عمومی

طراحی UX چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند کسب و کار؟

طراحی UX چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند
کسب و کار؟

طراحی تجربه کاربری (UX) اصطلاحی است که برای توصیف فرآیند افزایش رضایت کاربر با ایجاد محصولاتی که تجربیات مرتبط و معنی‌داری را ارائه می‌دهند. با بهبود دسترسی و قابلیت استفاده یک محصول، رضایت از تعامل با محصول افزایش می‌یابد.

طراحی UX چیست؟

چه یک وب‌سایت، نرم‌افزار یا هر محصولی برای یک محصول باشد. کاربر نهایی، هدف طراحی UX ایجاد یک تجربه لذت بخش و یکپارچه برای کاربر است.

طراحی تجربه کاربری (UX) یک رشته چند وجهی با هدف افزایش رضایت کاربر از طریق بهبود قابلیت استفاده، دسترسی و لذت حاصل از تعامل با یک محصول است.

طراحی UX بر کل تعاملات کاربران با یک محصول تمرکز می کند و هدف آن ارائه تجربیات مثبتی است که کاربران را به محصول یا برند وفادار نگه می دارد.

با یکپارچه‌سازی طراحی UX، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند به طور قابل توجهی نحوه درک و استفاده مشتریان از محصولات یا خدمات خود را بهبود بخشند و منجر به افزایش رضایت و وفاداری شوند.

چگونه طراحی UX می تواند به یک کسب و کار کوچک کمک کند؟

چنین تجربیات رضایت بخش و بدون اصطکاک برای کسب و کارهای کوچک مهم است، زیرا با ارائه دسترسی، قابلیت استفاده و تعامل لذت بخش با یک محصول، به افزایش رضایت مشتری کمک می کند. .

افزایش رضایت مشتری که ازطریق طراحی UX ایجاد می‌شود به این معنی است که کسب‌وکارهای کوچک به جذب و حفظ مشتریان، فروش تعداد بیشتری از محصولات و ماندن رقابتی‌تر و سودآورتر کمک می‌کنند.

انتظارات کاربران در مورد تجربه‌شان از محصولات در حال افزایش است. در نتیجه، برای حفظ رقابت، کسب‌وکارها باید طراحی UX را در محصولات خود پیاده‌سازی کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریانشان تجربه‌ای بی‌نظیر و لذت‌بخشی را دارند که انتظارش را داشتند.

svg%3E - طراحی UX چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند
کسب و کار؟

طراحی UX چگونه مشاغل کوچک را ارتقا می دهد

  • حفظ و وفاداری مشتری: طراحی UX نیازها و ترجیحات کاربران، ایجاد محصولاتی که نه تنها برای استفاده آسان هستند بلکه لذت بخش نیز هستند. این تمرکز بر رضایت کاربر به ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کند و تجارت مجدد را تشویق می‌کند.
  • تمایز در یک بازار شلوغ: در چشم انداز رقابتی امروز، داشتن محصولی که برجسته باشد بسیار مهم است. یک UX با طراحی خوب می‌تواند یک تمایز کلیدی باشد و محصول شما را در مقایسه با رقبا برای کاربران جذاب‌تر کند.
  • افزایش نرخ تبدیل: طراحی بصری و کاربرپسند می‌تواند کار را ساده‌تر کند. فرآیند تصمیم گیری برای کاربران، که منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود. خواه تکمیل خرید، ثبت نام در خبرنامه یا دانلود یک منبع باشد، یک طراحی UX خوب این اقدامات را به آسانی تسهیل می کند.
  • کاهش هزینه های توسعه: با گنجاندن زودهنگام طراحی UX در فرآیند توسعه، کسب‌وکارها می‌توانند مسائل مربوط به قابلیت استفاده را قبل از اینکه رفع آنها پرهزینه شود، شناسایی و حل کنند. این رویکرد فعالانه می‌تواند در درازمدت در زمان و منابع صرفه‌جویی کند.
  • درک بهتر از برند: محصولی که تجربه کاربری یکپارچه و لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد، به طور کلی بر برند منعکس می‌شود. این ادراک افزایش یافته می تواند مشتریان جدید را جذب کند و مشتریان فعلی را حفظ کند.
  • حلقه بازخورد برای بهبود مستمر: طراحی UX بر اهمیت بازخورد از کاربران واقعی تاکید می کند. این بازخورد برای بهبود مستمر بسیار ارزشمند است و تضمین می‌کند که محصول برای پاسخگویی به نیازهای متغیر کاربر تکامل می‌یابد.

UX و طراحی وب‌سایت

UX یکی از اجزای مهم طراحی وب‌سایت است، با کاربرانی که در هنگام مرور یک سایت، چه در رایانه شخصی، لپ تاپ یا تلفن همراه، انتظار سفری آسان، بدون درز و لذت بخش را دارند. یک UX ضعیف در وب‌سایت‌ها، مانند تأخیر در زمان بارگذاری، می‌تواند به سرعت منجر به دور شدن مشتری بالقوه از سایت شود.

نیل پاتل، یکی از بنیانگذاران Neil Patel Digital و تأثیرگذار پیشرو در بازاریابی دیجیتال، به اهمیت زمان بارگذاری وب سایت در تجربه کاربر اشاره می کند، با چیزی به کوتاهی یک ثانیه تاخیر در پاسخ به صفحه، که منجر به مرگ ۱۶ درصدی می شود. رضایت مشتری.

“زمان بارگذاری صفحه آشکارا بخش مهمی از تجربه کاربری هر وب سایتی است. و بسیاری از اوقات، ما اجازه می‌دهیم آن را تغییر دهیم تا طراحی زیبایی‌شناختی بهتر، عملکردهای جدید و جدید یا افزودن محتوای بیشتر به صفحات وب را داشته باشد. متأسفانه، بازدیدکنندگان وب سایت بیشتر از همه زنگ ها و سوت هایی که ما می خواهیم به وب سایت های خود اضافه کنیم، به سرعت اهمیت می دهند.

Frooition، متخصص در طراحی های حرفه ای eBay برای سایت های تجارت الکترونیک، با طراحی های UX در وب سایت ها آشنا است. اندرو پینر، مدیر توسعه کسب و کار در Frooition، به Small Business Trends گفت که چگونه این شرکت تمایل دارد از طرح های UX در پشت صحنه برای مشتریان خود استفاده کند و به بهترین UX برای اکثر مشتریان پایبند باشد، تنها کمی UX را بر اساس مشتری به مشتری تغییر می دهد. .

svg%3E - طراحی UX چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند
کسب و کار؟

< "UX ترکیبی از چارچوب و مکان یک وب سایت و همچنین فرآیند گزارش گیری و یادگیری از گزارش هایی است که دریافت می کنید. مانند شاسی و موتور یک ماشین است که با سرعت سنج ترکیب شده است. اندرو پینر به Small Business Trends گفت، بدون سرعت، چگونه می‌دانید که با موتور A در مقابل موتور B سریع‌تر سفر می‌کنید.

“ برای ما آزمایش و آزمایش می کنیم تا زمانی که «موتوری» را پیدا کنیم که برای اکثر خودروها کار می کند و سپس از همان شاسی و موتور برای اکثر مشتریانمان استفاده می کنیم. این همچنین هزینه را به ازای هر مشتری کاهش می‌دهد.”

اندرو پینر در توضیح اینکه چگونه UX به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند، گفت:

“UX بدون اصول صحیح UX برای کسب‌وکارهای کوچک حیاتی است. یک سایت تجارت الکترونیک عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

«چند چیزهایی وجود دارد که کاربران انتظار دارند ببینند، بدون این ویژگی‌ها، سایت‌ها احساس غریبگی می‌کنند و تجربه‌ای بد یا ناامیدکننده ایجاد می‌کنند. در طول ۵ سال گذشته شاهد کاهش تحمل برای UX بد بوده‌ایم، خریداران انتظار تجربه خوبی دارند و در عرض چند ثانیه تصمیم‌گیری برای خرید می‌کنند، اگر یافتن مسیریابی شما چند دقیقه طول بکشد، موفق نخواهید شد.

“کسب و کارهایی وجود دارند که با شکستن قراردادها موفق می شوند، اما این یک خط خوب است، به اسنپ چت فکر کنید، زمانی که برای اولین بار راه اندازی شد، UX کشیدن انگشت جدید، جدید بود و برای کاربرانی که می دانستند، شامل ایجاد کرد. اخیراً آن‌ها طرح‌بندی را تغییر دادند و داستان‌ها را به جای دیگری آوردند – این امر نتیجه معکوس داشت زیرا کاربران از آن متنفر بودند.

“UX مانند یک سرویس یا ابزار مفید است، تا زمانی که آنجا نباشد یا اشتباه نباشد متوجه آن نمی‌شوید. کاربران نباید UX خوب را متوجه شوند، اما خیلی سریع متوجه UX بد خواهند شد.

Ceros Originals، ارائه‌دهنده نرم‌افزار ایجاد محتوای تعاملی، نیاز به طراحی UX را تکرار می‌کند.

“تجربه کاربر بخشی از فرآیند طراحی است که شما در مورد آن چیزی نمی شنوید مگر اینکه مشکلی پیش بیاید. اما این چیزی است که باید بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی از مفاهیم اولیه تا محصول نهایی باشد،” Ceros Originals توصیه می کند.

اگر شما یک کسب‌وکار کوچک هستید که هنوز طراحی UX را در محصولات خود در نظر نگرفته‌اید، برای اطمینان از اینکه مشتری شما برند و محصولات شما را به دلایل درست به خاطر می‌آورد، هنوز دیر نیست که با در نظر گرفتن تجربه کاربری شروع به ساخت محصولات کنید.

<svg%3E - طراحی UX چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند
کسب و کار؟<اجرای طراحی UX در کسب و کار شما

  • کاربران خود را درک کنید: با تحقیق کامل برای درک نیازها، ترجیحات و رفتارهای کاربران هدف خود شروع کنید. سفرهای شخصی و کاربر می توانند ابزارهای مفیدی در این مرحله باشند.
  • طراحی و آزمایش تکراری: طراحی UX یک فرآیند تکراری طراحی، نمونه اولیه، آزمایش با کاربران واقعی، جمع آوری بازخورد، و اصلاح. برای بهبود مستمر تجربه کاربر، این چرخه را تکرار کنید.
  • دسترسی کلیدی است: مطمئن شوید که محصول شما برای افراد زیادی از جمله افراد دارای معلولیت در دسترس است. دسترسی باید از ابتدای فرآیند طراحی در نظر گرفته شود.
  • همکاری در بین تیم ها: طراحی UX موثر نیازمند همکاری بین طراحان، توسعه دهندگان، مدیران محصول و سایر ذینفعان است. ارتباطات و همکاری باز را تشویق کنید تا اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربر تمرکز اصلی در سراسر فرآیند توسعه محصول است.
  • ابزارها و منابع UX اهرمی: ابزارها و منابع متعددی برای کمک به UX در دسترس هستند. طراحی، از Wireframing و ابزارهای نمونه سازی تا پلت فرم های تست قابلیت استفاده. از این ابزارها برای ساده‌سازی فرآیند طراحی و جمع‌آوری بینش‌های عملی استفاده کنید.
  • تیم خود را آموزش دهید: درک اصول طراحی UX نباید تنها به طراحان محدود شود. به کل تیم خود در مورد اهمیت UX و نحوه تأثیر آن بر تجارت شما آموزش دهید. کارگاه‌ها و جلسات آموزشی می‌توانند راه‌های مؤثری برای گسترش آگاهی UX باشند.

افزایش رضایت کاربر از طراحی UX

طراحی تجربه کاربر (UX) جنبه‌ای حیاتی از محصول مدرن است. توسعه، تمرکز بر ایجاد تعاملات معنادار، در دسترس و لذت بخش. کسب و کارهای کوچک می توانند از ادغام اصول طراحی UX در محصولات و خدمات خود بسیار سود ببرند. به این صورت است:

  • افزایش رضایت مشتری: طراحی UX با هدف ارائه تجربیات یکپارچه و کاربرپسند، که رضایت مشتری را افزایش می‌دهد. مشتریان راضی بیشتر به برند شما وفادار می مانند.
  • افزایش فروش: تجربه کاربری مثبت می تواند منجر به افزایش فروش شود. وقتی مشتریان استفاده از محصولات یا خدمات شما را آسان و لذت بخش می دانند، احتمال خرید آنها بیشتر است.
  • مزیت رقابتی: با ادامه افزایش انتظارات کاربران، کسب و کارهایی که طراحی UX را در اولویت قرار می دهند. یک مزیت رقابتی بدست آورید ارائه تجربیات کاربر برتر شما را از رقبا متمایز می کند.
  • UX وب سایت: وب سایت ها اغلب اولین نقطه تماس با مشتریان هستند. اطمینان از یک وب سایت کاربرپسند با زمان بارگذاری سریع بسیار مهم است. وب‌سایت‌های کند می‌توانند منجر به خروج مشتریان و در نتیجه از دست دادن فروش شوند.
  • بینش‌های نیل پاتل: نیل پاتل بر اهمیت زمان بارگذاری وب‌سایت در تجربه کاربر تأکید می‌کند. یک ثانیه تاخیر در پاسخگویی صفحه می تواند منجر به کاهش ۱۶ درصدی در رضایت مشتری شود.
  • رویکرد Frooition: Frooition، متخصص طراحی eBay، اهمیت طراحی های UX سازگار را برجسته می کند. در بین مشتریان آنها UX را بر اساس آزمایش و گزارش اصلاح می‌کنند و ضمن کاهش هزینه‌ها، تجربه بهینه را برای اکثر کاربران تضمین می‌کنند.
  • برای کسب‌وکارهای کوچک حیاتی است: UX برای کسب‌وکارهای کوچک حیاتی است زیرا مستقیماً تأثیر می‌گذارد. عملکرد سایت تجارت الکترونیک کاربران انتظارات خاصی دارند و انحرافات می تواند باعث ناامیدی شود و مشتریان بالقوه را از خود دور کند.
  • بررسی انتظارات کاربر: کاربران انتظار دارند ویژگی های خاص و سهولت ناوبری. برآورده نشدن این انتظارات می‌تواند منجر به تجربه منفی و از دست دادن فروش شود.
  • مثال Snapchat: طراحی اولیه UX Snapchat، با کشیدن انگشت، جدید و جذاب برای کاربران بود. با این حال، تغییر چیدمان بر تجربه کاربر تأثیر منفی گذاشت و اهمیت حفظ یک UX خوب را برجسته کرد.
  • نامرئی و در عین حال بسیار مهم: UX خوب باید یکپارچه و تقریباً نامرئی باشد. کاربران ممکن است هنگامی که به خوبی انجام می شود متوجه آن نشوند، اما به سرعت متوجه کمبود آن می شوند.
  • توصیه Ceros Originals: تجربه کاربری باید بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی باشد. مفهوم به محصول نهایی نادیده گرفتن آن می تواند منجر به مشکلاتی شود که تنها زمانی متوجه می شوند که مشکلی پیش بیاید.
<.

< /thead>

– تغییرات طراحی UX اسنپ چت اهمیت حفظ یک تجربه کاربری خوب را برجسته می کند. تغییرات می تواند بر تعامل کاربر تأثیر بگذارد.

جنبه مزایا و بینش
مشتری تقویت شده رضایت – طراحی UX با هدف ارائه تجربیات یکپارچه و کاربرپسند، منجر به رضایت بیشتر مشتری و وفاداری به برند می شود.
افزایش فروش – تجربیات مثبت کاربر باعث جذابیت بیشتر محصولات و خدمات می شود و در نتیجه افزایش فروش.
مزیت رقابتی – اولویت‌بندی طراحی UX با ارائه تجربیات کاربر برتر در مقایسه با رقبا، مزیت رقابتی به کسب‌وکارها می‌دهد.
وب سایت UX – یک وب سایت کاربرپسند با زمان بارگذاری سریع بسیار مهم است، زیرا وب سایت های کند می توانند مشتریان بالقوه را از خود دور کنند و بر فروش تأثیر بگذارند.
بینش های نیل پاتل – نیل پاتل بر اهمیت زمان بارگذاری وب سایت تأکید می کند. حتی یک ثانیه تاخیر می تواند منجر به کاهش ۱۶ درصدی در رضایت مشتری شود.
رویکرد Frooition – Frooition از طراحی های UX سازگار بر اساس آزمایش و گزارش برای بهینه سازی تجربیات کاربر و کاهش هزینه ها حمایت می کند.
برای کسب و کارهای کوچک حیاتی است – UX برای کسب و کارهای کوچک ضروری است، به ویژه در الکترونیک -تجارت، زیرا مستقیماً بر عملکرد سایت تأثیر می گذارد. برآورده نشدن انتظارات کاربر می تواند منجر به از دست دادن فروش شود.
برآوردن انتظارات کاربر
– کاربران انتظارات خاصی برای ویژگی ها و سهولت پیمایش دارند. ناتوانی در برآورده کردن این انتظارات می تواند منجر به تجربیات منفی کاربر شود.
مثال Snapchat
نامرئی و در عین حال حیاتی – UX خوب باید یکپارچه و تقریباً نامرئی باشد و کاربران فقط در صورت کمبود آن متوجه آن شوند.
توصیه های Ceros Originals – تجربه کاربری باید در کل فرآیند طراحی ادغام شود تا از مشکلاتی که تنها زمانی که مشکلی پیش می آید قابل توجه باشد جلوگیری شود. .

svg%3E - طراحی UX چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند
کسب و کار؟

<نتیجه گیری

در چشم انداز دیجیتال امروزی، طراحی تجربه کاربری (UX) به عنوان سنگ بنای موفقیت کسب و کارها، صرف نظر از اندازه آنها، می باشد. این هنر ایجاد تعاملات معنادار، در دسترس و لذت بخش است که تأثیری ماندگار بر روی کاربران می گذارد. این سفر در دنیای طراحی UX، بینش‌هایی را نشان می‌دهد که می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی بر کسب‌وکارهای کوچک تأثیر بگذارند:

قدرت رضایت: طراحی UX در هسته‌اش افزایش رضایت کاربر است. کسب‌وکارهای کوچکی که این اصل را در اولویت قرار می‌دهند، پتانسیل تقویت وفاداری و حفظ مشتری را باز می‌کنند و اطمینان می‌دهند که نام تجاری آن‌ها در ذهن مصرف‌کنندگان باقی می‌ماند.

رشد سوخت‌رسان: اثر موجی مثبت تجربه کاربر تا پایان کار گسترش می یابد. این امر با افزایش فروش باعث رشد می شود، زیرا کاربران تمایل بیشتری به درگیر شدن با محصولات و خدماتی دارند که بصری، استفاده آسان و واقعاً لذت بخش است.

مزیت رقابتی: در یک دوره زمانی. در جایی که انتظارات کاربر به طور مداوم بالا می رود، مشاغلی که طراحی UX را پذیرفته اند مزیت رقابتی متمایز را به دست می آورند. آنها با ارائه مداوم تجربیات برتر کاربر، خود را در یک بازار شلوغ متمایز می کنند.

ارتباط حیاتی وب سایت: وب سایت ها اغلب به عنوان نقطه تماس اولیه با مشتریان عمل می کنند. در اینجا، اهمیت طراحی کاربرپسند و زمان بارگذاری سریع را نمی توان اغراق کرد. یک وب‌سایت کند می‌تواند مشتریان بالقوه را سریع‌تر از بارگیری‌اش دور کند.

نیاز به سرعت: بینش نیل پاتل بر اهمیت زمان بارگذاری وب‌سایت تأکید می‌کند. حتی یک ثانیه تاخیر در پاسخگویی صفحه می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در رضایت مشتری شود. سرعت مهم است.

یک چارچوب منسجم: شرکت‌هایی مانند Frooition قدرت سازگاری در طراحی UX را نشان می‌دهند. آن‌ها طرح‌های خود را بر اساس آزمایش‌ها و گزارش‌های دقیق اصلاح می‌کنند و از تجربه بهینه برای اکثریت و در عین حال کنترل هزینه‌ها اطمینان حاصل می‌کنند.

برای کسب‌وکارهای کوچک حیاتی است: برای کسب‌وکارهای کوچک، UX مناسب نیست. یک لوکس اما یک ضرورت این به طور مستقیم بر عملکرد سایت های تجارت الکترونیک تأثیر می گذارد. برآورده کردن انتظارات کاربر و اجتناب از انحرافات کلید موفقیت است.

درس Snapchat: سفر Snapchat تعادل خوب در طراحی UX را برجسته می کند. در حالی که تازگی می تواند جذاب باشد، تغییرات ناگهانی می تواند منجر به واکنش کاربران شود. حفظ یک UX خوب یک تعهد مداوم است.

تعالی نامرئی: UX خوب باید تقریباً نامرئی باشد و به طور یکپارچه در سفر کاربر بافته شود. کاربران ممکن است وقتی به خوبی اجرا می شود متوجه آن نشوند، اما به سرعت کمبود یا نقص آن را تشخیص می دهند.

<ضرورت طراحی: Ceros Originals به ما یادآوری می کند که تجربه کاربر باید بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی باشد، از اولین مفاهیم تا محصول نهایی. نادیده گرفتن آن می‌تواند منجر به مشکلاتی شود که فقط زمانی ظاهر می‌شوند که مشکلی پیش بیاید.

تلفیق اصول طراحی UX در توسعه محصول یک لوکس نیست. این یک ضرورت استراتژیک است. نحوه درک، استفاده و به خاطر سپردن محصولات توسط کاربران را شکل می دهد. در عصری که تجربه مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است، مشاغلی که طراحی UX را در اولویت قرار می دهند، برای موفقیت پایدار آماده هستند. همانطور که UX Planet به درستی اشاره می کند، این فقط به نحوه درک ما از آن نیست. این در مورد نحوه استفاده ما و نحوه به خاطر سپردن آن است.

< td class="column-1">ارتباط حیاتی وب سایت
اطلاعات آماری تاثیر بر کسب و کارهای کوچک
قدرت رضایت افزایش وفاداری و حفظ مشتری
سوخت رشد افزایش فروش و درآمد
مزیت رقابتی در یک بازار شلوغ متمایز شوید
بهبود عملکرد وب سایت، کاهش نرخ پرش
نیاز به سرعت زمان بارگذاری سریع تر، رضایت بیشتر مشتری
یک چارچوب منسجم بهبود طراحی مقرون به صرفه< /td>
برای کسب و کارهای کوچک حیاتی است برای موفقیت تجارت الکترونیک، برآورده کردن انتظارات کاربر ضروری است
درس اسنپ چت تعادل نوآوری با انتظارات کاربر
تعالی نامرئی تجربه های کاربر یکپارچه
ضرورت طراحی ادغام UX در کل فرآیند طراحی

به عنوان یادداشت های UX Planet:

“تجربه کاربر به این بستگی دارد که چگونه آن را درک می کنیم، چگونه از آن استفاده می کنیم و چگونه آن را به خاطر می آوریم.”

عکس از طریق Shutterstock


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی