LexisNexis: تقلب در وام دادن به مشاغل کوچک در حال افزایش است
LexisNexis: تقلب در وام دادن به مشاغل کوچک در حال افزایش است
LexisNexis® Risk Solutions منتشر کرده است. آخرین مطالعه تقلب در وامدهی کسبوکارهای کوچک و متوسط (SMB) که افزایش قابل توجهی را در تقلب در وامدهی SMB در سال گذشته نشان میدهد. بر اساس این نظرسنجی، وام دهندگان، از جمله بانک های کوچکتر، اتحادیه های اعتباری، و فین تک ها، برای تشدید بیشتر سطوح تقلب در سال آینده آماده می شوند.
این مطالعه نشان داد که ۸۴٪ از پاسخ دهندگان افزایش تقلب در وام های SMB را مشاهده کردند، با میانگین افزایش سالانه ۱۴٫۵٪ از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲٫ این افزایش قابل توجه به شدت در تضاد است. با افزایش ۶٫۹٪ ثبت شده در سال قبل.
شایع ترین انواع کلاهبرداری شامل اعتبارنامه های تجاری جعلی و هویت های جعلی مصرف کننده/مالک است. با این حال، وام دهندگان همچنین روند رو به رشد تجارت قانونی و کلاهبرداری هویت مصنوعی را گزارش کردند، که چالشهای مهمی را برای کاهش مؤثر ایجاد میکند.
موج فزاینده کلاهبرداری به عوامل متعددی نسبت داده میشود، از جمله تلاشهای ناکافی برای مهار تقلب در وامدهی SMB، عدم قطعیت های اقتصادی، و این تصور که SMB ها اهداف نرم تری نسبت به مصرف کنندگان و تراکنش های کانال آنلاین/موبایل هستند.
یافته های کلیدی در مورد وام های SMB تقلب
زیانهای کلاهبرداری SMB: زیانهای کلاهبرداری وامدهی SMB میتواند تا ۱۵٪ از کل ضررهای مؤسسات مورد بررسی را تشکیل دهد. تقریباً ۱۹ درصد از زیان های تقلب در وام های SMB به افزایش تراکنش های دیجیتالی پس از همه گیری مرتبط است. میانگین ضررهای ناشی از تقلب در وامهای SMB به عنوان درصدی از درآمدهای سالانه، بالاتر از سطوح قبل از همهگیری (۵٫۵٪ در کل) باقی میماند و فین تکها بیشترین هزینههای کلاهبرداری را متحمل میشوند.
Remote. ریسکهای کانال: بیش از نیمی از درخواستهای وامدهی از شرکتهای کوچک و متوسط از طریق کانالهای راه دور (آنلاین/موبایل) ارسال میشوند و نسبت مشابهی از ضررهای تقلب به این کانالها نسبت داده میشود. در بازار پس از همهگیری، بیشتر وامدهندگان استراتژیهای خود را برای شناسایی و کاهش تقلب در وامدهی SMB در تراکنشهای آنلاین و تلفن همراه تغییر دادهاند که شامل سرمایهگذاری در آموزش، افزایش کارکنان، و معرفی فناوری تشخیص تقلب مانند مکانیابی جغرافیایی و بیومتریک رفتاری است. تمرکز بر پیشگیری از کلاهبرداری: وام دهندگان SMB سرمایه گذاری بیشتر در پیشگیری از تقلب را پیش بینی می کنند. برخی در حال راه اندازی طرح های ویژه پیشگیری از کلاهبرداری هستند و هزینه بیشتری را برای راه حل های فروشنده برای مهار کلاهبرداری وام دهی SMB هزینه می کنند. با این حال، استفاده از هویت دیجیتال و راه حلهای پیشرفته تأیید تراکنش به دلیل موانعی مانند کمبود زمان برای آموزش کارکنان، اولویتهای بودجه رقابتی و هزینههای راهحل، محدود است.
تام هانت، مدیر استراتژی ریسک کسبوکار در LexisNexis Risk Solutions، گفت: “این مطالعه نشان می دهد که وام دهندگان با استفاده از یک رویکرد چند لایه ضد کلاهبرداری که اقدامات پیشگیری از تقلب را با عملیات کانال دیجیتال ادغام می کند، می توانند در شناسایی و کاهش زودهنگام تقلب و هزینه های آن موثرتر باشند.”
توصیههایی برای جلوگیری از تقلب در وامهای SMB
ارزیابی هویت دیجیتال: سازمانها باید فراتر از فرآیندهای دستی و فناوریهای محدود حرکت کنند تا صحت افراد و افراد را تأیید کنند. نرخ چالش، بررسی های دستی و هزینه ها را کاهش دهید.
رویکرد راه حل چند لایه: قوی> یک رویکرد راه حل واحد کافی نیست. یک دفاع احراز هویت چندلایه و قوی باید شامل پلتفرمی باشد که دادههای رویداد بلادرنگ، سیگنالهای شخص ثالث، و اطلاعات بین کانالی جهانی را در خود جای دهد.
محافظت نقطه پایانی:< /em> نقطه افتتاح حساب جدید، جایی که کلاهبرداران می توانند خود را مستقر کنند، باید با استفاده از فناوری هایی که مشتریان را شناسایی می کند، نقطه دسترسی آنها را تعیین می کند و آنها را از کلاهبرداران و ربات های مخرب متمایز می کند، ایمن شود.
این مطالعه بر نیاز فوری وام دهندگان SMB به ارزیابی مجدد استراتژی های ضد کلاهبرداری خود و سرمایه گذاری در راه حل های چند لایه برای محافظت از خود و مشتریان خود در برابر افزایش تهدیدات کلاهبرداری تاکید می کند.
آخرین سرفصل ها را از Small Business Trends دریافت کنید. . ما را در اخبار Google دنبال کنید.
تصویر: $