عمومی

بزرگترین تغییر آیفون 14 پرو بهترین طراحی اپل است ویژگی همیشه

بزرگترین تغییر آیفون ۱۴ پرو بهترین طراحی اپل است
ویژگی همیشه

ما با بریدگی آیفون به اندازه کافی طولانی است اکنون که سخت است به یاد بیاورید که چقدر جنجالی بودالف> زمانی که برای اولین بار در آیفون X ظاهر شد. با نگاهی به گذشته سخت است استدلال کنیم که این پیشرفت بزرگی نسبت به حاشیه های غول پیکر (به طور نسبی) نسبت به آیفون ۸ و مدل های قبلی نبوده است، اما افراد اصلاً آن را دوست نداشتم.

اما اکنون، اکثر مردم حتی متوجه آن نمی‌شوند. نه تنها این، بلکه بریدگی به یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌های طراحی آیفون فعلی تبدیل شده است. اپل حتی آن را به جدیدترین مک بوک ها اضافه کرد.

شاید بزرگ‌ترین ضربه در برابر ناچ این باشد که تقریباً همه سازندگان دستگاه‌های اندرویدی به سمت طراحی “هول پانچ” حرکت کرده‌اند. دوربین سلفی، یا دارای دوربین را به زیر نمایشگر منتقل کرد. اپل در چند سال گذشته آن را کوچکتر کرده است، اما نتوانسته است آن را رها کند.

با iPhone 14 Pro، با این حال، اپل در نهایت در حال کنار گذاشتن بریدگی است. به جای آن چیزی است که شرکت آن را “جزیره پویا” می نامد، که – همانطور که کارا سویشر در کنفرانس کد عصر چهارشنبه به تیم کوک گفت – شبیه نوعی نمایش تلویزیونی واقعیت است. این یک نام عجیب و غریب برای چیزی است که من فکر می کنم ممکن است بهترین ویژگی طراحی آیفون اپل باشد.

می دانم که این ادعایی جسورانه است و رقابت زیادی در بالای این لیست وجود دارد. نسخه اصلی  “swipe to unlock” مطمئناً یکی از مبتکرانه ترین عناصر طراحی نرم افزار بود. در بخش سخت افزاری، دکمه هوم (که بعداً حسگر TouchID را اضافه کرد) یکی دیگر از نمونه های طراحی عالی بود. قسمت کوچک قرص‌شکل را در بالای آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس در لیست قرار دهید.

شایان ذکر است که شاید شگفت انگیزترین چیز در مورد طراحی جدید این باشد که اصلاً بحث برانگیز نیست. من این فرصت را داشتم که آن را شخصاً در قسمت عملی اپل بعد از رویداد آیفون ببینم. برداشت من مطابق با چیزی است که تقریباً از همه افراد با یک نظر دیده و شنیده ام – به طرز شگفت انگیزی به خوبی طراحی شده است.

- بزرگترین تغییر آیفون 14 پرو بهترین طراحی اپل است
ویژگی همیشه

فقط این نیست که سطح صفحه نمایش را که برای چیزهایی غیر از پیکسل استفاده می شود، کاهش می دهد، بلکه روشی که از آن منطقه استفاده می کند. معاون رابط انسانی اپل چگونه آن را توصیف می کند: 

هدف ما طراحی فضایی بود که به طور واضح و پیوسته هشدارها و فعالیت های پس زمینه را به شیوه ای غنی و لذت بخش نشان می دهد. نتیجه یک روش کاملاً جدید و شهودی برای تعامل با iPhone است – راهی که واقعاً مرز بین سخت افزار و نرم افزار را محو می کند.

با دیدن شخصاً، فکر می‌کنم لذت‌بخش کلمه مناسبی برای توصیف نحوه رفتار جزیره است. اگر Pixar فیلمی بسازد که در آن دستگاه‌های اپل شخصیت‌ها باشند، این همان شکلی است که تصور می‌کنم آیفون ظاهر و رفتار می‌کند. جزیره پویا جایی است که احساسات و بیان شخصیت ها نشان داده می شود. فکر کنید Cars با Inside Out ملاقات می‌کند، اما در عوض با تلفن‌های هوشمند انسان‌نما.

اما، عملکردی نیز دارد. اپل در نحوه ارائه انواع مختلف هشدارها و اطلاعات تجدید نظر کرده است و آن را به گونه ای انجام داده است که بتوانید با آن تعامل داشته باشید. در حال حاضر آن اعلان‌ها از بالا ظاهر می‌شوند، اما اگر روی آنها ضربه بزنید، شما را از کاری که انجام می‌دهید دور می‌کند و وارد یک برنامه می‌شود.

- بزرگترین تغییر آیفون 14 پرو بهترین طراحی اپل است
ویژگی همیشه

اکنون، می‌توانید با هر چیزی که در آن فضا است، تعامل داشته باشید، بدون اینکه کاری را که انجام می‌دهید ترک کنید. برای مثال می‌توانید موسیقی خود را بدون ترک برنامه پیام‌رسانی کنترل کنید. یا، اگر به ایمیل پاسخ می دهید، همچنان می توانید امتیاز تیم ورزشی مورد علاقه خود را ببینید.

“ما داریم این فضای جدید را به گونه‌ای طراحی کرد که بسیار سازگار باشد تا بتواند با استفاده از انیمیشن‌ها و انتقال‌های منحصربه‌فرد به اشکال مختلف گسترش یابد.» “وقتی یک هشدار دریافت می کنید، جزیره پویا گسترش می یابد تا به شما اطلاع دهد.”

من واقعاً دوست دارم که اپل چگونه به این طراحی متمایل شده و آن را به چیزی سرگرم کننده، بازیگوش و مفید تبدیل کرده است. این یکی از چیزهایی است که مردم در طول تاریخ در مورد اپل دوست داشته‌اند – اینکه اپل خودش را خیلی جدی نمی‌گیرد و به نظر می‌رسد برای خوشحال کردن مشتریان تلاش می‌کند. این ممکن است بهترین مثال از همه باشد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی