عمومی

فیلم How You Want: Mimetic Desire and Success را در فیلم The شبکه اجتماعی’

فیلم How You Want: Mimetic Desire and Success را در فیلم The
شبکه اجتماعی’

دوست داشته باشید یا نه، مارک زاکربرگ مدتی است که بخش بزرگی از زندگی تقریباً همه افراد را تشکیل می دهد. فقط منطقی است که او قرار بود در پادکست ما ظاهر شود. خوشبختانه، او از طریق یک فیلم برنده جایزه ظاهر می شود و نه یک کوکی ردیابی یا بشقاب پرنده.

به کنار شوخی‌ها، من واقعاً برای مقابله با شبکه اجتماعی در این هفته هیجان‌زده هستم. آرون سورکین غول صفحه و صحنه آن را نوشت، دیوید فینچر تکرار نشدنی آن را کارگردانی کرد، و به همان خوبی بود که انتظار دارید فیلمی با آن شجره نامه باشد.

همان‌طور که پیداست، این فیلم چیزهای زیادی در مورد چیزهایی که در اینجا به آن علاقه‌مندیم به ما یاد می‌دهد – موفقیت در زندگی، شغل و پیشرفت شخصی از همه نوع. به فیلم SUCCESS خوش آمدید Rewind، تنها پادکستی که در مورد فیلم های زاکربرگ صحبت می کند و نه خود مرد. بیایید این کار را انجام دهیم.

میل تقلیدی یک آینه دو طرفه است.

اکثر ما تا به حال این فیلم را دیده‌ایم، اما طرح اصلی داستان در اینجا آمده است: ما شاهد شکل‌گیری فیس‌بوک و دعوای حقوقی ناشی از آن هستیم. در طول راه، بینش تخیلی زیادی در مورد زاکربرگ و اینکه چرا او ممکن است اینگونه باشد به دست می آوریم.

فراموش نکنید: سورکین این فیلم را نوشته است، بنابراین عمیق خواهد شد. درست از دروازه، با مفهومی فلسفی به نام میل تقلیدی مواجه می شویم. کتاب‌های فلسفی کاملی در مورد این مفهوم واحد وجود دارد، و من توصیه می‌کنم بیشتر در مورد این موضوع مطالعه کنید، اما ایده اصلی اینجاست: نظریه میل تقلیدی این است که هیچ‌کس نمی‌داند چه می‌خواهد، آنها فقط آنچه را که فکر می‌کنند می‌خواهند مدل می‌کنند. آنها می بینند که دیگران دارند.

فیلم با زاکربرگ جوان (جسی آیزنبرگ) شروع می شود که با دوست دخترش در یک بار صحبت می کند. او نمی داند چه می خواهد، اما می داند که می خواهد کسی باشد. و او دیگ جوشان ناامنی است. او بی‌پایان درباره نحوه پیشرفت، و دوست دخترش، تا حدودی اذیت شده، می گوید که او فقط باید روی بهترین کسی که می تواند باشد بحث فقط به هم می‌پیوندد، و او در همان لحظه از او جدا می‌شود.

زاکربرگ در گیرودار نبردی با میل تقلیدی بود، و این از او بهتر شد. در نتیجه رابطه خود را از دست داد. این به خاطر اولین یادگاری فیلم SUCCESS ما برای این هفته است: میل تقلیدی یک آینه دو طرفه است—شما یا خود را در آینه می بینید یا فردی را که از آن طرف نگاه می کند. آن شخص پنهان همان کسی است که شما در واقع از آنچه می خواهید الگوبرداری کرده اید.

نکته این است: همه میل تقلیدی را تجربه می کنند. ممکن است زشت باشد، اما همه ما از آن عبور می کنیم. ما باید یاد بگیریم که هر دو طرف آینه دو طرفه را ببینیم تا این احساس را در خود بشناسیم، با آن کنار بیاییم و از تبدیل شدن آن به یک مشکل جلوگیری کنیم.

سیستم های بیمار به بزهای قربانی نیاز دارند.

بیشتر طرح این فیلم حول محور یکی از بنیانگذاران فیس بوک ادواردو ساورین (اندرو گارفیلد) است، از جمله تلاش های آشکار زاکربرگ برای بیرون راندن او از تجارت و شکایتی که در پی آن به وجود می آید. ما می‌بینیم که بنیان‌گذار Napster و پسر بد سیلیکون ولی، شان پارکر (با بازی متقاعدکننده‌ای توسط جاستین تیمبرلیک) وارد می‌شود و به زاکربرگ می‌گوید که برای پیشروی باید یک آدم تند باشد.

و پسر، آیا زاکربرگ به او گوش می دهد؟ این امر شکل‌گیری یک سیستم کاملاً رقابتی را آغاز می‌کند که در نهایت Saverin را به عنوان قربانی انتخاب می‌کند. همیشه قرار بود کسی باشد، و این به خاطر دومین یادگاری SUCCESS Movie Memento™ ما برای این فیلم است: سیستم‌های بیمار به بزهای قربانی نیاز دارند.

ما جزئیاتی را در طرح مربوط به ساورین دریافت می کنیم که نشان می دهد او در واقع فقط بهترین نسخه از خودش—برعکس کاری که زاکربرگ انجام می دهد. Saverin با اعداد و ارقام خوب است و می خواهد به دوستش کمک کند، بنابراین او شرکت را تأسیس می کند، در آن سرمایه گذاری می کند و به اداره آن کمک می کند. او در آن نیست که فقط به نقطه عطف بعدی بر روی تردمیل میل تقلیدی برسد. او فقط کاری را انجام می دهد که در آن خوب است.

این چیزی است که او را به عنوان یک بزغاله قرار می دهد. سیستمی که زاکربرگ حول فیس بوک ایجاد می کند بیمار است – این سیستمی است که می گوید شما باید بهترین باشید و برای اینکه بهترین باشید باید مردم را شکست دهید. Saverin آن بازی را انجام نمی دهد، اما با این وجود قربانی آن می شود.

همه ما هنگام ساختن چه چیزی می توانیم از این بیاموزیم شغل و زندگی ما؟ چند چیز: وقتی سیستم‌های بیمار را می‌سازیم، کسی صدمه می‌بیند، و اگر گرفتار یک سیستم بیمار شویم، ممکن است خودمان قربانی شویم.

همانطور که می خواهید تماشا کنید.

چه چیزی می خواهید الف>؟ اگر بتوانید به این سوال با وضوح پاسخ دهید، از بسیاری از همتایان خود بسیار جلوتر هستید. در شبکه اجتماعی، زاکربرگ را می بینیم که واقعاً نمی داند چه می خواهد. ظاهراً او می خواهد شرکتش موفق شود. اما موفقیت فیس بوک تقریباً هرگز زیر سؤال نمی رود – فقط موفقیتی که زاکربرگ می بینیم توخالی است.

این به این دلیل است که او آنطور که می خواهد تماشا نمی کند. اگر به سومین یادگاری SUCCESS Movie Memento™ این هفته ما گوش می داد بهتر می دانست: هر طور می خواهید تماشا کنید.

منظورم این است که شما باید چیزها را با وضوح بخواهید الف> و هدف. آرزوی موفقیت به خاطر آن یا به این دلیل که دیدید شخص دیگری آن را به گونه‌ای تجربه می‌کند که اکنون می‌خواهید کاملاً شما را به چرخ همستر میل تقلیدی بازگردانید. موفقیت بعدی به اندازه کافی دنیای شما را باز می کند تا هدف جدیدی را در افق خود قرار دهید – تا جایی که هرگز به جایی که می خواهید ختم نمی شوید زیرا نمی خواهید جایی واقعی باشید.

ما می‌بینیم که زاکربرگ در نهایت از آزمایش‌هایی که با آن روبه‌رو است پیروز می‌شود، اما فیلم را در مورد ارسال درخواست دوستی برای دوست دختر سابقش در فیس‌بوک به پایان می‌رسانیم. او بارها و بارها صفحه را تازه می کند تا ببیند آیا او پذیرفته است یا خیر. آیا موفقیت است؟ ما نمی‌دانیم، اما می‌توانیم به‌طور منطقی مطمئن باشیم که زاکربرگ در آن لحظه خوشحال یا رضایت‌بخش نیست، علی‌رغم مسیر موفقیت‌آمیزی که به وضوح در پیش گرفته است. اخلاق این داستان؟ این کار را با خودتان انجام ندهید.

این برای فیلم SUCCESS Rewind است، دوستان. می‌خواهم از شما تشکر کنم که این سفر را با من داشتید، و اگرچه هر هفته همدیگر را برای نقد فیلم انگیزشی نمی‌بینیم، امیدوارم آنچه را که با هم آموخته‌ایم در تجربیات سینمایی و تجربیات سال‌های زندگی‌تان به کار ببرید. به آینده بسیار موفق شما شما را در اطراف می بینم.

Trendsetters Leaderboard 728 x 90 - فیلم How You Want: Mimetic Desire and Success را در فیلم The
شبکه اجتماعی'

الکس استیونز نقد رسانه انگیزشی را اختراع کرد و هر هفته در SUCCESS Movie Rewind این ژانر را دوباره اختراع کرد. الکس همچنین یک وکیل، مشاور خلاق و هنرمند است، گاهی اوقات به یکباره. الکس با خانواده اش در دالاس، تگزاس زندگی می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی