنها مفید باشد). اما آن را به عنوان یک چک سفید تلقی نکنید تا دیگر هرگز به موضوع فکر نکنید. در حال حاضر، علم نمی تواند جایگزین عقل سلیم والدین در مورد بچه ها و تماشای صفحه نمایش شود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی