خبر

علت صدای بلند جاروبرقی چیست؟

علت صدای بلند جاروبرقی چیست؟

به گزارش بازار، جاروبرقی های مدرن، با وجود کیفیت  بالای ساخت، در حین کار در معرض نقص هستند. ممکن است شدت مکش آنها کاهش یا افزایش داشته ، بوی سوختگی از دستگاه منتشر شود و یا سر و صدای زیادی از جاروبرقی  بگوش رسد .اگر یک جاروبرقی خانگی به طور ناگهانی با صدای بسیار آزاردهنده کار کند، این یک نقص جدی است که باید فورا عیب یابی و تعمیر شود.

علل معمول صدای بلند جاروبرقی

قبل از اینکه دلایل بالقوه را لیست کنیم، ابتدا باید بدانید جاروبرقی شما چند سال در حال کار است؟
 از آنجایی که جاروبرقی ها با افزایش سن پر سر و صداتر می شوند، باید در نظر داشت که استفاده زیاد از جاروبرقی به طور اجتناب ناپذیری باعث سایش قطعات متحرک آن می شود و باعث ایجاد لرزش، سروصدای زیاد و حتی از دست دادن قدرت مکش اولیه آن می شود.
در هنگام مواجه شدن با این مشکل ابتدا سعی کنید منبع صدا را پیدا کنید.  ممکن است رفع آن آسان باشد. دستگاه را خاموش کنید تا ببینید آیا علت آن چیزی است که در داخل دستگاه گیر کرده است یا خیر. سعی کنید سایر ملحقات دستگاه را نیز بررسی کنید، زیرا یاتاقان های شکسته درون دستگاه نیز می تواند باعث ایجاد صدا شود. اگر سن و فرسودگی را به عنوان دلیلی برای چنین صدایی رد می کنید، در اینجا دلایل احتمالی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

کثیفی فیلترهای جاروبرقی 

 اگر جاروبرقی شما به طور ناگهانی بسیار پر سر و صدا شده است، فیلترهای آن را بررسی کنید زیرا ممکن است کثیف باشند. وقتی فیلترهای جاروبرقی بیش از حد کثیف می‌شوند، می‌تواند سر و صدای بیشتری ایجاد کند زیرا برای ایجاد مکش بیش از حد کار می‌کند. اگر فیلتر جاروبرقی کثیف است، احتمالاً جاروبرقی نیز به درستی مکش نمی کند.
برای رفع این مشکل، به سادگی فیلترها را از جاروبرقی خود خارج کرده، گرد و غبار و زباله های چسبیده به آن را پاک کرده و با آب داغ بشویید.  فیلترها را پس از خشک شدن دوباره نصب کنید و یا بطور کامل آنها را تعویض کنید. پس از این کار جاروبرقی شما باید در سطح صدای عادی خود کار کند. اگر جاروبرقی شما بیش از سه سال از عمر آن می گذرد و برای اولین بار است که وضعیت فیلترهای آن را بررسی می کنید، آنها را تعویض کنید.

گرفتگی و انسداد لوله های جاروبرقی 

 معمولاً گرفتگی و انسداد باعث ایجاد سر و صدای زیادی از جاروبرقی می شود. به عنوان مثال، ممکن است جسمی مانند دکمه، سکه یا اسباب بازی کوچک را با جاروبرقی ، جارو بکشید. گیر کردن این اجسام در لوله جاروبرقی باعث می شود جاروبرقی بیش از حد کار کند و در صورت عدم مداخله سریع به موتور آسیب برسد.
بررسی کنید که آیا انسداد یا گرفتگی در لوله های جاروبرقی وجود دارد یا خیر. اگر یکی پیدا کردید، آن را با دست بردارید. اگر گرفتگی لوله زیاد است، سعی کنید آن را با میل بافتنی یا چوب خارج کنید. اگر گرفتگی جدی است، جاروبرقی را به سرویس فنی ببرید.

یک جسم در داخل دستگاه به دام افتاده است 

 اگر جاروبرقی شما صدای تق تق می دهد، ممکن است یکی از این دو مورد باشد. چیزی روی برس یا چیزی در مخزن گیر کرده است. برای بررسی برس تنها کاری که باید انجام دهید این است که جارو برقی را از برق بکشید. آن را برگردانید یا در موقعیتی قرار دهید که بتوانید پایین آن را ببینید و از نزدیک آن را بررسی کنید. گاهی اوقات اشیایی مانند زیپ، سکه، کاغذ یا هر چیز دیگری ممکن است گرفتار شوند. اگر برس تمیز است یا مقصر سر و صدا نیست، پس احتمالا از مخزن یا کیسه دستگاه است آن را خالی کنید زیرا ممکن است یک سکه یا گیره کاغذ و.. را مکیده باشد.
با جزئیات بررسی کنید که هر دو قطعه در شرایط مناسبی قرار دارند و هیچ جسم خارجی داخل آن گیر نکرده است.  برس دستگاه  را به صورت بصری بررسی کنید و با احتیاط مخزن جاروبرقی خود را خالی کنید. در صورت لزوم جسم داخل را خارج کنید.

پروانه جاروبرقی خراب است یا در وضعیت نامناسبی قرار دارد 

ممکن است پروانه موتور جاروبرقی شما خراب شده و باعث کارکرد غیر معمول آن شود . وقتی کثیفی و زباله از طریق موتور جاروبرقی عبور می کند، می تواند در پروانه انباشته شده و باعث تحت تأثیر قرار گرفتن آن شود.
اگر پروانه در جاروبرقی خراب است، باید تعویض شود.  در این مورد خاص، توصیه می برای رفع مشکل از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

قطعات متحرک یا موتور جاروبرقی فاقد روغن برای روانکاری هستند 

 اگر صدای جیر جیر یا صدای بسیار بلندی از جاروبرقی می شنوید، ممکن است از موتور جاروبرقی شما باشد.  روغن موجود در موتور ممکن است ناکافی باشد و در نتیجه تماس فلز با فلز ایجاد شود.  سایش ناشی از این تماس معمولاً باعث ایجاد تغییر شکل و شکاف در قسمت های موتور جاروبرقی شده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری می کند.
اگر این مورد است می‌توانید آن را به یک تعمیرگاه جاروبرقی ببرید، جایی که همه اجزای آن را باز کرده و روغن کاری می‌کنند.
سامان سرویس ، تعمیرگاه جاروبرقی در مشهد ، نمایندگی تعمیر جاروبرقی ال جی در مشهد و نمایندگی جاروبرقی سامسونگ در مشهد است که خدمات سرویس و تعمیرات جاروبرقی را در مشهد ارائه می دهد. ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸  
www.samanserviceco.com

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی