خبر

جهان در مسیر تولید فولاد سبز؛ افزایش سهم ۵۰درصدی استفاده از قراضه در صنعت فولاد هند تا سال ۲۰۴۷

جهان در مسیر تولید فولاد سبز؛ افزایش سهم ۵۰درصدی استفاده از
قراضه در صنعت فولاد هند تا سال ۲۰۴۷

بازار؛ گروه صنعت: در حالی که بازیافت آهن قراضه برای محیط زیست مفید است، این امر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، آلودگی هوا و آب و سایر اثرات زیست محیطی کمک می‌کند. بازیافت آهن قراضه می‌ تواند به کاهش نیاز به استخراج سنگ آهن از معادن کمک کند. به خصوص اینکه استخراج سنگ آهن یک فرآیند پرهزینه و آلاینده است.

حرکت صنعت جهانی فولاد به سمت سبز شدن با افزایش استفاده از ضایعات

به این ترتیب یکی از راهکارهای کشورها برای کاهش آلاینده‌ها در تولید فولاد، استفاده از ضایعات و قراضه است. در واقع افزایش مصرف قراضه نشانگر آن است که صنعت فولاد جهانی سعی دارد جهت بهبود وضعیت زیست محیطی خود به سمت سبز شدن حرکت کند.

این در شرایطی است که طبق جدیدا گزارشی که «استیل رادار» منتشر کرده است، کشور هند هدف خود را برای افزایش نسبت قراضه مورد استفاده در تولید فولاد به ۵۰ درصد تا سال ۲۰۴۷ تعیین کرده است. این بدان معناست که تا سال ۲۰۴۷، هند در نظر دارد نیمی از مواد مورد استفاده در تولید فولاد از منابع بازیافتی یا قراضه تهیه شود تا منابع جدید.

در این گزارش آمده است، «جیوتیرادیتیا سیندیا» یکی از مقامات وزارت صنعت هند، در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی بازیافت مواد در کلکته، چشم ‌انداز وزارت هند برای سال ۲۰۴۷ را مورد بحث قرار داد که هدف آن این است که ۵۰ درصد تولید فولاد از قراضه و ۵۰ درصد باقی‌ مانده از سنگ آهن باشد.

هند سالانه ۵ میلیون تن ضایعات وارد می کند

او تاکید کرد: استفاده از قراضه در تولید فولاد آلایندگی کمتری دارد و با طرح فولاد سبز همسو است. این تغییر در تولید و استفاده ۵۰ درصدی از ضایعات در صنعت وفاد می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا ۲۵ درصد کاهش دهد و استفاده از منابع طبیعی را کاهش دهد.

این مقام هندی همچنین بر اهمیت مراکز بازیافت ضایعات سازگار با محیط زیست خاطرنشان کرد که این کشور در حال حاضر حدود ۲۵ میلیون تن قراضه تولید می کند و در آینده به این میزان نیز نیاز خواهد داشت.

او همچنین با اذعان به چالش‌ های موجود در صنعت فولاد خاطرنشان کرد: استفاده از قراضه می‌ تواند برخی از اثرات منفی آن را کاهش دهد. علاوه بر این، هند با وجود تولید ۲۵ میلیون تن در داخل، حدود ۵ میلیون تن قراضه وارد می کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی