عمومی

هر آنچه درباره سئو محلی باید بدانید!

هر آنچه درباره سئو محلی باید بدانید!

در دنیای پر رقابت و متنوع امروزی، هر کسب وکاری که به دنبال موفقیت و رشد در فضای آنلاین است، قطعاً نیازمند استفاده از استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است. اما آیا تابه‌حال به فکر این افتاده‌اید که سئو محلی چیست و چه نقشی را در این میان ایفا می‌کند؟

در این مقاله دکتر ویز ما قصد داریم تا سری به دنیای پر رمز و راز سئو محلی بزنیم و در مورد این راهکار برای کسب‌وکارهای کوچک و زنجیره‌ای بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

Local search چیست؟

Local search یا لوکال سرچ، به‌عنوان یک استراتژی مهم در عصر دیجیتال، به کسب‌وکارهای اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند تا در محدوده مکانی خود و در جستجوهای مرتبط با آن مکان، در موتورهای جستجو رتبه‌بندی بهتری داشته باشند. در واقع هرگاه کاربران جستجویی مرتبط با محل جغرافیایی کسب‌وکار شما داشته باشند، وب‌سایت شما با رتبه بالاتری در نتایج جستجو ظاهر می‌شود.

امروزه سئو محلی نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد کسب‌وکارهای محلی و البته بهتر است بگوییم فروشگاه‌های فیزیکی دارد. اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید که مکان فیزیکی خاصی دارد، مثلاً صاحب یک فروشگاه مواد غذایی، رستوران، گل‌فروشی و یا هر نوع کسب‌وکاری که باید به مشتریان در محل بیزینس، خدماتی ارائه کنید، استفاده از Local SEO می‌تواند باعث جذب مشتریان بیشتر، افزایش فروش و ارتقای برندینگ شما در محله‌های مجاور و حتی شهرهای اطراف شود.

به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک کافی‌شاپ کوچک در شهرک غرب تهران دارید، با استفاده از سئو محلی می‌توانید در نتایج جستجوی «کافی‌شاپ شهرک غرب تهران» در رتبه‌بندی برتری قرار بگیرید و بیشترین ترافیک و مشتریان محلی را به خود جذب کنید.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر سئو محلی می‌پردازیم.

svg%3E - هر آنچه درباره سئو محلی باید بدانید!

 Local searcher کیست؟

کلمه «Local Searcher » یا «جستجوگر محلی» به یک نوع سیستم یا سرویس آنلاین اشاره دارد که به کاربران در جستجوی اطلاعات محلی و مکان‌های نزدیک به خود کمک می‌کند. به‌طورکلی، این نوع جستجوگرها به طور خاص برای یافتن و دسترسی به اطلاعات مرتبط با محله، شهر، منطقه یا مکان مشخصی طراحی شده‌اند.

Local Searcher ها معمولاً اطلاعاتی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، کافی‌شاپ‌ها، قنادی‌ها، گل‌فروشی‌ها، شهربازی‌ها و سایر مکان‌های عمومی را در نزدیکی مکان کاربر به او نشان می‌دهد. این سرویس‌ها معمولاً با استفاده از مکان‌یابی جغرافیایی و اطلاعات موقعیت جغرافیایی کاربر (گوگل‌مپ)، نتایج جستجو را به‌صورت سئو محلی در مکان‌های نزدیک کاربر ارائه می‌کنند.

بسیاری از سرویس‌های جستجوگر محلی، شامل نقشه‌های آنلاین، برنامه‌های نقشه‌یابی تلفن همراه و وب‌سایت‌های مربوط به لوکیشن یابی هستند. این سرویس‌ها اغلب امکاناتی مانند نمایش نقشه، مسیریابی، نظرات کاربران، امتیازدهی و سایر جزئیات مفید دیگر که در ارتباط با مکان‌های سرچ شده است را نشان می‌دهند.

پرکاربردترین مثال از یک Local Searcher، سرویس گوگل‌مپ (Google Maps) است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکان‌های مختلف را در نزدیکی خود جستجو کنند و اطلاعات دقیقی مانند آدرس، تلفن، ساعت کاری، نظرات کاربران و راهنمایی‌های مسیریابی را دریافت کنند.

Local map pack results چیست؟

در سئو محلی به « Local Map Pack results » ، بسته نتایج نقشه محلی یا پنجره نقشه می‌گویند. این اصطلاح به یک قسمت از صفحه نتایج جستجوی گوگل اشاره دارد که در آن نقشه‌ای به همراه برخی از مشاغل محلی که مرتبط با کلیدواژه جستجو شده است، نمایش داده می‌شود. نتایج نمایش‌داده‌شده در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند و در کنار نقشه، لیستی از کسب‌وکارها، اطلاعات تماس، نمرات و بررسی‌ها و سایر جزئیات مرتبط با هر کسب‌وکار درج شده است.

به طور مثال، وقتی شما در گوگل کلمه «رستوران ایتالیایی تهران» را سرچ می‌کنید، در نتایج جستجو گوگل، بالای صفحه نقشه‌ای از تهران نمایش داده می‌شود و در کنار آن، لیستی از رستوران‌های ایتالیایی معتبر در تهران به همراه اطلاعات مربوطه نمایش داده می‌شود. این لیست نشان می‌دهد که کدام رستوران‌ها در نزدیکی لوکیشن شما قرار دارند.

Local Map Pack به کاربران امکان دسترسی سریع به اطلاعات کسب‌وکارهای محلی و مکان‌های نزدیک به مکان فعلی فرد را می‌دهد. این نتایج معمولاً بر اساس مکان فیزیکی کاربر، تاریخچه جستجو و اطلاعات مکانی در گوگل‌مپ تعیین می‌شوند و باعث می‌شوند تا افراد با سرعت بیشتری و راحت‌تر به جستجوی مکان‌ها و کسب‌وکارهای محلی بپردازند.

گوگل در جستجوی محلی چگونه رتبه بندی می کند؟

الگوریتم‌های گوگل برای سئو محلی از چندین عامل کلیدی استفاده می‌کنند که تأثیر زیادی در رتبه‌بندی نتایج جستجوی محلی گوگل دارند:

  1. فاصله مکانی: در سئو محلی، الگوریتم‌های گوگل بررسی می‌کنند که آیا کسب‌وکار مرتبطی با کلمات کلیدی جستجو شده شما در آن موقعیت قرار دارند یا نه؟
  2. برندینگ: اعتبار و محبوبیت یک کسب‌وکار در بین کاربران و فضای آنلاین نیز یکی از معیارهای گوگل در جستجوی محلی محسوب می‌شود. این محبوبیت از نظرات کاربران، امتیازات، و لینک‌های خارجی به دست می‌آید.
  3. ارتباط سؤال کاربر: یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل به ارتباط سؤال کاربر به کسب‌وکارهای موجود در فضای آنلاین برمی‌گردد. به طور مثال اگر کاربری آرایشگاه زنانه در میدان ونک را سرچ کند، گوگل کسب‌وکارهایی که در ارتباط با آرایشگاه است را نشان می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که الگوریتم رتبه‌بندی گوگل معمولاً هر چند وقت یکبار و با گذر زمان تغییر می‌کند و فاکتورهای جدیدی به آن اضافه شود. گوگل معمولاً این تغییرات را برای بهبود نتایج جستجو، به‌روزرسانی می‌کند.

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

سئو محلی یا سئو لوکال (Local SEO) به مجموعه روش‌ها و استراتژی‌هایی که برای بهبود رتبه‌بندی و ظاهرشدن کسب‌وکارهای محلی در نتایج جستجوی گوگل (SERP) و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود، اطلاق می‌شود.

 هدف اصلی سئو محلی، افزایش دیده‌شدن و جذب مشتریان محلی در نزدیکی کسب‌وکار جستجو شده است. سئو محلی، قطعاً قدمی مهم برای دستیابی به موفقیت و رشد در بازار محلی است.

در ساله‌ای اخیر، باتوجه‌به رشد چشمگیر افراد از تلفن همراه و جستجوی محلی، استراتژی سئو محلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. به طور مثال، هنگامی که کاربران جستجویی را انجام می‌دهند، مثلاً «رستوران چینی در تهران»، نتایج جستجوی محلی گوگل، کسب‌وکارهایی را نمایش می‌دهد که مرتبط با جستجوی آنها است و در نزدیکی مکان کاربر قرار دارند.

 سئو محلی به شما کمک می‌کند تا در میان رقابت کسب‌وکارهای مشابه در منطقه خود برتری پیدا کنید و با جلب‌توجه کاربران محلی و افزایش دسترسی آن‌ها به خدمات و محصولات خود، رشد و توسعه قابل‌توجهی را تجربه کنید. با استفاده از روش‌های سئو محلی، شما می‌توانید به طور مستقیم با جامعه محلی ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

svg%3E - هر آنچه درباره سئو محلی باید بدانید!

چرا لوکال سئو مهم است؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، لوکال سئو یا سئو محلی اهمیت زیادی دارد. زیرا با بهبود رتبه‌بندی و ظاهرشدن در نتایج جستجوی محلی، کسب‌وکار شما به‌راحتی می‌تواند مشتریان نزدیک شما را جذب کند. زمانی که افراد به دنبال محصولات یا خدمات در نزدیکی مکان خود هستند، نتایج جستجوی محلی برای آنها اولویت بیشتری دارند و سئو محلی می‌تواند باعث افزایش ترافیک و فروش شود.

همچنین به علت رقابت زیاد بین کسب‌وکارهای محلی، قرارگرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی محلی به شما کمک می‌کند تا گوی سبقت را از رقبای محلی خود بربایید. زیرا سئو محلی بیشترین توجه مشتریان را به کسب‌وکار شما جلب می‌کند. ازآنجایی‌که، کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی محلی بالا قرار داشته باشد؛ احتمال استفاده از خدمات شما توسط مشتریان بیشتر می‌شود.

ظاهرشدن در نتایج جستجوی محلی، به کسب‌وکار شما اعتبار بیشتری می‌بخشد. قرارگرفتن در لینک اول در صفحه نتایج جستجو و نظرات مثبتِ مشتریان قبلی، به کاربران جدید این اطمینان را می‌دهد تا به کسب‌وکار شما بیشتر اعتماد کنند.

به‌طورکلی، لوکال سئو برای کسب‌وکارهای محلی و آنلاین بسیار اهمیت دارد، زیرا به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی برتر قرار بگیرید، مشتریان محلی بیشتری را جذب کنید، رقابت با کسب‌وکارهای محلی دیگر را بهبود دهید و ارتباط با افراد محلی در نزدیکی کسب‌وکارتان را افزایش دهید.

سئو محلی برای کدام کسب و کارها مهم تر است؟

به‌طورکلی، اگر بخواهید مشتریان بیشتری را از طریق جستجوی طبیعی (ارگانیک) در نزدیکی محل کسب‌وکارتان جذب کنید، سئو محلی بهترین روش است. در برخی از مشاغل، فاصله مکانی مانند رستوران‌ها، کلینیک‌ها، شرکت‌های خدماتی، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بیمارستان‌ها، کافی‌شاپ‌ها، آرایشگاه‌ها و غیره برای مشتریان اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین، قرارگرفتن در صدر نتایج جستجوی گوگل می‌تواند برای این مشاغل نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

به طور مثال، اگر شما یک فروشگاه فیزیکی برای فروش لبنیات سنتی دارید که محصولات خود را به مشتریان محلی عرضه می‌کنید، سئو محلی برای شما بهترین راهکار است. در واقع شما با بهینه‌سازی وب‌سایت و اطلاعات برای سئو محلی، می‌توانید بیشترین توجه مشتریان محلی را به خود جلب کنید و رقبای خود را در این بازار کنار بزنید.

همچنین نمونه دیگری از کاربرد سئو محلی برای رستوران‌ها و کافه‌ها است، زیرا افراد بیشتر به دنبال مکان‌هایی برای غذاخوردن هستند که در نزدیکی مکان زندگی و کارشان قرار دارند. با کمک سئو محلی، می‌توان مشتریان محلی زیادی را جذب این مکان‌ها کرده و بیشترین توجه را در مقایسه با رستوران‌ها و کافه‌های رقیب جلب کرد.

تفاوت سئو ارکانیگ و سئو لوکال چیست؟

سئو ارگانیک و سئو محلی دو روش کاملاً متفاوت در بهبود رتبه و جذب ترافیک در وب‌سایت‌ها هستند.

سئو ارگانیک به بهبود رتبه و جذب ترافیک ارگانیک در نتایج جستجوی عمومی (بدون درنظرگرفتن مکان جغرافیایی) می‌پردازد. هدف اصلی سئو ارگانیک، بهبود موقعیت وب‌سایت شما بر اساس کلمات کلیدی و محتوای مرتبط در نتایج موتورهای جستجویی مانند گوگل است. عواملی مانند محتوای خوب، استفاده از بک‌لینک‌ها و سرعت بارگیری صفحات وب، بهینه‌سازی تصاویر از جمله مسائلی هستند که در سئو ارگانیک در نظر گرفته می‌شوند.

درصورتی‌که در سئو محلی، بهبود رتبه و جذب ترافیک محلی در نتایج جستجو با مکان جغرافیایی ارتباط دارد. در واقع هدف اصلی سئو محلی، قرارگرفتن در صدر نتایج جستجوی محلی برای کسب‌وکارهایی است که خدمات و محصولات خود را به مشتریان محلی و نزدیک خودشان عرضه می‌کنند. به همین دلیل، بهینه‌سازی اطلاعات مکانی، استفاده از برچسب‌های محلی، درج نقشه‌ها و نظرات مشتریان محلی و اطلاعات تماس از جمله روش‌هایی است که در سئو محلی اهمیت زیادی دارند.

به‌خاطر داشته باشید که هر دو استراتژی سئو ارگانیک و سئو محلی از اهمیت بالایی برخوردارند، اما بسته به نوع بیزینس شما، ممکن است یکی از آنها مهم‌تر شود. اگر کسب‌وکار شما به‌صورت محلی مثلاً در شهر شیراز فعالیت می‌کند و به مشتریان شیرازی وابسته است، سئو محلی اولویت بالاتری خواهد داشت. اما اگر کسب‌وکار شما به سراسر کشور خدمت‌رسانی می‌کند و محدودیت مکانی ندارید، سئو ارگانیک می‌تواند اولویت بیشتری داشته باشد.

چگونه سئو محلی را بهبود دهیم؟

بدون شک، بهبود سئو محلی نیز مانند سئو ارگانیک نیاز به روش‌ها و یا راهکارهایی دارد. به طور مثال، به‌روزرسانی منظم وب‌سایت با افزودن محتوای جدید، اخبار محلی و اطلاعات مفید مرتبط با حرفه خود، به مشتریان و موتورهای جستجو نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما فعال و به‌روز است.

در ادامه به برخی از روش‌هایی یا بررسی یک چک ‌لیست افزایش بازدید سایت که می‌تواند باعث بهبود و ارتقای سئو محلی شوند، می‌پردازیم.

کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید

ثبت کسب و کار خوددر گوگل مپ (Google Map)، یکی از اقدامات اساسی برای سئو محلی است و تأثیر بسیار زیادی بر دیده‌شدن کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی دارد. در واقع، ثبت در Google Maps به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کسب و کار خود را مستقیماً در نتایج جستجوی محلی گوگل نمایش دهید.

از NAP در سایت استفاده کنید

NAP به معنای نام (Name)، آدرس (Address) و شماره تماس (Phone number) است. استفاده از NAP در سایت اهمیت بسیاری در سئو محلی دارد. زیرا استفاده صحیح از NAP در به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما را در نتایج سرچ محلی نمایش دهند و به کاربران کمک کنند تا به‌راحتی شما را پیدا کنند.

از اسکیمای میکروفرمت استفاده کنید

اسکیمای میکروفرمت یک فرمت ساختاریافته است که برای برجسته‌کردن و یا بهتر است بگوییم قابل‌فهم کردن اطلاعات موجود در سایت توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شود. با استفاده از اسکیمای میکروفرمت، می‌توانید اطلاعاتی مانند نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کار، نقشه موقعیت و سایر اطلاعات را به‌صورت ساختاریافته و قابل‌فهم برای موتورهای جستجو نشان دهید.

از نظرات محلی یا Reviews Local استفاده کنید

استفاده از نظرات محلی یا Reviews Local نشان‌دهنده رضایتمندی مشتریان از کسب‌وکار شما است، به همین دلیل تأثیر زیادی در جذب مشتریان جدید و افزایش رتبه‌بندی شما در نتایج جستجوی محلی دارد.

همچنین پاسخگویی به نظرات محلی می‌تواند اعتماد مشتریان را به کسب‌وکار شما افزایش دهد و در بهبود سئو محلی کمک زیادی کند.

لندینگ ها را بر اساس کلمات کلیدی محلی بهینه کنید.

بهینه‌سازی لندینگ‌ها بر اساس کلمات کلیدی محلی که شامل مواردی مانند سرچ کلمات کلیدی محلی، استفاده از کلمات کلیدی محلی در تایتل صفحه، استفاده از کلمات کلیدی محلی در متن لندینگ و غیره می‌شود، تأثیر زیادی در بهبود سئو محلی دارد.

لینک بیلدینگ لوکال انجام دهید

لینک بیلدینگ محلی به فرایند ساخت و ایجاد لینک‌های ورودی (backlink)از وب‌سایت‌ها و منابع محلی مرتبط با کسب‌وکار شما اشاره دارد. این لینک‌ها می‌توانند به بهبود سئو محلی و قابلیت دسترسی به حرفه شما در نتایج جستجوی محلی کمک کنند.

با ساختن لینک‌های محلی، شما به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهید که وب‌سایت شما در ارتباط با منطقه یا مکان خاصی است و می‌تواند برای کاربران محلی ارزشمند باشد

svg%3E - هر آنچه درباره سئو محلی باید بدانید!

نتیجه‌گیری

در آخر باید بگوییم، سئو محلی به شما کمک کند تا در محلی که فعالیت می‌کنید، دسترسی به مشتریان هدف خود را افزایش دهید. با استفاده از روش‌های سئو محلی، می‌توانید در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوید و رقابت‌پذیری خود را در بازار محلی تقویت کنید.

 از طریق افزایش و ارتباط با جامعه محلی، می‌توانید اعتماد مشتریان را به دست آورید و روابط محلی را تقویت کنید. استفاده از سئو محلی می‌تواند به شما فرصتی مناسب برای رشد و گسترش کسب‌وکارتان در محلی خاص فراهم کند.

اگر به دنبال مرکزی برای خدمات سئو سایت و مشاوره سئو به‌صورت حرفه‌ای هستید، به مجموعه دیجیتال مارکتینگ دکتر ویز مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۶۰۴۳۵۹۶-۰۲۱تماس بگیرید.

سؤالات متداول

۱- آیا سئو محلی تنها برای کسب‌وکارهای فیزیکی مناسب است؟

خیر، سئو محلی برای کسب‌وکارهای آنلاین که در یک شهر خدمت‌رسانی می‌کنند، نیز مناسب است.

۲- سئو محلی چه مزایایی دارد؟

استفاده از سئو محلی باعث افزایش دسترسی به مشتریان محلی، افزایش ترافیک وب‌سایت، رقابت‌ بهتر در بازار محلی، ایجاد اعتماد مشتریان و تقویت ارتباط محلی می‌شود.

۳ .چگونه می‌توان سئو محلی را انجام داد؟

شما می‌توانید برای سئو محلی از روش‌هایی مانند درج اطلاعات کسب‌وکار، بهینه‌سازی کلیدواژه‌های محلی، ایجاد پروفایل کسب‌وکار در سرویس‌های نقشه و مکان‌یابی، جمع‌آوری نظرات مشتریان و غیره استفاده کنید.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی