خبر

هفته سبز بورس، سرخ تمام شد

هفته سبز بورس، سرخ تمام شد

اقتصاد۲۴– بورس تهران امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱‍۴۰۱ برخلاف روز‌های اخیر با افت شاخص کل و سرخ شدن تابلو‌های بازار مواجه شد. شاخص کل با افت حدود ده هزار واحدی معاملات را به اتمام رساند.

افت ۹ هزار و ۷۳۷ هزار واحدی شاخص کل باعث شد رقم یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی روی تابلو‌های بورس تهران رقم بخورد. شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۰.۲۳ درصده مواجه شده و در محدوده ۴۲۸ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

دلیل سرخی تابلو‌ها چه بود؟

به باور اغلب تحلیلگران و فعالان با سابقه بازار، روند بورس تهران به گونه‌ای است که از سازوکار طبیعی خود خارج شده و عملا قابلیت پیش‌بینی‌پذیری را از دست داده است. این در حالی است که بسیاری از اهالی بازار سرمایه با توجه به اخبار نسبتا مثبت و امیدوار کننده‌ای که پیرامون برجام منتشر شده، انتظار وضعیت بهتری را داشتند.


بیشتر بخوانید: مهم‌ترین مساله بورس، دلار است!


اما سرخی یکدست تابلو‌های تالار شیشه‌ای باعث شد تا بار دیگر فعالان بازار سرمایه نسبت به تحلیل کارشناسان تردید بیشتری پیدا کنند. با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی داغ شدن تئوری دستکاری بازار به وضوح قابل مشاهده است. تعداد زیادی از کاربران بورسی در فضای مجازی بر این باورند که بازار به دلیل دستکاری‌های گاه و بی‌گاه دولت، از روند طبیعی خود خارج شده است. از همین رو بسیاری از تحلیلگران بورسی نیز امکان ارائه تحلیل دقیق از وضعیت بازار را بسیار دشوارتر از شرایط معمول می‌دانند.

البته اتفاقاتی که در بازار ارز نیز در حال رخ دادن است باعث ایجاد جوی هیجانی در بورس شد. به نحوی که برخی از فعالان، سیگنال کنترل قیمت دلار را از بازار ارز دریافت کردند. این پیام که به بازار سهام نیز مخابره شد می‌تواند به عنوان یکی از دلایل سرخ شدن تابلو‌های بورس باشد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی