عمومی

ایلان ماسک در تلاش برای حل سخت ترین مشکل جهان نادیده گرفتن یک چیز مهم است

ایلان ماسک در تلاش برای حل سخت ترین مشکل جهان
نادیده گرفتن یک چیز مهم است

الون ماسک، خودخوانده “مطلق بیان آزاد”، در تلاش است تویتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کنید. در پشت این صحنه، قانون خدمات دیجیتال (DSA)، که قول می دهد محتوا، تبلیغات و فرآیندهای الگوریتمی را در پلتفرم هایی مانند توییتر ماسک تنظیم کند.

شکاف روزافزونی در بینش رهبران قدرتمند برای آینده جامعه و تجارت وجود دارد.

از یک طرف، ما مدیران عامل فناوری را داریم که از نفوذ اجتماعی و مالی خود برای اهداف پوچ (از ارزهای دیجیتال) استفاده می کنند. سقوط بازارها به خاطر تویت های ماسک ، به کنترل ماهیت زاکربرگ که چگونه ما دوست داریم برای نشان دادن احساسات آنلاین –و چند میلیاردر به فضا؟).

از سوی دیگر، ما دولت‌هایی را داریم که برای تنظیم عواقب چند مرد ثروتمند که از مدل درآمد تبلیغاتی حمایت می‌کنند و متعهد می‌شوند در تلاش هستند. سهامداران برای بازده سه ماهه این همان چیزی است که DSA امیدوار است با رفتار (سو) آنلاین انجام دهد.

جالب است که تنش بین «آزادی بیان» ماسک و سانسور DSA تفاوت‌های بسیار انسانی را در طرح روان‌شناختی نویسندگانشان آشکار می‌کند. وزیر دیجیتال فرانسه توئیت کرد که DSA بدون “regard” توییتر اعمال خواهد شد. ایدئولوژی صاحب آن” — اما تنش همچنان باقی است.

ماسک چه عوامل روانی را نادیده می گیرد؟

اول، فرهنگ‌های فردگرا و جمع‌گرا تفاسیر متفاوتی از حریم خصوصی دارند

جهان‌بینی فرهنگی ماسک یک دیدگاه فردگرایانه است و طرفدار استقلال است. ، منحصر به فرد بودن و حقوق فردی اتحادیه اروپا — خود مجموعه ای از کشورها — شبیه یک فرهنگ جمعی است که هماهنگی گروهی را بر منافع فردی ترجیح می دهد.

تحقیق نشان می‌دهد که فرهنگ‌های جمع‌گرا درجه بالاتری از اجتناب از عدم قطعیت دارند، بیشتر با خطرات حریم خصوصی سازگار هستند، و به برخوردهای قابل کنترل در رسانه های اجتماعی اهمیت بیشتری می دهند. زنگ بزنید؟

دوم، همه چیز در مورد مدیریت روابط است

ما ذاتاً با نیاز به تعلق داشتن. این بدان معناست که ما انگیزه ای اساسی برای پذیرفته شدن در روابط با دیگران داریم. طبق تئوری مدیریت استطاعت، این انگیزه یک انگیزه استراتژیک است که ما را به مشارکت سوق می‌دهد. با دیگران به گونه ای که اهداف ما را تسهیل می کند.

از آنجایی که فرهنگ ماسک با فرهنگ اتحادیه اروپا متفاوت است، آنها اساساً اهداف رابطه متفاوتی دارند. در واقع، محققان یک نمایه ارزش اروپایی متمایز ایجاد کرده اند که به نفع افقی است. ، روابط مبتنی بر هماهنگی-برابری طلبی (در مقابل بافت عمودی و سلسله مراتبی فرهنگ هایی مانند ماسک، جایی که نابرابری های اجتماعی بیشتر قابل تحمل است).

این از نظر عملی به چه معناست؟ DSA تنظیم روابط افقی آشکار است. هدف آن قرار دادن بازیگران در شرایط برابر برای محافظت از جمع است. دیدگاه ماسک از دموکراسی دیدگاهی است که به آنچه هر فرد برای گفتن دارد اهمیت و اولویت می دهد. تنش‌های بین این دو دیدگاه زمانی کاهش می‌یابد که موضوع از طریق دریچه اولویت‌های رابطه درک شود.

سوم، در یک جامعه الگوریتمی، آزادی گفتار حتی معنی دارد؟

طبق نظریه رفتار برنامه ریزی شده، ما جهان را از طریق پیوند فکر-عمل هدایت می کنیم که درجه ای از کنترل بر اعمال ما را در نظر می گیرد.

آزادی بیان زیر این چتر قرار دارد. شما از درون به چیزی اعتقاد دارید و به طریقی آن را به اشتراک می گذارید. حالا تصور کنید که در صفحه «برای شما» TikTok خود هستید. ویدیوهایی توسط سازندگانی به شما نشان داده می‌شود که آنها را دنبال نمی‌کنید، اما براساس انتخاب‌های قبلی‌تان، الگوریتم فکر می‌کند که آنها را دوست خواهید داشت. به هر حال شما منفعلانه تماشا می کنید. آیا این بی عملی اعمال آزادی بیان است؟ آیا افزایش نظارت بر فرآیند الگوریتمی (همانطور که DSA متعهد شده است) تهدیدی برای این آزادی بیان است؟

ورود جامعه الگوریتمی پیوند فکر-عملی که بر رفتار ما IRL حاکم است را کمرنگ کرده است. علاوه بر حساسیت فرهنگی به انگیزه‌های رابطه، یک بررسی بسیار ظریف‌تر، شاید حتی فلسفی، پیوند فکر-عمل باید انجام شود تا بتوانیم ارزش‌های آفلاین خود را در دنیای آنلاین خود بارگیری کنیم.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی