عمومی

قیمت های مصرف کننده خوب است، اما تورم همچنان یک تجارت کوچک است نگرانی

قیمت های مصرف کننده خوب است، اما تورم همچنان یک تجارت کوچک است
نگرانی

قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه مارس کاهش یافت، اما گرما هنوز برای صاحبان کسب و کار، هنوز با قیمت های بالا و نااطمینانی اقتصادی.

شاخص قیمت مصرف کننده مارس< /a> بر اساس اداره آمار کار، ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این عدد حتی کمتر از ۵٫۲ درصد پیش‌بینی از نظرسنجی داوجونز از اقتصاددانان و نشان‌دهنده کوچک‌ترین افزایش سالانه قیمت‌های مصرف‌کننده از ماه مه ۲۰۲۱ است. این جدیدترین داده همچنین نشان‌دهنده افزایش ۰٫۱ درصدی عنوان ماهانه نسبت به ماه دیگر است که به کاهش نرخ رشد نسبت به فوریه ادامه می‌دهد ۰٫۴ درصد افزایش یافته است.

کاهش تقاضا برای غذا و انرژی باعث کاهش اخیر قیمت‌ها شد. شاخص غذا از ۹٫۵ درصد افزایش سالانه کاهش یافت. در ماه فوریه به ۸٫۵درصد افزایش در ماه مارس رسید. یلنا مالیف، اقتصاددان KPMG، معتقد است که شاخص انرژی در واقع ۶٫۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که تهاجم روسیه به اوکراین نقش زیادی در اعداد انرژی سال گذشته داشت. در همین حال، شاخص CPI اصلی،که قیمت مواد غذایی و گاز را کاهش می‌دهد، ۰٫۴ درصد در مقایسه با ۰٫۵ درصد افزایش در ماه فوریه، ۰٫۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و ۵٫۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. /p>

مایکل پولیس، اقتصاددان ارشد ولز فارگو، می گوید: «پیشرفت نشانه خوبی است، اما افزایشی است. بهتر است که تورم یکنواخت ثابت باشد تا مارپیچ رو به بالا. به گفته Pugliese، شاخص پناهگاه بزرگترین عامل این افزایش بود، اما همچنان در حال کاهش است. بر اساس این گزارش، شاخص هایی مانند بیمه وسایل نقلیه موتوری، کرایه های خطوط هوایی، اثاثیه منزل و عملیات، و وسایل نقلیه جدید نیز افزایش یافته است.

تورم همچنان مهمترین نگرانی برای کسب و کارهای کوچک است، اگرچه علائم نشان می دهد که ممکن است اندکی کاهش یابد. بر اساس گزارش جدید از فدراسیون ملی کسب و کارهای مستقل، ۲۴ درصد از صاحبان مشاغل کوچک، تورم را به عنوان مشکل اصلی کسب و کار خود رتبه بندی کردند، اما این تورم نسبت به ماه گذشته چهار امتیاز کاهش داشت. علاوه بر این، درصد خالص مالکانی که میانگین قیمت‌های فروش خود را افزایش داده‌اند به کمترین میزان از آوریل ۲۰۲۱ یعنی ۳۷ درصد رسیده است.

با وجود این، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو دوباره در ماه مه نرخ بهره را افزایش خواهد داد – اما می‌گویند که این گزارش حرکتی در جهت درست را نشان می‌دهد.

مالیف می‌گوید: «این تورم داغی نیست که سال گذشته داشتیم، اما همچنان به این معنی است که ما هنوز بالاتر از هدف فدرال رزرو هستیم. “این هنوز به این معنی است که کار برای انجام دادن وجود دارد.”

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی