عمومی

یک ابزار 3 مرحله ای مبتنی بر مغز برای کمک به پایان دادن به فرسودگی شغلی

یک ابزار ۳ مرحله ای مبتنی بر مغز برای کمک به پایان دادن به فرسودگی شغلی

هندمی زندگی ما را به گونه ای تغییر داده است که هرگز تجربه نکرده ایم. با گذشت دو سال از آن، بسیاری از رهبران متوجه می شوند که تصمیم گیری های ساده به طور فزاینده ای دشوارتر شده است. ما خسته، غرق شده و بی انگیزه هستیم. به زبان ساده، بسیاری از ما در حال سوختن هستیم.

جهان پس از همه گیری با یافتن راه های جدیدی دست و پنجه نرم می کند. تقریبا همه چیز. و یافتن راهی ساده برای تصمیم گیری موثر در میان استرس و هرج و مرج زندگی پرمشغله ما از این قاعده مستثنی نیست.

در کتاب جدید او، انتخاب شادی، محقق، پیشگام و مبتکر تغییر رفتار پایدار، دکتر میشل سگار، فرآیند ذهنی جالبی را برای توضیح نحوه عملکرد مغز، به خصوص زمانی که در حال تقلب در تعهدات کاری با نیازهای دنیای واقعی هستیم، معرفی کرد. او توضیح می‌دهد: «میزان چیزهای غیرمنتظره‌ای که با آن‌ها مواجه می‌شویم، مستقیماً با تعداد نقش‌هایی که در زندگی روزانه‌مان در آن زندگی می‌کنیم، متناسب است. “اگر زندگی ما پراسترس است، سخت است و ما را به جهات مختلف فرامی خواند، اضافه بار شناختی فضا یا انرژی کمی برای تفکر روشن باقی می گذارد. این یک چیز است که فکر کنید باید بتوانید تصمیمات خوبی بگیرید، اما این چیز دیگری است که ابزاری داشته باشید که در واقع از روش تصمیم گیری موثر مغز شما پشتیبانی کند.”

POP! ابزار تصمیم گیری

سگار آن را POP می نامد! ابزار تصمیم‌گیری، که او برای کاهش سر و صدا طراحی کرد تا بتوانیم انتخاب‌های لحظه‌ای را که اغلب از آنها خواسته می‌شود استفاده کنیم. او می‌گوید که «این می‌تواند به دور زدن پیش‌فرض فرسودگی شغلی برای تفکر یا یا تفکر کمک کند و از انعطاف‌پذیری ذهنی که نوآوری و خلاقیت را تقویت می‌کند، پشتیبانی کند.»

POP! دارای سه مرحله آسان برای یادآوری است که مخفف مورد نیاز برای استفاده در لحظه یا انتخاب را ایجاد می کند:

۱٫ مکث

مکث کنید و یک نفس آهسته بکشید. سگار می گوید: «نشان داده شده است که تنفس آهسته فورا توانایی تمرکز ما را بهبود می بخشد. “این تفکر خودکار را مختل می کند و به ما امکان می دهد دنده ها را عوض کنیم، دوباره فوکوس کنیم و گزینه های واقعی را ببینیم که به بهترین وجه به ما خدمت می کنند – احتمالاً بیشتر از آنچه فکر می کردید.” فرسودگی شغلی به‌عنوان روشی برای جلوگیری از غرق شدن در فکر کردن یا فکر کردن است. اما این تفکر مبتنی بر کمال در واقع خلاقیت را خنثی می کند و مانع تصمیم گیری بهینه می شود.

۲٫ گزینه های خود را باز کنید و با احتمالات بازی کنید

هدف این مرحله فقط ایجاد ایده و در نظر گرفتن گزینه های خود است — خیر داوری. سگار توضیح می دهد: «کلمه کلیدی در اینجا تولید، نه ارزیابی است. “مغز ما از قبل برای این نوع تفکر انعطاف پذیر آماده شده است، ما فقط باید دریچه ها را باز کنیم و اجازه دهیم این ایده ها جریان پیدا کنند. ببینید چه چیزی دارید، خلاقیت خود را منعطف کنید و به خودتان اجازه دهید با احتمالاتی که به وجود می آید بازی کنید.” /p>

۳٫ گزینه ای را انتخاب کنید که با ارزش ها و اهداف شما همسو باشد

گزینه هایی را که به نظرتان رسید ارزیابی کنید. کدام یک با نیازهای واقعی شما امروز بهتر کار می کنند؟ کدامیک فقط برای فکر کردن شما را به دندان قروچه وادار می کنند؟ کدام یک باعث می‌شود کمی راحت‌تر نفس بکشید یا در مورد آینده‌تان هیجان زده شوید؟ سگار می گوید: «انتخاب «عالی» را رها کنید، انتخاب «باید» را رها کنید. “انتخاب شادی گزینه ناقص کاملی است که با ارزش‌ها و اولویت‌های شما همسو می‌شود و شما را راهنمایی می‌کند تا تصمیم درستی بگیرید که شما را در مسیر اهداف و نیازهای بزرگ‌ترتان نگه دارد.”

این ابزار ساده هرج و مرج را برطرف می کند و رهبران را دوباره مسئول تصمیم گیری خود می کند. سگار می‌افزاید: “در انجام این کار، ما به روی ایده‌های جدید و راه‌حل‌های خلاقانه باز می‌مانیم، و اطمینان حاصل می‌کنیم که به انتخاب‌هایی که ما را با اولویت‌های واقعی‌مان هماهنگ می‌کند، ادامه می‌دهیم.”

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc. com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی