خبر

شرایط و نحوه دریافت یارانه تغذیه‌ای کودکان| تمرکز وزارت بهداشت برای پخت نان با «آرد کامل»

شرایط و نحوه دریافت یارانه تغذیه‌ای کودکان| تمرکز وزارت
بهداشت برای پخت نان با «آرد کامل»

به گزارش بازار، احمدرضا اسماعیل زاده با اشاره به اینکه برنامه امنیت غذایی و ارایه یارانه تغذیه ای بصورت ماهانه برای خانواده هایی که در دهک های اول تا هفتم جامعه قرار داشته و دارای کودک ۶ ماه تا پنج سال هستند، در حال اجراست، افزود: کدملی این افراد در سامانه وزارت رفاه ثبت و سپس با بررسی های لازم در صورت تایید یارانه تغذیه ای به مبلغ یک میلیون تا ۶۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: دهک های اول تا پنج جامعه ماهانه یک میلیون تومان و دهک‌های ششم و هفتم نیز ۶۰۰ هزار تومان یارانه برای خرید مواد غذایی پروتیین، شیر، برنج، حبوبات و روغن دریافت می کنند، البته کودکان این دهک ها هر سه ماه یکبار باید به مراکز درمانی مراجعه کنند و تا زمان بهبود وضعی تغذیه شان تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

اسماعیل زاده ادامه داد: به ازای هر بچه دارای مشکل در رشد در دهک‌های ۱ تا ۵، یک میلیون تومان و برای دهک شش و هفت، ۶۰۰ هزار تومان به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده خواهد شد و این مبلغ به ازای هر یک کودک دارای مشکل رشد است و اگر خانواده‌ای ۲ یا چند فرزند داشته باشد، به تمامی آن‌ها این مبلغ اختصاص پیدا می‌کند. طرح امنیت غذایی کودکان ۶ ماه تا ۶ سال را در برمی‌گیرد.

تمرکز وزارت بهداشت برای پخت نان با آرد کامل
وی در مورد توزیع آرد سالم و پخت نان کامل گفت: وزارت بهداشت با همکاری وزارت رفاه و جهاد کشاورزی سعی دارد فیبر کافی و آهن و اسیدفولیک از طریق توزیع آرد سالم برای پخت نان به مردم برسد.

اسماعیل زاده افزود: اکنون برنامه غنی‌ سازی آرد با آهن و اسیدفولیک در حال انجام است و به دنبال اثربخشی این برنامه هستیم. از طرفی با تعامل سازمان غذا و دارو به دنبال غنی سازی آرد با ویتامین دی هم هستیم، چراکه کمبود این ویتامین به بروز بیماری‌ های غیرواگیر دامن زده و باید به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: هر دانشگاه علوم پزشکی باید سه کارخانه آرد کامل را ایجاد کند و میزان سبوس باید پنج الی هفت درصد باشد؛ اکنون ۲۰۰ نانوایی در البرز نان کامل در اختیار مردم قرار می دهند و بررسی میدانی نیز در حال اجراست.

به گفته اسماعیل زاده، به دنبال آن هستیم غنی سازی آرد با ویتامین دی را با همکاری سازمان غذا و دارو در کشور اجرایی کنیم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی