خبر

جزییات واگذاری سهام پرسپولیس به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی

جزییات واگذاری سهام پرسپولیس به صندوق بازنشستگی تامین
اجتماعی

612815 793 - جزییات واگذاری سهام پرسپولیس به صندوق بازنشستگی تامین
اجتماعی

اقتصاد۲۴- شب گذشته بود که رسما اعلام شد ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس که در اختیار وزارت ورزش و جوانان بود به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذار شد. حالا در این خصوص برخی جزییات به دست خبرنگار برنا رسیده که در زیر می‌خوانید:

ریز درصد واگذاری

از ۸۰ درصدی که از سهام پرسپولیس واگذار شده، ۵۱ درصد به سازمان تامین اجتماعی، ۱۹ درصد صندوق بیمه روستاییان و عشایر و ۱۰ درصد به صندوق بازنشستگی واگذار شده است. نکته اینجاست که این شرکت‌ها، شرکت‌های عمومی غیر دولتی هستند.

حل ایراد بزرگ AFC

با واگذاری باشگاه پرسپولیس، ایراد بزرگ AFC در مورد مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال و بحث دولتی بودن این دو باشگاه کاملا برطرف می‌شود تا از این بابت دیگر مسئله‌ای وجود نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود


واگذاری قانونی

طبق تبصره ۱۹ قانون جدیدی که امسال تصویب شده، دولت موظف شد بدهی خود به شرکت‌های عمومی غیر دولتی را به هر شکلی برطرف کند. به همین خاطر واگذاری باشگاه پرسپولیس به تامین اجتماعی هم در همین رابطه انجام شد.

سهامی که باید واگذار شود

مسئله مهم در مورد ماجرای واگذاری این است که سازمان تامین اجتماعی موظف است هرچه سریعتر به نیابت از بخش خصوصی سهام پرسپولیس را در بورس واگذار کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد طبق قانون تخلف صورت گرفته است.

دو هفته تا تکمیل پروسه واگذاری

بعد از اعلام رسمی واگذاری، سازمان تامین اجتماعی و سازمان خصوصی‌سازی باید باهم قرارداد امضا کنند تا این واگذاری رسمی شود. همچنین سازمان بورس هم باید پروسه انتقال سهام را انجام بدهد که کل این پروسه یک تا دوهفته طول می‌کشد.

منبع: برنا

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی