خبر

احیا و مرمت خانه تاریخی «هروی» گرگان با کاربری گردشگری

احیا و مرمت خانه تاریخی «هروی» گرگان با کاربری
گردشگری

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری اظهار کرد: خانه تاریخی هروی یکی از مجموعه‌های بزرگ باقی‌مانده در محله دباغان شهر تاریخی استرآباد(گرگان) است که در حال حاضر یکی از حیاط‌های قاجاری آن‌ که دارای بنای یک طبقه ایوان‌دار است در حال مرمت و احیا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در حال احیا و مرمت است.

وی افزود: از این حجم سرمایه‌گذاری مبلغ هفت میلیارد ریال تسهیلات پرداختی به سرمایه‌گذار و ۳۳ میلیارد ریال آورده متقاضی در خرید ملک و مرمت بنا است. این بنا پس از اجرا و بهره‌برداری به‌عنوان واحد اقامتی با ایجاد اشتغال برای بیش از سه نفر به‌ صورت مستقیم به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کند.

ساوری بیان کرد: در سال‌های اخیر بناهای بسیاری در محدوده شهر تاریخی استرآباد در حوزه خدمات گردشگری با کاربری‌های اقامتی، پذیرایی، فرهنگی، صنایع‌دستی و تفریحی به بهره‌برداری رسید که می‌تواند علاوه بر احیای شهر تاریخی استرآباد به‌عنوان هویت شهر گرگان زمین توسعه گردشگری را در مرکز استان گلستان فراهم کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی