خبر

خسارت سنگین قطعی های برق به صنایع| خاموشی ها هزینه تولید را بالا برد

خسارت سنگین قطعی های برق به صنایع| خاموشی ها هزینه تولید را
بالا برد

بازار؛ گروه آب و انرژی: «وضعیت تامین برق واحدهای صنعتی به هیچ وجه خوب نیست.» این را سیف الله امیری مدیر کل دفتر امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت به بازار گفته و در ادامه آن توضیح می دهد که مقدار قطعی های برق صنایع بیشتر از مقداری است که توافق صورت گرفته است.

مقدار قطعی های برق بیش از توافقات صورت گرفته بوده و همین مساله خسارت سنگینی را به واحدهای تولیدی وارد کرده و موجب افزایش قیمت تمام شده تولید شده است

او در واکنش به برخی اظهار نظر ها که مقدار تولید رشد کرده و این نشان دهنده تامین برق بهتر است، گفت: بخشی از رشد تولید حاصل موجودی است که از قبل در انبارها بوده است.

مدیر کل امور معدنی وزارت صمت همچنین با بیان اینکه برخی از واحدهای فولادی به دلیل قطعی های برق تعطیل شده یا با یخشی از ظرفیت خود مشغول به کار هستند، ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۵ میلیون تن ظرفیت بلا استفاده در حوزه فولاد داریم.

امیری با بیان اینکه قطعی های برق خسارت زیادی را به صنایع وارد کرده است، گفت: بخشی از قطعات و تجهیزات صنعتی به دلیل نوسانات برق دچار سوختگی شده اند. جدای از این تولیدکننده ناچار است به کارگر همانند گذشته و در حتی در برخی موارد به دلیل حق شیفت بیشتر حقوق بدهد در حالیکه تولیدات کمتری دارد. به عبارت دیگر قطعی های برق قیمت تمام شده تولید را افزایش داده و هیچ کس پاسخ گوی این رشد هزینه ها نیست. البته تولیدکنندگان به دلیل شرایط رکودی حاکم بر بازار اجازه انتقال این رشد هزینه ها به بازار را نداده اند.

این مقام مسئول در وزارت صمت همچنین درباره تولید برق در صنایع بزرگ گفت: اجرای این طرح در دستور کار صنعت قرار دارد اما اجرای آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

اگر اهداف ما برای تولید فولاد همگی طبق برنامه پیش برود، به ظرفیت تولیدمان ۵۵ میلیون تن خواهیم رسید. این در حالی است که انرژی موجود در حوزه برق و گاز حتی کفاف این مقدار تولید را هم نمی دهد

امیری همچنین با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش ظرفیت تولید، ظرفیت فعلی تولید فولاد را ۴۷ میلیون تن اعلام کرد و گفت: اگر اهداف ما برای تولید فولاد همگی طبق برنامه پیش برود، به ظرفیت تولیدمان ۵۵ میلیون تن خواهیم رسید. این در حالی است که انرژی موجود در حوزه برق و گاز حتی کفاف این مقدار تولید را هم نمی دهد. به همین دلیل دولت مصوب کرده که صنایع به سمت خود تامینی در حوزه برق پیش بروند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی