خبر

سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ارزان شد

سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ارزان شد

360030 159 - سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ارزان شد

اقتصاد۲۴– نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه هفته‌ای که گذشت جرو نادرترین هفته‌ها برای بازار ارز، سکه و طلا بوده، از کاهش یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در آخرین معامالات پایانی هفته خبر داد که در نتیجه مدیریت بانک مرکزی با ابلاغ اطلاعیه واگذاری ارز‌های صادراتی در روز یکشنبه حاصل شد.

محمد کشتی‌آرای گفت، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت، از جمله هفته‌های نادر برای قیمت طلا، سکه و ارز بود که بالاترین سطح قیمت‌ها را تجربه کرد. این در حالی است که قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرده بود. از روز یکشنبه (۲۲ خرداد) به دنبال انتشار و ابلاغ اطلاعیه بانک مرکزی در رابطه با واگذاری ارز‌های صادراتی توسط صرافی‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی سبب شد نرخ ارز که به شدت روند صعودی به خود گرفته بود با کاهش همراه شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: دلار که تا کانال ۳۳ هزار تومان افزایش پیدار کرده بود، پس از اطلاعیه بانک مرکزی در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه مجددا با روند کاهشی همراه شد.

ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا…

وی خاطر نشان کرد: براین اساس در مجموع و بطور کلی در این هفته، سیر نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا وجود داشت؛ بطوریکه در آخرین معاملات روز پنجشنبه، هر قطعه سکه طرح قدیم، هفته را با ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به پایان رساند و ۷۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی را تجربه کرد. سکه طرح جدید نیز که تا ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بالا رفته بود، روز گذشته در آخرین معاملات به ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان نسبت به اوج خود و ۷۰۰ هزار تومان به نسبت ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است.


بیشتر بخوانید: قیمت سکه و قیمت طلا امروز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ + جدول


عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم سکه در آخرین معاملات روز پنجشنبه هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد که نسبت به ابتدای هفته ۶۵۰ هزار تومان کاهش داشت. ربع سکه در پایان هفته پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته ۴۵۰ هزار تومان ارزان‌تر بود و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر، در آخرین معاملات سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید. روز گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۸۳۲ دلار بود که بطور متوسط ۳۹ دلار به نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت طلا در بازار گفت: قیمت هر مثقال طلا آب شده با ۲۸۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات روز گذشته به شش میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۸۵ هزار تومان کاهش به ازای هر گرم در پایان هفته یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان دادوستد شد.

حباب سکه از ۱.۷ میلیون تومان به ۱.۱ میلیون کوچک شد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: حباب سکه نیز در آخرین معاملات هفته، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. این در حالیست که در اواسط هفته باتوجه به افزایش قیمت‌ها، حباب سکه تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود. در مجموع می‌توان گفت اقدام به‌موقع بانک مرکزی و کنترل نرخ ارز سبب شد که روند صعودی نرخ ارز و قیمت سکه و طلا متوقف و کاهشی شود.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی