خبر

احیای ۱۱۲ واحد راکد در استان سمنان | نقدینگی صنایع از طریق تسهیلات تامین می شود

احیای ۱۱۲ واحد راکد در استان سمنان | نقدینگی صنایع از طریق
تسهیلات تامین می شود

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه درآخرین نشست رفع موانع تولید استان سمنان مشکلات دو واحد تولیدی مورد بررسی و خوشبختانه تصمیمات خوبی برای این واحد ها گرفته شد، تاکید کرد: نشست رفع موانع تولید در استان سمنان به صورت هفتگی برگزار می شود.

وی درباره مشکلات این واحد های تولیدی و صنعتی، افزود: یک مورد تمدید مهلت قرارداد با شهرک صنعتی استان سمنان و یک مورد نیز پرداخت تسهیلات از تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه ویژه توسعه کسب و کار و اشتغال در کارگروه رونق تولید مطرح و مصوب شد تا مشکل این واحدها نیز حل شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه کارگروه رونق تولید استان همچنین در ارتباط با رفع مشکل یک واحد تولیدی دیگر به نتیجه رسید که می بایست بحث کارشناسی به لحاظ زیست محیطی برای این واحد مجدداً انجام شود، ابراز کرد: پرونده این واحد به کارگروه زیست محیطی ستاد رونق تولید استان ارجاع شد تا نظر نهایی داده و بعد از آن نسبت به حل مشکل واحد اقدام شود.

هاشمی با بیان اینکه جلوگیری از آلایندگی واحد های تولیدی و حفظ محیط زیست برای ما بسیار مهم است، ابراز کرد: مشکلاتی که در زمینه تسهیلات بانکی قابل حل است در کارگروه رونق تولید مصوب و به بانک ها ارجاع می شود و مشکلاتی که در ارتباط با دیگر ارگان ها مانند مالیات، تامین اجتماعی و گاز و برق و … است نیز به همین شکل تسهیل می شود اما در حوزه زیست محیطی با حساسیت بسیاری پرونده ها را بررسی می کنیم.

جلسات احیای واحدهای راکد و رفع موانع تولید در ۲۲ ماه اخیر به صورت مکرر و مستمر برگزار شده است

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست از جمله اولویت های ما است، گفت: واحد های صنعتی باید به این موضوع عنایت و توجه کافی را داشته باشند.

استاندار سمنان همچنین در ادامه به احیای صنایع راکد در استان به مثابه یک دستاورد مهم دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: جلسات احیای واحدهای راکد و رفع موانع تولید در ۲۲ ماه اخیر به صورت مکرر و مستمر برگزار و مشکلات و موانع تولید در استان بررسی می شود

هاشمی با بیان اینکه به همت مسئولان و عزم صنعتگران خوشبختانه در دولت سیزدهم ۱۱۲ واحد صنعتی ۱۰۰ درصد راکد به چرخه تولید بازگشته است، گفت: اشتغال تثبیت شده این واحد ها برای ما بسیار اهمیت داشته و مورد مسرت است.

وی درباره مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی واحد های تولیدی در کارگروه رونق تولید استان سمنان افزود: مشکلات بعضاً نقدینگی هستند که از طریق تسهیلات پرداخت می شود اما مشکلات دیگری مانند مالیات و بدهی گاز و برق و … نیز مطرح می شود که تلاش داریم با همراهی ارگان ها راهکار موثری پیدا کنیم.

استاندار سمنان گفت: برخی واحد ها نیز مشکلاتی در زمینه تامین اجتماعی و بیمه کارگری و … دارند، ابراز داشت: تلاش داریم با حضور مسئولان ذی ربط به این مشکلات نیز بپرداریم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی