عمومیمقالات

این احساس روده را دنبال کنید: 4 نشانه که با یک ماده سمی روبرو هستید مشتری

این احساس روده را دنبال کنید: ۴ نشانه که با یک ماده سمی روبرو هستید
مشتری

چند سال پیش، مارسیا لیتون ترنر، نویسنده ارواح، برای اولین بار با یک مشتری بالقوه ملاقات کرد. جلسه به خوبی پیش رفت – مشتری ایده روشنی برای کتاب داشت و ترنر فکر کرد که ممکن است مناسب باشد. او جلسه دومی را برنامه ریزی کرد تا درباره کتاب با جزئیات بیشتر صحبت کند.

او می‌گوید: «در آن جلسه بود که من تصور کاملاً متفاوتی از این مشتری داشتم.

در جلسه، که همکار مشتری نیز حضور داشت، ترنر از او سوالی پرسید.

او به یاد می آورد: «همکار زن شروع به پاسخ دادن کرد و او با عصبانیت حرفش را قطع کرد. “این کاملا بی ادبانه بود و من از آن شوکه شدم.”

در آن زمان، ترنر می دانست او دیگر نمی خواست با مشتری کار کند.

نحوه تشخیص مشتری سمی

بر خلاف موقعیت ترنر، همیشه تشخیص یک مشتری سمی بلافاصله آسان نیست. یک صاحب کسب و کار ممکن است قبل از اینکه متوجه شود مشتری مناسب نیست، قراردادی را با مشتری امضا کند. یا ممکن است برخلاف احساس اولیه خود عمل کرده باشند، با یک مشتری سمی قرارداد ببندند و بعداً پشیمان شوند.

در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است با یک مشتری سمی سر و کار داشته باشید و همچنین چگونه برای پایان دادن به رابطه به روش صحیح.

آنها به شما اعتماد ندارند

یک مشتری به شما مراجعه می کند زیرا می داند که شما در زمینه کاری خود مهارت دارید… درست است؟ متأسفانه، همیشه اینطور نیست.

باروخ لابونسکی، بنیانگذار Rank Secure، یک شرکت بازاریابی سئو، از لحظه ای که شروع به صحبت با یک مشتری بالقوه کرد، می دانست که “از آن دسته افرادی است که هرگز از کاری که انجام می شود راضی نخواهد بود.” . “این در لحن و نگرش او بود.”

اما از آنجایی که لابونسکی به پول نیاز داشت، به هر حال کار را به عهده گرفت. در نهایت، او دید که چگونه احساس درونی او درست شد.

لابونسکی به یاد می‌آورد: «[مشتری] هر توصیه حرفه‌ای را مسخره می‌کرد و واقعاً معتقد بود که بهتر از من در مورد بازاریابی می‌داند، حتی اگر برای کمک به من مراجعه کند». “او گفت هر طرح و مدرکی که برایش فرستادم اشتباه بود.”

درس؟ با افرادی که اعتماد ندارند کار خوبی برای آنها انجام ندهید.

لابونسکی می‌گوید: «تجربه‌ای وحشتناک بود، و من او را به‌عنوان مشتری در نیمه‌ی راه پروژه اخراج کردم». “من پول زیادی را از دست دادم زیرا آن را تمام نکردم، اما ارزشش را نداشت.”

آنها با کارکنان شما با احترام رفتار نمی کنند

در خدمات اسکان زرهی میامی، رئیس‌جمهور تالی رافائلی یک مشتری را هنگامی که شروع به ناراحتی کارکنان رافائلی کردند، قطع کرد.

رافائلی می‌گوید: «آن‌ها احساس بی‌احترامی می‌کردند و هیچ‌یک از تلاش‌هایشان مورد قدردانی قرار نمی‌گرفت. “ما از افراد خود که بسیار سخت کار می کنند و به شرکت اهمیت می دهند بسیار محافظت می کنیم.”

رافائلی در مورد آن با مشتری صحبت کرد، اما واضح بود که آنها قصد تغییر رفتار خود را ندارند. بنابراین او کاری را که باید انجام می داد تا راضی نگه داشتن کارکنانش انجام می داد: “ما ساختیم تصمیم به نشان دادن پشتیبانی خود به کارکنان و توقف فوری همکاری با مشتری.”

آنها به وقت شخصی شما احترام نمی گذارند

سونیا لی، مربی تمرکز حواس که قبلاً به عنوان یک هنرمند مستقل طراحی کار می کرد، در شب کریسمس سال ۲۰۱۶ متنی در مورد ملاقات با یک مشتری بالقوه دریافت کرد.

او به خاطر می‌آورد: «به سرعت موافقت کردم، زیرا زمان پول است، و تماس تلفنی برقرار کردم تا فوراً با مؤسس صحبت کنم». «به نظر نمی‌رسید که او از این واقعیت که من خارج از شهر بودم و خانواده‌ام را در یک رستوران شلوغ وسط یک غذا ملاقات می‌کردم، آزارش نمی‌داد. من در آن زمان می دانستم که این موضوع سمی خواهد بود، زیرا این مشتری بسیار مشتاق بود که تعطیلات و برنامه های خانوادگی من را نادیده بگیرد. “اما با این وجود، من با آن موافقت کردم.”

او به او گفت که اتاقی در هتلی در لاس وگاس وجود خواهد داشت که وقتی برای ملاقات با او پرواز کرد می‌تواند در آنجا بماند. اما وقتی او وارد شد، هیچ کدام وجود نداشت.

اکنون، لی می‌داند که هرگز با مشتری‌ای که از قبل با ملاحظه نیست همراه نشود. «یک مشتری عالی است کسی که به زمان، مرزها و تجربه شما احترام بگذارد.

آنها به شما گوش نمی دهند

وقتی مایک وود، موسس شرکت بازاریابی و ویرایش ویکی‌پدیا Legalmorning، متوجه می‌شود که مشتری بالقوه به او گوش نمی‌دهد، با آنها قرارداد امضا نمی‌کند.

وود می‌گوید: «وقتی به سؤال‌هایشان پاسخ می‌دهید، [به واکنش‌های آنها توجه کنید». “اگر آنها صحبت شما را قطع کنند و سؤال دیگری بپرسند، احتمالاً به شما گوش نمی دهند و فقط می خواهند چیزی را که می خواهند بشنوند به آنها بگویید.”

وود پروژه‌های این مشتریان را قبول نمی‌کند زیرا می‌داند که در نهایت به یک فاجعه تبدیل می‌شوند.

او توضیح می‌دهد: «اینها پروژه‌هایی هستند که در آنها شکست می‌خورید، زیرا اگرچه خدمات دقیقی را که گفته‌اید به آنها ارائه کردید، اما در نهایت آن‌چه را که انتظار داشتند دریافت نکردند.

چگونه به رابطه با مشتری سمی پایان دهیم

چه یک جلسه داشته اید یا برای مدت طولانی با یک مشتری سمی کار کرده اید، راه های دوستانه ای برای خاتمه دادن به رابطه وجود دارد – یا اینکه از ابتدا نمی خواهید با او کار کنید .

برای ترنر، این شامل ارسال یک پیام سریع بود.

او می‌گوید: «به محض پایان یافتن جلسه زوم، ایمیلی فرستادم که به آن اطلاع داد، همانطور که مشخص شد، برای انجام این پروژه در دسترس نبودم. «مشتری می‌خواست جلسه دیگری را برنامه‌ریزی کند تا تغییر روحیه من را بفهمد، اما من نپذیرفتم. من همچنین به فردی که او را معرفی کرده بود از رفتارش اطلاع دادم.»

لابونسکی گفت که به مشتری خود گفته است که از این کار قدردانی می کند، اما باید به رابطه حرفه ای پایان دهد.

رافائلی همچنین با هر مشتری سمی که با آنها سروکار دارد، رویکردی صادقانه دارد. او توضیح می‌دهد: «در شرایطی مانند این، ما به سادگی به مشتری می‌گوییم که مناسب نیست و نمی‌توانیم هیچ سفارش جدیدی از او بپذیریم.

خط نهایی؟ اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید که آیا با یک مشتری سمی سر و کار دارید یا نه، به نشانه‌ها و به غرایز خود اعتماد کنید.

ترنر می‌گوید: «عصبانیت شما نشانگر خوبی است برای اینکه چه کسی ممکن است مشتری خوبی برای شما باشد. “اگر در مورد مشتری احساس تردید یا اضطراب می کنید، به آن توجه کنید. چیزی اشتباه است که بدن شما سعی دارد به شما [درباره] هشدار دهد.”

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی